Limburg 21-23 dec. 2013!

IMG_6033 (Small)In het weekend van 21 tot 23 december ben ik samen met mijn moeder naar Limburg geweest! We hebben zaterdags overnacht in Berg en Terblijt en bezochten de kerstmarkten- en grotten in Valkenburg! Die zondag zijn we vertrokken naar een v.d. Valk hotel in Venlo en hebben we daar een gezellige avond gemaakt & lekker gegeten bij een Wok restaurant! Al met al: een superfijn weekendje weg samen met m’n moeder; wat moeder-dochter timeBedankt mams voor dit leuke weekendje weg samen! Benieuwd wat we hebben gedaan? 🙂

Zaterdag 21 december 2013

We vertrokken al vroeg vanuit Utrecht naar Maastricht! Vanuit daar gingen we verder naar het plaatsje Berg en Terblijt waar we de 1e overnachting hadden.

IMG_5949 (Small)

Ik vond de kamer erg mooi! Kijk hoe subtiel en simpel, maar toch ook wel weer chique.

IMG_5952 (Small)

Moeder zoekt nog informatie op over Valkenburg, openingstijden en dergelijke! We gaan nog heel wat leuks doen dit weekend! ^^

ipp

Aangekomen in Valkenburg stond er bij het mini (!) stationnetje een mooi bord vol met informatie over de kerstmarkten, looproutes, openingstijden en dergelijke. HANDIG! ^^

IMG_5961 (Small)

Aangekomen in Valkenburg gingen we maar eerst naar locatie 3 op de kaart: de kabelbaan, wilhelminatoren, de zandsculpturen en de rodelbaan. We kochten tickets en konden meteen naar boven! Pfoe, wat een uitzicht! Ik vond het nog best wel hoog haha, had ik niet verwacht aan het begin!

IMG

KIJK! Hoe leuk :D! Er werd een foto van iedereen gemaakt wanneer je omhoog ging met de kabelbaan! Yay, zo leuk!

IMG_5965 (Small)

Even samen: SMILEEE! 😀 😀 😀
De sjaal kocht ik trouwens vlak daarvoor in een random winkeltje aan het begin v.d. winkelstraat. Ik had wel een sjaal bij, maar daar kreeg ik het niet bepaald warmer van, eerder kouder :p. Dus voor €7 kon ik hem niet laten liggen en heb ik ‘m ook maar meteen in gebruik genomen!

IMG_5973 (Small)

En toen we boven waren wilden we ook nog even een foto maken van ons + het uitzicht! Daar is maar weinig van te zien.. maar goed :p!

IMG_5984 (Small)

En toen wilde mij moeder natuurlijk per se rodelen! Oh no. Ik ben nooit van ‘zulke dingen’ op zo’n moment geloof ik, maar achteraf vind ik het altijd wel erg leuk stiekem haha. En mijn moeder was net een klein kind zo graag dat ze wilde (haha), dus ik gaf maar toe en ja hoor, whoeeeeeeeeeee! Het was nog echt leuk ook, haha :’).

ipp

En we dronken even een lekkere chocomel samen met een wafel op ’n stokkie! ^^

IMG_6033 (Small)

Ook kon je er meteen een bezoekje brengen aan de bijbehorende grot vol met zandsculpturen (wauw!) die het verhaal van de geboorte van Jezus vertelden. Erg mooi om te zien, prachtig zelfs! Het was zó mooi en gedetailleerd gemaakt, ongelooflijk veel werk moet dat zijn geweest! Hierboven zie je een fragment waar kindje Jezus is geboren in een stal!

IMG_6042 (Small)

En op naar de Fluweelengrot! Deze werd voor de 16e keer georganiseerd en trekt jaarlijks 125.000 bezoekers!Ik vond het erg leuk om door de grotten heen te lopen die écht heel leuk versierd waren wat kerst betreft! Dat moet ook zoveel werk zijn geweest. Er werden ook leuke spulletjes verkocht en heb wat kleine dingetjes gekocht zoals een lichtgevend boompje, 2 kleine ratten standbeeldjes, veel chocolade en mijn moeder kocht 2 mooie takken met rode lampjes, erg leuk!

IMG_6046 (Small)

Kijk hoe leuk versierd! Mams wilde met alles op de foto, hihi.

IMG_6055 (Small)

We hebben flink moeten zoeken naar een geschikt restaurantje om te eten, want het was zó druk overal! We eindigden bij Lignano’s Ristorante Italiano Pizzeria. Je vind dit restaurant op Grotestraat Centrum 35. We hebben er écht heeeerlijk gegeten!

IMG_6056 (Small)

En ook ik was aan het twijfelen: what to choose? 🙂

IMG_6068 (Small)

Ik koos een heerlijke (maar gruwelijk vullende) Pasta Carbonara!

IMG_6071 (Small)

En mijn moeder een heerlijke lasagna, jummie! 

IMG_6074 (Small)bew

PROOST! 🙂 En natuurlijk bestelden we nog allebei een heerlijk toetje! Yummie :)!

Zondag 22 december 2013

ipp

Het ontbijt in Berg en Terblijt, erg lekker! Heerlijk vers brood, alles netjes en schoon en een erg grote eetzaal! Keurig tevreden en krijgt zeker een goede voldoende op Zoover van mij!

ipp

Heerlijke verse sapjes, YAM! Mijn favoriete drankjes 🙂

IMG_6092 (Small)

Het hotel! Hampshire Vue des Montagnes te Berg en Terblijt.

IMG_6099 (Small)

Even zwaaien mams ^^!

IMG_6115 (Small)

Die ochtend zijn we nog even naar Valkenburg teruggekeerd om de laatste grot, de Gemeentegrot, te bezoeken. Dit jaar was dit de 28e editie en deze grot trekt jaarlijks 140.000 bezoekers. Ook deze markt was wederom erg leuk en gezellig! Erg druk vooral! Veel dezelfde stands als bij de andere markt, dat was wel jammer vond ik.

IMG_6125 (Small)

Die middag vertrokken we van Valkenburg naar Venlo! Op naar het 2e hotel, yay! Ik vond de kamer écht pretty! Loved it! :3

ipp ipp

De kerstmarkt die we daar wilden zien was al opgeruimd en dus liepen we verdwaald rondjes in de regen door Venlo centrum. Ik besloot via google maps even een goede eetlocatie te vinden en we eindigden vlakbij het station bij een random, maar wel goed, Wokrestaurant! 🙂 Lekker hoor! Wokken is altijd goed vind ik!

Maandag 23 december 2013

ipp ipp ipp

Bij v.d. Valk was er een heerlijk ontbijtbuffet, ongelooflijk goed verzorgd en heel erg lekker!

Daarna was het voor ons helaas weer tijd om naar huis te gaan! 🙂 We hebben het erg gezellig gehad samen, leuke foto’s gemaakt, lekker gegeten en veel gezien! Bedankt mams!

Liefs, Stephanie

Ps: ben jij weleens bij de kerstgrotten geweest? En zo ja, wat vond jij ervan? 🙂

4 gedachtes over “Limburg 21-23 dec. 2013!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

