Persoonlijk: Stoppen met nagelbijten #1

Woman biting nails
Mijn hele leven bijt ik al nagels. Ik heb echt al meerdere tijden geprobeerd om mijzelf ‘in te houden’, maar helaas begon ik na een week of 2 gewoon weer actief met nagels bijten. Helaas pulk en bijt ik ook op mijn velletjes eromheen en daarom zijn mijn nagelriemen ook vaak rood en ontstoken.

Sinds kort begin ik me steeds meer te ergeren aan het nagelbijten. Het is écht heel nasty, het is niet goed voor m’n tanden (en mijn tanden zijn heilig voor me) en het ziet er niet uit wanneer je jezelf bijv. voorstelt op je eerste werkdag of wanneer je iemand voor het eerst ontmoet. Dus: tijd om dingen te veranderen & wel nu! 

  1. Ten eerste ben ik het ‘stoppen’ gestart met een begindatum, namelijk: 23 augustus 2013
  2. Ten tweede schrijf ik er nu over op mijn blog, wat mij zou moeten motiveren om het gemakkelijker vol te houden.
  3. Vervolgens heb ik allerlei spulletjes (aangeschaft) die mij gaan helpen met stoppen en mijn nagels mooi houden.
  4. Ik wil mensen om mij heen graag vragen op mij ‘te letten’, zodat ze mijn hand bij mijn mond weg kunnen slaan.
  5. Een beloning kiezen: ik mag van mezelf een manicure laten doen wanneer de nagels vrij lang zijn! En een keertje gelnagels!

De producten die ik gebruik, zijn:

0e17d-img_5543

* Nagellak

De mooiste (en mijn meest favoriete) lakjes uit mijn nagellakcollectie! Ik heb o.a. lakjes van Rimmel PRO, OPI, Essie en Goldenrose!

50fd4-img_5545

* Topcoat
Twee lakjes van het merk Essie:
1) Grow Richer
2) Let It Shine

6485c-img_5547

* Nagelriemcrème
En natuurlijk de Lemony Flutter van Lush! Ik heb voor het eerst kennis gemaakt met deze fijne nagelriemcrème op een workshop van Lush op de Libelle Zomerweek. Daarvoor had ik er ook al eens van gehoord, maar ik had het product nog nooit geprobeerd. Ik vind het erg fijn spul en de citroengeur is echt heerlijk! Ik ben nu al verslaafd aan dit spul en dat werkt bij mij in dit geval meteen goed tegen het nagelbijten! Ik kocht het voor €10,65 bij de Lush in Utrecht.

1567b-img_5546

* Nail Growth Serum

Daarnaast heb ik voor €12,50 dit serum bij de Kruidvat gekocht. Ik weet niet of dit ‘wondermiddel’ ook daadwerkelijk gaat helpen, maar voor nu geloof ik maar gewoon in het product & test ik het uit! De verpakking zegt: “Zichtbaar langere en mooiere nagels binnen 14 dagen”. Ik ben heel erg benieuwd!

En nu nog 2 foto’s natuurlijk! Spot de verschillen!
>> 10 juni 2013 & 28 augustus 2013!

92c78-img_39321e364-img_5548bew

Al een groot verschil, niet? ^^ Binnenkort zal ik weer wat foto’s maken, maar dan in daglicht, dan is het verschil nog beter te zien! Sowieso zal ik regelmatig een update geven 🙂 .

Maar eerst: Hebben jullie nog tips voor mij?
Is er iemand die ook nagels bijt of iemand die er vanaf is gekomen? Bedankt alvast!

9 gedachtes over “Persoonlijk: Stoppen met nagelbijten #1

  1. Ik zie al wel een verschil hoor! Super goed bezig 🙂 Ik heb ook een hele tijd nagels gebeten, maar ben er nu al een hele tijd mee gestopt. Het geeft me nog steeds een kick als ik met mijn nagels op de tafel kan tikken 🙂

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

