Hobby’s – Series kijken

562989_592855390729273_947571649_nSinds jongs af aan ben ik helemaal gek op films en series kijken! Als klein meisje zat ik ’s avonds laat nog met mijn moeder een aflevering van Strong Medicine of House te kijken, loved it! Inmiddels ben ik helemaal serie-freak en volg ik op het moment negen series! I’M AN ADDICT! Ben je benieuwd welke? Lees dan verder en laat me weten welke series jij volgt! 🙂

Gallery

DEXTER: Ik begin even met mijn meest favoriete serie ooit! Ik heb alle 8 seizoenen in één jaar gekeken, omdat ik de serie helaas pas vrij laat ontdekte! Dexter was voor mij echt een serie waar ik iedere week weer enorm naar uitkeek! Michael is een ongelooflijk goede acteur en ik ben ook helemaal fan geworden van Jennifer Carpenter (Debra). Ik heb zelfs mijn haar ombre geverfd omdat zij dat ook heeft, haha!
Plot: Dexter Morgan (Michael C. Hall) is werkzaam als bloedspatpatroononderzoeker bij de Miami Police op de afdeling moordzaken. Zijn adoptievader Harry kwam erachter dat Dexter moordneigingen had en heeft een ‘code’ verzonnen waar Dexter zich aan kon houden. Deze houdt in dat hij alleen mensen mag doden die ‘het verdienen’, zoals andere seriemoordenaars. In de gehele serie is Dexter bezig met het vinden van de balans tussen zijn ‘urge’ en het leiden van een normaal leven samen met zijn vrouw, kinderen, zus Deborah en zijn vrienden. And the number 1 rule: “never get caught”.
Seizoenen: 8 seizoenen (12 afleveringen per seizoen). Serie is afgelopen.

~

1fb6f4ad-ea13-4277-970f-f517999f711e

BREAKING BAD: Deze serie heb ik leren kennen via Jelle, een vriend van Harry. Ik was op zoek naar een nieuwe serie en wilde Breaking Bad in eerste instantie geen kans geven. Uiteindelijk heb ik de vijf seizoenen in één zucht gekeken in zo’n 2-3 maanden tijd. De laatste aflevering heb ik tegelijk gekeken met de rest van de wereld en ik vond het een erg mooi en kloppend eind! Het vele gepraat vond ik soms wel saai worden, maar de serie is zeker de moeite waard!
Plot: Walter White (zie afbeelding) is scheikundeleraar. Op het moment dat zijn vrouw Skyler zwanger is van hun tweede kind krijgt Walter te horen dat hij longkanker heeft en niet lang meer zal leven. Hij wil niet dat zijn gezin na zijn dood in financiële problemen komt en start daarom een leven als misdadiger. Met hulp van o.a. Jesse maakt en verkoopt hij vervolgens crystal meth. Alleen dit gaat helemaal fout..
Seizoenen: 5 seizoenen. Serie is afgelopen.

~

game-of-thrones-season-4

GAME OF THRONES: Deze series is gelukkig nog niet afgelopen. Inmiddels zijn er drie seizoenen uitgezonden en ik wacht met smart op seizoen 4! Deze start waarschijnlijk begin 2014 en ik ben heel er benieuwd naar het verloop van de rollen van Daenerys Targaryen, Bran & Arya Stark en Samwel Tarling. Eigenlijk ben ik benieuwd naar het vervolg van alle karakters, geen flauw idee hoe het zal verdergaan, dat is het leuke aan deze serie! Het is zo complex en uitgebreid, je komt ogen tekort!
Plot: Het verhaal speelt zich af in een fantasie wereld, voornamelijk in de Zeven Koninkrijken op het westelijke continent Westeros, maar ook in het noorden van Westeros en op het oostelijke continent Essos. De Zeven Koninkrijken vormden ooit zeven aparte staten maar werden verenigd door de Targaryens. Zij regeerden bijna 300 jaar over de Zeven Koninkrijken totdat Aerys II Targaryen “de gekke koning” door een verbond van Baratheons, Starks, Arryns, Tullings enLannisters werd afgezet en gedood. Robert Baratheon werd de nieuwe koning. De Zeven Koninkrijken worden van het verre noorden gescheiden door de grote ijsmuur. De muur wordt bemand door de Nachtwacht (“Night’s Watch”), die het rijk beschermen tegen de gevaren van achter de muur (o.a. de white walkers). Na de dood van Aerys II Targaryen vluchtten zijn jongste kinderen, Viserys en Daenarys, naar Essos, het oostelijke continent.
Seizoenen: 3 seizoenen.  Seizoen 4 start begin 2014.

