Tag: The thankful project

tumblr_my68iz5M0W1r8p61po1_500Op de blog van Iris Denkt kwam ik de tag ‘the thankful project’ tegen. Deze tag vond ik meteen erg bijzonder en ik wil hem bij deze dan ook graag eens invullen!

De tag kun je o.a. ook vinden op de blogs van My Paper Blank, Teskuh en op de blog van Teddlicious.

So, waar ben ik dankbaar voor? 🙂

Ik ben dankbaar voor:

1. A Person
Lastig om hier één persoon te noemen. Er zijn een aantal mensen heel belangrijk voor mij, zoals Harry, m’n vader en broertje, maar ook een aantal vriendinnen. Maar in deze tag kies ik toch voor mijn moeder. Zij is er enorm voor mij geweest het afgelopen jaar/de afgelopen jaren. Toen ik al een tijdje in een mega dip zat, kwam  zij helemaal naar Barneveld, is blijven logeren en was er helemaal voor mij. Ik ben enorm dankbaar voor de band die ik met mijn moeder heb. Ik hoop dan ook oprecht dat deze alleen maar sterker mag worden in de komende jaren.

IMG_5965

2. A role you’ve played
Hmm lastig! Ik ben dankbaar voor het feit dat ik een dochter mag zijn, een zus, een lover en een vriendin. En dat alles in één, haha. Daarnaast hoop ik dat diezelfde mensen blij zijn dat ik in hun leven ben en ik hoop dat ik hun leven op een bepaalde manier mag verrijken.

3. A place
Hmm dan kies ik toch voor Barneveld. Ik woon sinds september 2008 hier voor mijn drie studies (ben met de laatste bezig) en ik ben me er redelijk thuis gaan voelen. Waar m’n ouders wonen in Brabant voelt niet meer 100% als mijn ‘thuis’, maar Barneveld en Rotterdam – waar Harry woont-  ook niet. Dus het is lastig! Ik hoop dat ik komend jaar een plekje samen met Harry mag vinden wanneer we zes jaar samenzijn. Dan kan ik dat our place noemen en heb ik eindelijk écht een plekje voor mijzelf! Hopelijk Zoetermeer o.i.d.!

4. An experience
Op 1 staan mijn reizen naar Roemenië. Ik ben er nu driemaal geweest. De eerste keer drie weken, de tweede keer vier weken en de laatste keer een weekje. De 1e keer, in 2009, heb ik geassisteerd als paraveterinair tijdens het Zwerfhondenproject van Groenhorst Barneveld. In 2011 ben ik met datzelfde project mee geweest en dit keer als manager, dus heb ik samen met een klasgenoot het project voorbereid en begeleid. De derde keer was in september 2011 en dit was samen mijn moeder, diezelfde klasgenoot en haar moeder en we hebben die week het gezin bezocht dat ik daar had ontmoet. Ik heb nog maandelijks contact met deze lieve mensen en m’n tripjes naar Roemenië (prachtig land trouwens!) zijn ervaringen die ik niet snel zal vergeten. Daarnaast heb ik in 2012 vrijwilligerswerk gedaan in de Dominicaanse republiek samen met een goede vriendin en een groep jongeren via World Servants. We hebben er vier huizen gebouwd in drie weken en ik heb zoveel moois gezien, gedaan en zoveel leuke en lieve mensen ontmoet!

zusjes bewerkt

Links Mirianni en rechts Marianchi, twee superlieve zusjes <3. 

5. A talent you have
Dan ga ik toch voor doorzettingsvermogen en ‘mijn eigen ding blijven doen’. Ik laat me niet snel beïnvloeden door andermans mening of wil en kies er duidelijk voor mijn eigen leven te leiden. Aanpassen kan ik wel, maar ik laat me niet veranderen o.i.d. Daarnaast ga ik ergens altijd 110% voor, zoals mijn studies en mijn passies.

