Tag: Little Me

Scannen0014bew

Op de blog van Femketje kwam ik deze leuke tag tegen! Zelf vind ik het heel erg leuk om foto’s en videobanden terug te kijken van vroeger! Ik doe dat dan ook regelmatig op een regenachtige dag als ik me verveel! Dan kan ik weer helemaal blij worden van het kijken naar die ‘goeie ouwe tijd’. De tag heb ik een beetje aangepast met wat extra vragen! Kijk snel mee :).

Het begon allemaal op 25 december 1990..

Dit was ik als baby in mijn doopjurk! 

Ik ben geboren op..
1e kerstdag 1990. Het was volgens mij geen witte kerst.

Als baby was ik..
Antwoord van mijn moeder: “Als baby was je heel mooi en je vader noemde je altijd ‘zijn polleke’.”

Mijn moeder vond het erg leuk om mij jurkjes aan te trekken…

 

Samen met mijn vader en broertje!


Mijn eerste woordje..
Volgens mijn ouders was dat toch echt gewoon ‘papa of mama’. 

Ik kon lopen..
Met 11 maanden. Het was in ieder geval voor mijn 1e verjaardag! 

Deze foto’s zijn gemaakt bij een professionele fotograaf.


Ik heet Stephanie, omdat..
De namen van mijn ouders (+doopnaam van mijn moeder) door elkaar gehusseld zijn. Toen kwam er Stephanie uit en dat vonden ze een mooie naam. Het betekent ‘bekroonde’. Mijn doopnaam is vervolgens Esther en dat betekent ‘ster’. Bekroonde ster dus! Dit heeft weer te maken met het kerstverhaal uit de Bijbel, want ik ben op 1e kerstdag geboren! Bij mijn broertje hebben ze het minder ingewikkeld gemaakt, die hebben ze gewoon vernoemd naar een voetballer van Ajax haha. 

Met mijn vader in de Efteling :)! 


Wat was mijn lievelingsdier..
Volgens mij vader moet dat een kip of een hamster zijn geweest! 

Samen met mijn broertje! 


Wat ik het liefste deed..
Ik vond het heel erg leuk om vooral lekker bezig te zijn. Knutselen, spelletjes spelen en gewoon heerlijk buiten spelen! Zo vond ik het timmerdorp altijd heel erg leuk, maar vond ik het ook leuk om te skeeleren op latere leeftijd en vond ik steltenlopen erg leuk. Ook schaatsen e.d. deed ik graag! Wat ik ook vaak deed, bijv. met mijn broertje, was verkleden! We hadden zo’n grote ton met allerlei verkleedspullen en daar waren we dan een hele dag zoet mee. Ook hadden we een ton met Mac Donalds spulletjes (van o.a. rommelmarkten) en daar speelden we ook dag en nacht mee! Oh en LEGO natuurlijk! Al was ik vééél meer fan van Playmobil! Ik verzon hele families en had natuurlijk superveel paarden en kinderen, hartstikke leuk! Met barbies speelde ik eigenlijk niet, ook niet met poppen trouwens..
    Volgens mij vader ging ik ook graag met hem mee achterop de fiets! 🙂

Met mijn moeder! 

Ik had een hekel aan..
Mijn vader zegt: “Je had een hekel aan douchen, altijd huilen. Daarnaast begon je ook al meteen te huilen als je even geen aandacht kreeg”. Haha dat kan ik me uiteraard niet meer herinneren.. 

Het timmerdorp! Dat vond ik altijd hartstikke leuk! En wow, wat was mijn haar hier lang! 


Ik was bang voor..
‘Clown Billy’ volgens mijn vader haha. Dat was de clown van Port Zélandeop vakantie! Verder was ik volgens mij vrijwel nergens écht bang voor. Dankzij mijn moeder ben ik uiteindelijk ontzettend bang geworden voor ALLE insecten. Ik had namelijk eens een sprinkhaan gevangen en die hadden we in zo’n grote plastic bak mee naar huis genomen. Helaas zagen we thuis in de keuken dat er een gat in de bak zat en de sprinkhaan was uiteraard weg! Oh nee! Wat nu? Wij dus de hele keuken overhoop gehaald en opeens zie ik ‘m zitten! Op m’n moeders schouder! Hahahaha ik weet niet wát ze allemaal gezegd heeft, maar ik weet nog dat als ik hem niet binnen 2 sec eraf zou halen, ze heeeeeeeeel boos zou worden hahaha. Dus dat was het einde van mijn ikhouvanalledieren-carrière. Bedankt mam! 😀

Mijn eerste schooldag vond ik..
erg leuk! Dat was op de crèche en ik had het er dus prima naar mijn zin! Juf Lies vond mij een heel leuk en spontaan meisje en ik vond haar dan ook heel lief. Volgens mijn ouders kon ik gelijk goed opschieten met de andere kinderen en ik speelde vaak met iemand na schooltijd. 