~

50734-screens-walking-dead-recap

THE WALKING DEAD: Ohhhh *hartje*! The Walking Dead is echt een heeeele leuke serie! Dit is ook zo’n serie waar ik echt naar uit kijk en de hele week ‘op zich te wachten’ als een addict. Het verhaal is heel gaaf en de acteurs spelen het heel goed! De zombies zien er ook niet ‘nep’ uit gelukkig en het verhaal is ook naast fantasierijk ook erg realistisch (hoe mensen reageren op elkaar, ruzies etc.).
Plot: Nadat politie-agent Rick Grimes in een verlaten ziekenhuis in Atlanta (Georgia) uit een coma ontwaakt, komt hij tot de ontdekking dat de wereld is omgeven door angstaanjagende zombies. Een virusuitbraak heeft bijna de gehele mensheid veranderd in levende doden met een lust naar mensenvlees. Onder leiding van Rick Grimes probeert de laatste groep overlevenden een veilige thuishaven te vinden. Echter de voortdurende overlevingsstrijd eist zijn tol, waaruit blijkt dat velen in staat zijn tot gruwelijke daden…
Seizoenen: 4 seizoenen. Seizoen 4 is gestart.

~

revolution_tv_series_wallpaper-HD

REVOLUTION: Revolution is ook één van mijn favoriete series! De acteurs vind ik niet geweldig spelen, maar het verhaal is wel heel erg goed en niet erg voorspelbaar! Geef deze serie eens een kans, misschien vind je het wel net zo’n leuke serie als ik! Het onderwerp v.d. serie is in ieder geval erg origineel!
Plot: Vijftien jaar geleden heeft een onbekend fenomeen ervoor gezorgd dat de elektriciteit op de planeet volledig is uitgeschakeld. Hierdoor werden mensen gedwongen om te leven in een wereld zonder elektriciteit. De serie focust zich op de familie Matheson, die beschikt over een speciale USB-stick die de sleutel is tot het antwoord op wat er vijftien jaar geleden is gebeurd en hoe de effecten mogelijk gekeerd kunnen worden.
Seizoenen: 2 seizoenen. Seizoen 2 is gestart.

~

1. vampire diaries

VAMPIRE DIARIES: The Vampire Diaries kijk ik wel heel erg lang! Ik volg de serie vanaf seizoen 1 en ik vind het zelf een erg leuk verhaal! Het verhaal is inmiddels wat ingewikkelder, dus ik adviseer wel om bij seizoen 1 te starten met kijken, anders snap je er waarschijnlijk niets van. Het is een fantasieserie welke gaat over vampieren, weerwolven, heksen, doublegangers, travellers enz. Heel erg leuk!
Plot: De serie volgt het leven van Elena Gilbert. Zij woont samen met haar broer Jeremy en hun tante Jenna Sommers, die nadat de ouders van Elena en Jeremy verongelukten, hun voogd werd. Voornamelijk speelt de serie zich af in Mystic Falls, Virginia. Een stad met een bovennatuurlijke geschiedenis, sinds de migranten uit New England in de late 17e eeuw zich er hebben gevestigd.
Seizoenen: 5 seizoenen. Seizoen 5 is gestart. 

~

34166

THE ORIGINALS: The Originals is een spin-off van The Vampire Diaries en ik vind het ZO leuk dat deze serie er nu is! Seizoen 1 is een tijdje geleden gestart en ik ben héél erg te spreken over het verhaal en de acteurs! Ik raad je wel aan VD ook te kijken, dan heb je namelijk veel meer inzicht in de karakters en het verhaal!
Plot: The Originals speelt zich af in New Orleans en draait om de Mikaelson familie (Klaus, Elijah en Rebekah), beter bekend als ‘The Originals’, de aller eerste vampieren. Weerwolf Hayley is zwanger van Klaus, iets wat Klaus nooit voor mogelijkheid had geacht, vampieren kunnen normaliter geen kinderen krijgen. Maar omdat Klaus een hybrid is kan het wel. Naast het feit dat Klaus op het punt staat vader te worden, is het ook aan Klaus de taak om zijn voormalige beschermeling Marcel te verslaan. Marcel is aan de macht in New Orleans, maar sinds Marcel de stad regeert is er veel veranderd. De reden waarom Klaus New Orleans ooit verlaten heeft is omdat hij op de vlucht was voor zijn eigen vader (die inmiddels dood is). Als Klaus terug komt in New Orleans heeft hij de drang weer de koning van de stad te worden.
Seizoenen: 1 seizoen. Seizoen 1 is gestart. 

