Persoonlijk: Vakantie Corfu 2013!

IMG_4269

Van zaterdag 28 juni t/m maandag 8 juli zijn mijn vriend Harry & ik heerlijk samen naar Gouvia, Corfu, Griekenland geweest :). De vakantie, hotel en vlucht, hebben we in februari geboekt bij Neckermann. We hebben daar echt heerlijk genoten van de mooie natuur, de zon, het blauwe water, het hotel, de mooie bezienswaardigheden en het heerlijke eten! We hebber er meteen ons vijfjarig samenzijn en éénjarige verloving gevierd! ❤ We verbleven in het “Park Hotel” in Gouvia, een heerlijk rustig stadje! 

Op 28 juni vertrokken we om 04:30 vanaf Schiphol naar Corfu, Griekenland. Daar aangekomen namen we een veels te dure taxi & kwamen we veels te vroeg aan bij ons ‘Park Hotel’ in de badplaats Gouvia. We hebben daar de koffers achtergelaten omdat we nog niet konden inchecken, dus we hebben eerst heerlijk rondgelopen in het stadje. We kwamen uit bij een ander hotel dat echt heel nice was met een heerlijk strandje! 🙂 We hebben die avond wat gedronken bij het hotel.

Op zondag gingen we naar Kerkyra, de hoofdstad van Corfu. Daar hebben we het oude & het nieuwe fort bezocht. Het oude fort is echt heel groot en deze moesten we eerst ook beklimmen. Ik vond het best zwaar, want ik was nog niet gewend aan de snikhete zon, maar ook ik ben boven gekomen haha! Daar leuke filmpjes opgenomen en samen genoten van het uitzicht :). Daarna weer helemaal terug naar beneden gelopen en naar het nieuwe fort gelopen. Ook deze moesten we beklimmen en ook daar hadden we weer een geweldig uitzicht over Kerkyra en de Ionische zee! Verder hebben we lekker ijsjes gegeten (frozen yoghurt met vruchtjes; yummie!), milkshakes gedronken en nog meer ijsjes gegeten haha. 

Op dag 3 gingen we naar Kassiópi om daar het stadje te gaan verkennen! Eerst hebben we natuurlijk weer wat gedronken en gegeten en daarna zijn we een stukje gaan wandelen. Onderweg heb ik nog mooie beestjes gezien (baardagamen, enge cicades en schattige vogeltjes) en uiteindelijk kwamen we uit bij een vrij afgelegen strandje! Daar hebben we een ligbedje gehuurd en daar de hele middag heerlijk in de zon gelegen. Daarna hebben we nog heerlijk wat gegeten 🙂 yummie! ’s Avonds hebben we weer wat gedronken bij het hotel. 

Op dinsdag gingen we naar Aqualand in Corfu. Het koste 25 p.p. en daar twijfelden we wel even over, want is het park wel zo groot als ze overal aangeven? Dat is altijd maar afwachten. Toch de gok gewaagd en uiteindelijk bleek het echt een gaaf waterpark! Megaveel glijbanen, een gigantisch golfslagbad en heerlijke ijsjes! Bij één glijbaan stikte ik nog bijna door al het water dat ik binnenkreeg, die glijbaan was dan ook echt suuupersnel! Eng, maar wel gaaf! Zeker een aanrader dit park :). We hebben er nog heerlijk gyros gegeten en zijn na etenstijd teruggekeerd naar het hotel!
Op dag 5 gingen we naar Gastouri waar we het vakantiehuisje van keizerin Sissi hebben bekeken. Gi-gan-tisch groot, niet normaal! We hebben daar de 9 muzes gezien, het beeld van Achilleon en het geweldig uitzicht op de stad! Helaas werd het al snel veels te warm om ‘rond te sloffen’ en zijn we teruggekeerd naar het hotel. Daar hebben we lekker bij het zwembad gelegen en hebben we ’s avonds genoten van heerlijke cocktails (Tropicana, Summer Extasy). 
Deze dag gingen we naar Sidari. Daar hebben we de hele dag op het strand gelegen, heeeerlijk! Inmiddels was ik gelukkig wel wat bruiner geworden (en Harry ook, hihi), dus dan verbrand ik niet meer zo snel. Ook hebben we nog op de waterfiets de buurt verkend, echt zo mooi! Harry heeft de waterfiets nog gemold door de pedaal in het water te laten vallen (zat los), waardoor hij het water insprong om hem te vinden. Helaas niet meer gevonden, maar de mensen van de verhuur vonden het niet (zichtbaar) erg.. gelukkig! Daarna HEERLIJK gegeten bij een fijn restaurant en genoten van een lekker ijsje en het heerlijke weer! 
Op dag 7 gingen we een boottocht doen naar Antipaxos, Paxos en the blue caves. Dit koste 35 p.p. en de vaart duurde 3,5 uur (!!!!). We hadden gekozen voor een fijn plekje op het dek van het schip (heerlijk) en vanaf daar kon ik mooie foto’s maken! Het water was zoo mooi helderblauw en de blue caves waren dan ook erg indrukwekkend! Daarna mochten we een half uurtje zwemmen en dat was écht zo leuk om te doen, geweldig! Het water was erg koud en zout, maar dat was geen probleem natuurlijk! Heerlijk om even af te koelen hoor :). Daarna kwamen we aan in Paxos en daar mochten we 2 uur rondkijken. Ik heb wat souvenirtjes gekocht, maar heb helaas geen mooie, Griekse jurk kunnen vinden. We hebben nog wat gegeten, mooie foto’s gemaakt en ijsjes gegeten voordat we weer terugkeerden naar de boot voor een terugvaart van 3,5 uur. Gelukkig konden we beneden slapen, dus dat heb ik dan ook gedaan! 
Op dag 8 zijn we naar Paleokastritsa gegaan, want daar hadden we veel goede verhalen over gehoord en gelezen! Daar hebben we weer heerlijk op het strand gelegen en nog wat snorkelspullen gekocht. WAUW, het is zo gaaf om te snorkelen en al die mooie vissen en zee-egels van dichtbij te zien. Echt een mooie ervaring, want snorkelen hadden we beide nog nooit gedaan! Ook hebben we nog een boottochtje gedaan naar wat grotten en hebben we, ja ja, wat gegeten ’s avonds :). Daar heb ik ook nog wat mooie armbandjes gekocht, yay! En natuurlijk postcards, want dat verzamel ik op iedere vakantie :). 
Op zondag, de laatste ‘echte’ dag, zijn we weer naar Kerkyra geweest. In de hoofdstad hebben we nog wat rondgelopen, foto’s gemaakt van dingen die ik de zondag ervoor vergeten was en natuurlijk weer heerlijke milkshakes gedronken! Harry had nog wat teveel bier gedronken (haha) en ik teveel gegeten :P. En brrrr trouwens, zie je dat vieze beestje op die boom? Iewl, dat zijn dus cicades. Die zaten o-ve-ral, echt mijn mega nachtmerrie dus!! Ik háát insecten! Als ik dat eerder die vakantie had geweten, had ik nooit van mijn leven op de bankjes in het park gaan zitten haha. 