Konijntjes vond ik nog wel leuk uiteraard! Dit was Nijn! 

Ondeugende dingen die ik uithaalde..
Hahahah, heb je even?
1) Treden proberen over te slaan op de trap en helemaal naar beneden vallen. Resultaat: een blauw oog (zie onderstaande 2 foto’s).
2) Mijn konijn onder de snelbinders plaatsen ‘om hem aan de buurt te kunnen laten zien’.
3) Verstoppertje spelen met mijn cavia. Vervolgens zat hij een dag lang onderin een ton met hooi erbovenop …….
4) Mieren in de keuken vangen en op een papiertje plakken met plakband. Vervolgens kregen ze allemaal een naam. Jan, Piet, Kees, Klaas ……. 
5) 100 spinnen in één doosje stoppen. En de dag erna had je 3 hele dikke spinnen over… oeps #2!
6) Op een beurs met skeelers ‘net als die grote jongens’ van zo’n schans op-en-af gaan. Dat ging op zich wel goed, totdat ik mijn pols brak :/
7) Om de hoek van de schuur rennen, de tuinslang niet zien liggen en een mega gat in mijn kin vallen..
8) Bij een hamster zijn poot geamputeerd.. (hij zat tussen het deurtje) en een andere hamster bijna door de tralies heen opgezogen. En uhh.. zijn kopje was erna helemaal misvormd.. En ik was nog wel zo blij dat ik éindelijk naast de kooi mocht stofzuigen!! Niet zo’n goed idee dus..
9. Met stelten gaan lopen door de straat en vervolgens mijn arm ‘verrekken’. AU!
10. En daarna heb ik diezelfde pols ook nog een keer gekneusd.
11. Mijn broertje met een houten karretje per ongeluk tegen de muur v.d. schuur aangereden. Zijn nagel lag eraf..
12. Mijn moeder kwijt zijn op een braderie en mezelf vervolgens ‘laten omroepen’
13. Sinterklaascadeautjes uitpakken en maar amper kijken naar wat ik had gekregen. Vervolgens het cadeau wegleggen en een volgende openscheuren..
14. Met m’n broertje op 1 januari samen vuurwerk zoeken een straat verderop. Ik vond uiteindelijk een mooi, groot, rood en dik rotje! Met een erg lang lont eraan, dus yeah dat werd ‘m! Dus ik hield hem beet en m’n broertje stak hem aan en: BOEEEEEEEEEEM! Oké, dat was dus het einde van mijn vuurwerk-carrière en bijna het einde van mijn hand :’).. 

En dat was ‘m geloof ik wel weer! Best wel erg als ik het zo zelf teruglees en vind sommige dingen ook echt heel zielig! Gelukkig maak ik het nu goed met al die lieve beestjes door te studeren in de richting Diermanagement haha. 

Zoals je ziet was ik nogal ‘rauw’ zoals mijn ouders het altijd noemden (haha BRABANT!). Op de bovenste foto heb ik een mega blauw oog en op de foto eronder een gat in mijn kin. Zonde, dat litteken zie je nog steeds!


Mijn ouders wilden mij achter het behang plakken als..
“ik aan het doordrammen was”. *ahum, kuch*

Wat ik later wilde worden..
‘iets met dieren’.! Vader: “Of het nou bij Center Parks was, op vakantie bij een kinderboerderij, bij een braderie waar dieren waren of tijdens het fietsen met mij; ik moest áltijd stoppen om brood te geven. Vissen deed je ook vaak met mij”.
Daarnaast had ik altijd over ‘pips’ of ‘odisents’ (kip en olifant dus, haha). Daarnaast hebben we zo’n 31 hamsters gehad, 2 vogels, een konijn, 2 cavia’s, een mooie hond en inmiddels hebben we nog 6 rattenmannen in een gigantische kooi! Ja ik heb altijd al iets met dieren gehad en dat is altijd zo gebleven. Ik vind het heerlijk om dieren om mij heen te hebben! 

En dat was ‘m alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! En ik ben benieuwd naar jullie ‘little me’ tag, dus neem ‘m zeker over!

Liefs,
Stephanie

* Credits naar mijn vader voor de mooie foto’s en dus ook de mooie herinneringen die daardoor vastgelegd zijn! En bedankt voor de antwoorden pap & mam! 

2 gedachtes over “Tag: Little Me

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