~

dome_rev

UNDER THE DOME: Under The Dome vind ik een erg aparte serie qua verhaal. Het verhaal is fantasy, apart, vreemd en heel erg ‘Stephen King’! En dat vind ik er juist zo leuk aan: dat weirde verhaal! Maar het is zeker een aanrader!
Plot: Het verhaal gaat over een klein fictief plaatsje in de Verenigde Staten, genaamd Chester’s Mill, waar een mysterieuze koepel (dome) de stad omringt. Niemand kan Chester’s Mill nog in of uit gaan. Terwijl de inwoners gevangen zitten, breekt paniek en chaos uit. Wanneer militairen een oplossing proberen te vinden en het gebied aan de buitenkant van de koepel omsingelen, gaan de inwoners zelf op onderzoek uit.
Seizoenen: 1 seizoen. Seizoen 2 start in juni 2014.

~

arrow

ARROW: En Arrow kijk ik sinds een maandje. De eerste afleveringen was wat aftasten en ik wist niet zo goed wat ik ervan vond. Inmiddels ben ik ook een beetje verslaafd aan deze serie en wil ik de afleveringen achter elkaar door kijken, haha. Heel uniek en apart verhaal, maar ik hou er wel van!
Plot: Arrow vertelt de avonturen van de legendarische DC held Green Arrow in de moderne tijd. 5 jaar nadat Oliver Queen schipbreuk heeft geleden en gedacht dat hij was overleden, wordt hij levend aangetroffen op een afgelegen eiland in de grote oceaan. Nadat hij door zijn moeder, zus en beste vriend met open armen is ontvangen inStarling City, merken zij dat er iets in die 5 jaar veranderd is. Terwijl Oliver geheim probeert te houden wie hij is geworden, probeert hij met een oplossing te komen met de keuzes welke hij als jongen heeft gemaakt. Terwijl Oliver opnieuw zijn relaties met zijn vrienden en familie probeert op te pakken, creëert hij zijn alter ego, The Green Arrow, waarmee hij de strijd aan gaat met de verkeerde acties van zijn familie en de ziektes van de maatschappij om zo Sterling City weer in de vergane glorie te herstellen.
Seizoenen: 2 seizoenen. Seizoen 2 is gestart.

Zoals je ziet volg ik veel te veel series haha, but I loveeeee it! :3
Nu rest nog de vraag: “Welke series kijk jij?” 😀

xx

11 gedachtes over “Hobby’s – Series kijken

  1. Ik dacht we kijken aardig hetzelfde, maar naar de derde is mijn lijst wat anders.
    Dexter is helaas afgelopen 😦 verder volg ik: the good wife, NCIS, BONES, Castle, Arrow, Revange, Ray Donavon, Suits, Homeland en nog wel een paar… er zijn teveel goede series!

    1. Jaa jammer hè van Dexter, was echt een leuke serie! Ohh jij volgt ook goede series, nice! Een paar ken ik nog niet, dus die ga ik even opzoeken (Revange, Ray Donovan, Suits, Homeland). Thanks voor je berichtje/tips! 😀

  2. Leuke series! Ik heb zelf ook Dexter gekeken (<3) en kijk the walking dead en game of thrones ook. Verder vind ik new girl, american horror story (!!!) en pretty little liars ook heel leuk 🙂

    1. Leuk! Bedankt voor je reactie! Dexter is echt nice he :3! The Walking Dead vind ik ook heel spannend, alleen de laatste aflevering had een beetje een stom einde! Ben benieuwd naar de nieuwste aflevering nu :). New Girl ken ik niet, dus die ga ik even opzoeken! American Horror Story vond ik vreemd, misschien moet ik die opnieuw een kans geven haha.

  3. Ik snap dus precies hoe het zit met verslaving van series! Ik hoop altijd dat er in het weekend niet veel te doen is qua school enz. Dan kan ik hele dagen series kijken!
    Mijn echt favoriete serie is The Tudors. Maar ik ben zwaar verslaafd aan Game Of Thrones. Nu ben ik bij het laaste seizoen van Lost. Maar ondertussen ben ik ook nog Suits aan het kijken.
    Breaking Bad ben ik bij aflevering 3 seizoen 1.
    Dan heb je de mega super spannende serie Revenge (aanrader!!) die nu in Amerika bezig is en ik op de voet volg. Dan heb ik ook nog een lijstje wat ik allemaal wil zien.
    Maar dan zie ik ooooook nog bij jou in het lijstje interessante series staan!
    Waar gaat het heen. haha.

    1. Hoi Melissa! Dankjewel voor je uitgebreide en leuke reactie ^_^! Haha en series kijken is écht te verslavend en slecht inderdaad als je dingen moet doen voor school en dergelijke, haha. The Tudors, tof! Die wil ik ook nog eens helemaal zien, net als Lost! Daar ben k eens mee gestopt (volgens mij omdat het niet meer op tv kwam ofzo), maar die wil ik ook weer eens helemaal zien! En Revenge ga ik ook eens opzoeken, want daar hoor ik meer goede dingen over! Jaa Game of Thrones is btw echt mega verslavend, super mooie serie ook en toffe karakters! Sterkte met je verslaving ook, haha!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