Al met al was het echt een heerlijke zon- en cultuurvakantie en Corfu is écht een aanrader! De mensen in Griekenland waren supervriendelijk, de natuur supermooi, het water helderblauw en daarnaast is alles zó goedkoop!

Dit zijn de belangrijkste aankopen die ik heb gedaan op vakantie:

Een toffe ketting :). Later kocht ik eenzelfde armbandje bij een ander winkeltje! Alleen de ring en de oorbellen vond ik niet zo mooi, dus die heb ik niet meer gekocht! Ik betaalde hier in totaal €3,50 voor.
Vier toffe armbandjes! Love them <3. Ik ben echt gek op armbandjes als deze! Heb namelijk erg smalle polsen en de meeste zijn dan veels te groot, deze zijn fijn verstelbaar! De bovenste kreeg ik van m’n lief :).
In Aqualand kochten we nog 3 foto’s voor +/- 8 euro ter herinnering aan ons dagje! Ik vind ze persoonlijk erg leuk geworden! ❤
 
En dit lijstje hangt nu al bij mij aan de muur in mijn studentenkamer :). Ik heb hem gekocht in Paxos en ik vond het zo’n schattig “3d-schilderijtje” dat ik hem voor 10 euro niet kon laten liggen! 
 
En natuurlijk de kaarten waar ik het zojuist al over had! Ik heb er dit keer zelfs meer dan 20 gekocht! In ieder plaatsje waar we heengingen heb ik er één of 2 gekocht :). Wanneer ik op vakantie ben is dit mijn favo souvenir 🙂
En tenslotte: mijn favoriete aankoop!! Ik ben ZO blij met mijn nieuwe parfum, love it! Het geurtje Daisy van Marc Jacobs wilde ik al sinds 2008, maar had het geld er niet voor (over). Nu zag ik de 100ml voor 70 euro te koop achter de douane bij Schiphol en kon ik het eindelijk niet laten om hem mee te nemen! Ik heb er totaal geen spijt van en ben er zo superblij mee! 🙂
 
Ben jij al op vakantie geweest? En zo ja, waarnaartoe? Of ga je nog op vakantie? 🙂
12 gedachtes over “Persoonlijk: Vakantie Corfu 2013!

  1. Klinkt als een heerlijke vakantie! Zo'n waterpark lijkt mij echt geweldig, daar wil ik ook nog eens heen :)Ik ga nog op vakantie,1 week naar Frankrijk en 1 week naar België.

  2. Wat een prachtige foto's en mooi erover geschreven wat jullie daar allemaal beleefden. En je bent in iedere geval bruin terug gekomen!!Het is daar allemaal even mooi en het water ziet er prachtig blauw uit!! Wauw!

  3. Griekenland is echt super tof! Ik ben er in april met mijn klas geweest, en dat was echt genieten 🙂 Echt super vet dat je Daisy hebt gekocht, die wil ik ooook!

  4. Wat heb je een leuke dingen gedaan. En wat een mooie foto's! Mooi armbandje ook 🙂 Ik ben ook in Griekenland geweest en de zee daar is echt heerlijk. En wat heb je een leuke vriend 🙂

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

