Tag: Back 2 School

Deze schooltag kwam ik tegen op de leuke blog van Anne Solveig! Mijn laatste schooljaar op het hbo gaat alweer in & ik ben eerlijk gezegd blij als ik klaar ben met mijn laatste (en derde) studie! Mijn laatste jaar bestaat uit een afstudeerstage en een scriptie! Helaas gaat het op dit moment allemaal op zijn elf en dertigst, dus ik heb echt even een schop onder mijn kont nodig!

Naar welke klas ga je?
Ik ga nu beginnen aan het 5e semester van de hbo-opleiding Dier- en Gezondheidszorg (Diermanagement) aan het CAH in Dronten. Ik volg de studie op de dependance in Barneveld. Al mijn studiepunten heb ik gelukkig behaald (120) afgelopen 4 semesters, dus ik hoef ‘alleen’ nog een afstudeerstage te lopen van 8-10 weken en een scriptie te schrijven. Ik wil in juni/juli 2014 afstuderen!

Wat was je minst favoriete vak en meest favoriete vak van school?
Mijn minst favoriete vak afgelopen 2 jaar was Statistiek. Ik vond Inleiding Statistiek en Toegepaste Statistiek verschrikkelijke vakken. Ik ben altijd al slecht in wiskunde geweest (op de havo haalde ik al 1’en), dus dit was echt geen succes! Gelukkig heb ik de beide vakken behaald, namelijk met een 5,5 en een 6,3! Mijn favoriete vakken op school waren Marktonderzoek, Loopbaanontwikkeling, Intercultureel Management en Ethiek & Relatie Mens-Dier. 

Wanneer moet je weer naar school?
Omdat ik alleen stage moet lopen en een scriptie moet schrijven hoeven we geen lessen meer te volgen of tentamens te maken (YESS!). Ik heb nog wel twee terugkomdagen, namelijk 1 oktober en 12 november. 

Hoelaat werd je wakker? 
Laat, 8 uur pas. Ik moest vaak om half 9 beginnen en ik dacht elke keer weer: “Oh, dat red ik wel”. Daarom was ik bijna elke les te laat op school.. oeps. 

Hoelang doe je erover om je klaar te maken voor school?
Zoals je hierboven kunt lezen heb ik dus meer dan een half uur nodig in de ochtend. Ik heb 10 minuten nodig om fatsoenlijk op te kunnen staan en daarna ga ik mijzelf opfrissen, mijn tanden poetsen, m’n kleding uitzoeken en aandoen, ontbijten en lunch klaarmaken voor de middag en dan moet ik nog 5 minuten fietsen. 

Waar heb je zin in dit jaar? 
Ik ben vooral benieuwd naar hoe mijn stage zal verlopen. De opdracht is tot op heden nog niet duidelijk, dus mijn contract is nog niet geregeld. Wanneer dat allemaal voltooid is, heb ik vanzelf meer zin in stage! Het geregel vooraf vind ik altijd zo’n gedoe. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar het schrijven van de scriptie. Ik hoor zowel negatieve als positieve verhalen erover namelijk!

Waar koop jij je schoolspullen?
Ik heb nooit heel veel schoolspullen nodig, maar meestal fiets ik even langs de HEMA of de Bruna e.d. En soms koop ik ook spulletjes voor school bij de Action!

Broek of rok?
Ik draag vrijwel geen rokken of jurkjes, dus: broek! 

Rugzak of handtas? 
Mijn rugzak. Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe (rood geruite) Eastpak gekocht. Hij is to-taal niet fashionable, maar wel mega handig! Daarnaast gebruik ik ook nog mijn Cowboysbag 1204 Lewis die ik heb gewonnen bij een prijsvraag van de Elle! 





Drie musthaves voor school.
Allereerst mijn Fujitsu Siemens laptop! Om aantekeningen te maken en mijzelf van de verveling af te helpen door te gaan Facebook’en. Daarnaast mijn telefoon om te kunnen appen enzo. En ik heb altijd belangrijke verzorgingsspulletjes bij, zoals deodorant, een borstel en elastiekjes. 

Beste tip voor school.
Kies de opleiding die het beste bij je past! 🙂

Welke agenda heb je? 
Een superleuke agenda van de nieuwe collectie v.d. HEMA! Ik kwam hem tegen op een blog en ik heb hem toen diezelfde dag nog gehaald!






Succes allemaal dit schooljaar! 

6 gedachtes over “Tag: Back 2 School

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

