Persoonlijk: Fan zijn!

2013-04-023_im_your_biggest_fan

Zover ik mij kan herinneren ben ik altijd al fan geweest van zangers, zangeressen, bands, acteurs etc.! Haha, dat veranderde bij mij dan ook regelmatig, vandaar dat ik er even een artikel over wilde schrijven! Achter de namen heb ik even neergezet “hoe lang” ik ongeveer fan was (of ben)!

Katja Schuurman / Linda, Roos & Jessica ~ 1996 – 1998
Volgens mij ouders was ik al op jonge leeftijd helemaal gek van Katja Schuurman en de groep Linda, Roos & Jessica! Ik ging naar heel veel optredens (vaak met mijn vader), ging vaak met hun op de foto en ik kende alle liedjes uit mijn hoofd. Eén van mijn favoriete nummers was ‘Wereldmeid‘. Ik heb ook vaak meegedaan met playbackshows en bijna altijd deed ik dat nummer na! Andere nummers die ik leuk vond waren: ‘Maar Nu Heb Ik Er Een‘, ‘Alles of Niets‘, ‘Druppels‘ en ‘Ademnood‘.

WOW! ~ 1997
Deze meidengroep vond ik toen ik 7 was heel erg leuk! Ze hadden blije liedjes en ik luisterde de cd heel vaak! Ze hebben maar 1 album gemaakt, namelijk “Wild en Ondeugend”, dus mijn fan-zijn duurde niet heel lang! De leukste nummers vond ik: ‘Zomer‘ en ‘Keer op Keer‘. 

B*E*D ~ 1996 – 1998
Deze jongensgroep bestond uit 3 leden, namelijk: Alain Kersten, Gerald Vogel en Ricardo van der Laan. Ik was helemaal gek van de nr’s ‘Voor Jou (ik spring van de hoogste berg)‘, ‘Welles verliefd geweest‘, ‘1000 jaar (ga als je weg moet gaan)‘, ‘We gaan ervoor’ en ‘Vleugels’. Als ik het nu terug luister, is het vooral ‘hele foute muziek’, maar toch was ik echt gruwelijk fan van deze jongens, haha! Ik was dan ook zo’n 7 jaar oud, dus dan mag het wel vind ik haha. 

Backstreet Boys ~ 1996 – 2001
Vervolgens was daar BSB! Ohh daar ben ik ook zo’n fan van geweest, niet normaal! Ik ken nog steeds íeder liedje uit mijn hoofd, heb alle cd’s, singeltjes & dvd’s! Ik heb buttons, een dekbed (gehad), t-shirts, stickerboeken en enorm veel posters! In 1999 ben ik met mijn vader naar het concert (Millennium Tour) geweest in de Arena Amsterdam. We hebben daar de hele middag in de rij staan wachten bij allemaal gillende meisjes. Toen we naar binnen mochten was ik de gelukkigste persoon op aarde. En het was ZO vet! Ze kwamen in ruimtepakken naar beneden, zo óver mijn hoofd heen! Mijn vader had een professionele camera, dus helaas moesten we die bij de ingang afgeven (stom!) Tot op heden heb ik dus geen foto’s van het concert, echt balen! Ik was trouwens helemaal verliefd op Brian (2e van links), haha! Oh en mijn favoriete nummers zijn (zijn, want ik luister er nog steeds naar): All I Have To Give, Quit Playing Games With My Heart, More Than That, Show Me The Meaning Of Being Lonely, I Need You Tonight en I’ll Never Break Your Heart (eigenlijk zijn bijna alle nummers favoriet bij mij, hihi).

Michael Jackson ~ 1999 – heden
En daar is dan mijn grote held: Michael Jackson! Tot op heden ben ik groot fan van Michael & luister nog altijd zijn muziek! Ik heb in de loop der jaren héél veel spulletjes verzameld! Ik heb vrijwel alle cd’s, veel singeltjes, een hoop dvd’s, tijdschriften, boeken, platen, buttons, t-shirts, een view master, petten, posters, schilderijtjes en nog veel meer! Ook heb ik zo’n grote kartonnen pop van “This is It” die in de winkels te vinden was! Ik leerde Michael kennen door een casettebandje die van mijn moeder was. Beat It was 1 van de eerste nummers die ik hoorde en langzaamaan begon ik steeds meer van de muziek te gaan houden. Ik vind het verschrikkelijk dat ik hem nooit in het echt heb kunnen zien en ook heel erg dat hij is overleden op 25 juni 2009. Ik ben die dag niet eens naar school geweest, moest echt even rouwen om mijn idool! Ik hoop echt dat hij nu eindelijk rust gevonden heeft.. (afbeelding is gemaakt op 13 juni 2004). 