6. A failure
Ik denk het feit dat ik mezelf een beetje was verloren door mijn dip. Dit voelde voor mij echt als falen. Ik wist nog precies wat ik wilde en hoe ik het ging aanpakken, maar het gebeurde maar niet. Ik startte niet en dat leverde wat (kleine) problemen op op persoonlijk gebied. Maar gelukkig heb ik mij hier doorheen geslagen, met wat hulp zoals je eerder kon lezen, en weet ik nu dat het niet direct ‘falen’ was.. eerder een leermoment en een ervaring rijker!

7. Words
“It seems they had always been, and would always be friends. Time could change much, but not that” – Winnie the Pooh. De persoon die dit naar mij stuurde zal de tekst wel herkennen and it’s true..!

1392681_10153308739045307_1896655604_n

8. A photo
Ik ben écht een foto- en videopersoon! Maak overal en altijd foto’s en vind het belangrijk ze veilig op te slaan, het liefst dubbel (op m’n laptop en op een externe harde schijf). Ik kijk foto’s vaak en graag terug en ze herinneren me aan mooie momenten!

IMG_3918

En dan ga ik voor deze familiefoto (juni 2013), want daar hebben we er echt te weinig van en vind ik toch wel erg belangrijk om te hebben! Het liefst één van ieder jaar! 

9. A memory
De herinneringen aan ‘heel vroeger’ vind ik het mooist om aan terug te denken. Verkleedpartijtjes met Danny, elastieken met vriendinnetjes, schaatsen met papa bij ‘ons achter’, boomhutten bouwen met Danny en onze eigen ‘hutclub’ starten, naar de Backstreet Boys, Ik Mik Loreland en Pippi Langkous, groene ‘starwars?’ ijsjes die SUPERlekker waren en appelijsjes, met ons gezin naar een pretpark gaan, kerst en sinterklaas, oud&nieuw natuurlijk, lieve huisdieren die we altijd gehad hebben en nog steeds hebben, het timmerdorp (!), mijn miljoenen blauwe plekken, skeeleren, de avondvierdaagse lopen, vakanties, de leukste en meest uiteenlopende verjaardagsfeestjes, gewoon ongegeneerd kunnen ‘buiten spelen’ en nog veeeel meer! Loved it!

Scannen0013

10. An opportunity
Ik ben dankbaar dat ik tot nu toe vrijwel alle kansen die ik heb gehad met beide handen heb aangegrepen en mijn eigen ding doe en blijf doen. Ik wilde na het afronden de havo starten met de verkorte opleiding Paraveterinair en deze heb ik in twee jaar behaald. Daarna als extraatje kopklas Manager Dierverzorging gedaan en behaald in 2011 en nu doe ik de verkorte 2,5 jarige opleiding Dier- en Gezondheidszorg/Bachelor of Applied Science. Ik ben serieus echt trots op mezelf dat ik dit gewoon gedaan heb en me niets heb aangetrokken van mensen die het ‘zonde’ of ‘verspilde tijd’ vonden. Ik kom er wel, met m’n eigen mening en op m’n eigen manier!

Neem deze tag gerust over!

Liefs,
Stephanie

5 gedachtes over “Tag: The thankful project

  1. Ik zag de tag al op veel sites voorbij komen, hij is zo prachtig! Ik kwam nu via via bij jou, maar leuk om je nu al meteen aardig te leren kennen. Je klinkt als een heel prachtig persoon, mooi dat je zoveel vrijwilligerswerk doet! Knap werk! Ik blijf je volgen, leuk! Fijne feestdagen, geniet ervan!

  2. Ontroerd 😦 ..en dankbaar dat ik een belangrijk persoon mag zijn in je leven! En ik tel altijd mijn zegeningen! en daar ben jij er zeker een van!!

  3. Wauw, wat een mooie dingen heb je mogen doen in het buitenland Stephanie.
    Bewonderenswaardig!
    Ik wens je heel veel moois toe voor het nieuwe jaar en dat je maar samen met Harry jullie plekje mag vinden 🙂

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