Mijn favoriete nummers zijn o.a.: ‘Fall Again‘, ‘Who Is It‘, ‘You Are Not Alone‘, ‘I’ll Be There‘, ‘They Don’t Care About Us‘, ‘Man In The Mirror‘ & ‘You Rock My World

In The Promise Of Another Tomorrow.. I’ll Never Let You Part .. For You’re Always In My Heart. ❤
Michael Joseph Jackson, his music will live forever!
29 Augustus 1958 – 25 Juni 2009 

Di-rect ~ 2001 – 2004
En ja, ‘ook’ ik ben fan geweest van Di-rect.. de oude formatie dan. Ik heb ze een aantal keren zien optreden en volgde ze veel op televisie! Alle teksten kon ik dan ook weer gemakkelijk meezingen. Echter begonnen de nummers (en ikzelf!) in de loop der tijd een beetje te veranderen qua ‘stijl’ en toen vond ik ze toch niet meer zo heel erg leuk en raakte ik een beetje fan-af. Ik luisterde vaak naar: ‘Rollercoaster‘, ‘Inside My Head‘, ‘Don’t Kill Me Tonight‘ en ‘Free‘. 

Nick & Simon ~ 2006 – 2009
En toen was het opeens Nick&Simon, iets totaal anders qua muziek! Nederlandstalige muziek begon mij weer wat meer te trekken en ook hun teksten vond ik heel treffend! Ik raakte bekend met Nick&Simon via televisie. Ik keek die betreffende avond ‘Brabant Carnaval’ op Omroep Brabant en daar kwamen ze ieder uur voorbij met het nummer “De Soldaat“. Dit nummer vond ik meteen he-le-maal geweldig en ik werd vanaf dat moment enorm fan van ze! Ik ben vervolgens met mijn vader naar veel optredens en signeersessies geweest en daar ben ik nu nog steeds erg blij om! Het zijn twee sympathieke mannen met veel passie voor muziek. ‘Helaas’ werden ze uiteindelijk steeds populairder en ik haakte een beetje af.. 
Fijne nummers: ‘Kijk Omhoog‘, ‘Spaanse Duif‘, ‘Pak Maar Mijn Hand‘, ‘Nooit Samen Zijn‘ en ‘Door Jou‘. 

3J’s ~ 2007 – 2011
Maar de 3J’s waren daarentegen nog niet zo populair en zo leerde ik hen weer via de muziek van N&S kennen! Ook dit waren hele sympathieke jongens en met signeersessies kon je heel dichtbij komen en gezellig een praatje maken. Ze herkenden mij en mijn vader zelfs op een gegeven moment, super leuk! Helaas gebeurde hier hetzelfde en werden ze steeds bekender. Hierdoor is het moeilijker om op de hoogte te blijven en nog een beetje te genieten van dat ‘persoonlijke’. De optredens werden groter (en duurder) en dat vond ik gewoon niet zo leuk, denk ik. Ik ben trots op ze dat ze zover gekomen zijn, want hun muziek is tof om naar te luisteren! 
Zie ook: ‘De Zomer Voorbij‘, ‘Net Alsof‘, ‘Hou Van Mij‘ en ‘Alles Overnieuw

Tokio Hotel ~ 2007 – 2009
En daarna was het de beurt aan Tokio Hotel! Ik leerde ze volgens mij kennen via hun clip ‘Monsoon‘ op TMF! Ik hield van hun alternatieve stijl, het duits en de teksten! Ik vond ze heel ‘cool’! Ik ben vervolgens naar 2 concerten geweest. Mijn eerste concert was op 4 april 2008 in de Ahoy Rotterdam samen met Annelise! Het tweede concert was in het Goffertpark in Nijmegen op 14 juni 2008. Daar ben ik heen geweest met Annelise, Annick & Jorik. Heel leuk om ze in het ‘echt’ te zien! Ik was echt gek van hun muziek en voornamelijk hun stijl en de teksten :). De muziek vind ik nog steeds tof om naar te luisteren! 
Fijne nummers vond ik o.a.: ‘In Die Nacht‘, ‘Rette Mich‘ en ‘Spring Nicht‘. 

Haha en dat was het alweer! Ik ben vrij snel ‘fan’ van een band of zanger o.i.d., maar fan blijven vind ik nog best wel moeilijk. Ze moeten me met hun muziek, enthousiasme & stijl overtuigen om fan te blijven en dat lukt lang niet altijd bij mij haha :). 

Waar zijn jullie fan van (geweest)?

2 gedachtes over “Persoonlijk: Fan zijn!

  1. Echt fan zoals jij ben ik nooit geweest..vind heel veel artiesten gewoon leuk ook die van vroeger.Hou heel veel van levensliedjes zoals Zangeres Zonder Naam..maar écht fan >> Nee dat dan weer niet.Maar je hebt ook nog foto's van dat je met BED op de foto staat..waar is die gebleven?

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

