Sporten – Dag #1

tumblr_mzczo4R4Db1toz1pso1_500Oké, het is (weer) zover, ik ben er zoo klaar mee! Flubberbenen, huge ass, een 10-pack en slappe armpjes! Ik kan er niet meer tegen en er niet meer naar kijken. Dus het is weer zover: work-outs! En dit keer écht! Het moet wel, want anders faal ik echt hard haha. Kan dan toegeven aan mezelf dat ik de competentie “doorzettingsvermogen” misschien toch niet hélemaal bezit.. nope, not again.. LET’S DO THIS!

Het plan?

– Iedere dag bewegen, welke work-out het dan ook is. Hardlopen, jumping jacks, buikspieroefeningen
– Minder ongezonde tussendoortjes (snoep, chips, CHOCOLA) doordeweeks, beperken tot weekend/special days
– Voortgang noteren: op m’n blog, door foto’s te maken, door het tegen iedereen te vertellen haha.
– Door mezelf te belonen: elke keer trots zijn op mezelf als ik weer een work-out gedaan heb! Mezelf af en toe belonen met een nieuw shirtje, een dagje wat leuks doen, een uur series kijken etc.!
– Meer (water) drinken! Ik drink nu maar 1-2 glazen per dag (of minder..) en dat moet echt omhoog naar 1-1,5 liter per dag. Dus ik wil meer flesjes water overal naartoe zeulen en ook op m’n stage een fles neerzetten EN opdrinken vóór 17:00!
– De ochtend starten met smoothies o.i.d. in plaats van brood
– Mezelf uiteindelijk belonen met een abonnement voor ’t zwembad! Het sportbadpak ligt al klaar, nu nog een fijne duikbril en gaan! Heb daar vooral echt zin in! Zwemmen is m’n passie :3! En dan langzaamaan gaan trainen! Eerst wat rustige baantjes trekken met wat borstcrawl en schoolslag. Later rugslag en vlinderslag weer opbouwen en die muscles eens flink pijnigen!

Doelen?

– Ik wil weer 100 meter vlinderslag kunnen zwemmen zonder naar de bodem te zinken.
– Ik wil die flubbers niet meer tegenkomen onder strakke shirtjes, m’n bikinirandjes of m’n kin.
– Ik wil geen chocoladeverslaving meer, zover dat mogelijk is.
– Ik wil dagelijks minder hoofdpijn/moeheid en meer vocht gaat daar sowieso bij helpen.
– Ik wil een trein-overstap van een minuut kunnen halen en vervolgens niet bij hoeven komen in de tussenruimtes van de trein, zodat niemand mijn aardbeienhoofd en gehijg hoeft aan te horen.
– Ik wil geen steken meer in mijn zij als ik ren/spring/huppel/whatever.
– Ik wil m’n energie kwijt zijn voordat ik naar bed toe ga. Lichamelijk dus kapot moe zijn, zodat ik als een blok in slaap kan vallen.

Genoeg redenen dus om dit keer er echt voor te gaan! Wil letterlijk en figuurlijk weer beter in m’n vel komen te zitten! Heb afgelopen jaar meegedaan aan ‘afvallen & afblijven’ van Achmea en dat ging echt super! Na dit proces een abbo van 3 mnd genomen en nul keer (!!!!!!) geweest. O.M.G. Dus dat was én zonde van m’n geld én het einde van m’n “sport-carrière” en motivatie! Let’s do this again!

Stimulans?

Documents46

Genoeg stimulans hè, denk ik zo! ^_^

Wat gebruik ik?

Documents50
Wat ik al heb:
* Hardloopkleding en schoenen
* Push up steunen
* Springtouw
* Gym mat
* Apps, nl: 7-minutes work-out & Caynax A6W (buikspieren).

Wat ik nog mis: 
* Weegschaal
* Hardloopschema

Update #1: 13-01-2014 (the beginning!)

Maandag 13-01
* Tussendoortjes: 1 mineola, 1 peer, schaaltje 0% kwartyoghurt
* Drinken: 1 glas melk, 1 glas water, 330 ml vers geperst sinaasappelsap
* Sporten: 7 minutes & 1 serie van 6 buikspieroefeningen x 6 herhalingen Caynax A6W

So; Let’s do this! 😀

Liefs,
Stephanie

Ps: ik kan tips e.d. HEEL goed gebruiken!! Zeker over hardloopschema’s, healthy food, ontbijt-tips, beweeg-tips, hardlooptips, tips voor goede work-out apps voor Android, etc.!

13 gedachtes over “Sporten – Dag #1

  1. Wauw! Supergoed bezig nu al! Chocola is ook mijn Achilleshiel. Eigenlijk moet ik het gewoon niet kopen, zodat ik het niet kan eten, toch kocht ik gisteren nog een pak hagelslag en een pak chocoladekoekjes die in één avond voor drie kwart leeg ging. En ik was alleen thuis…
    Wat cool dat jij de vlinderslag zo goed kon!
    De enige tip die ik heb is: geef je op voor een sportevenement. Dan moet je daar ook echt voor gaan trainen. Daarom heb ik me dit jaar weer opgegeven voor de 1/8e triathlon. Nog een tip voor workouts: blogilates.com! De overenthousiaste Cassey krijgt zelfs een lui persoon als mijzelf aan de buikspieroefeningen! Succes!

  2. Vooreerst veel succes hiermee! Ik wil ook actiever worden maar dat is voorlopig nog geen succes bij mij. Dat gezonder eten alvast wel. Ik probeer altijd mijn lunch mee te brengen naar kantoor alsook gezonde snacks zoals stukjes wortel, een appel, Griekse yoghurt met wat noten of muesli, … zo grijp ik minder gemakkelijk naar zoetigheden. Ik heb ook een grote beker, een sportmodel eigenlijk, met water op mijn bureau staan. Het drinkt gemakkelijk en zo loop ik het risico niet om te morsen 😉 is Start To Run misschien niets voor jou trouwens?

  3. Haha wat een heerlijke herkenbare dingen! Ik probeer ook nu te hardlopen en doe dat met Evy bestanden. Via deze site kan je de hardloopbestanden gratis downloaden. Misschien dat je er wat aan hebt. https://skydrive.live.com/?cid=35FC12E152D98AC9&id=35FC12E152D98AC9%21159
    Verder probeer ik ook gezond te eten en actiever te zijn. Goed dat je ons op de hoogte houd van je ontwikkelingen. Dat stimuleert om op de goede weg te blijven!

  4. Te hypocriet voor woorden om tips te gaan geven, want ik ben zelf ook één grote failure als het om sporten gaat, maar ik gebruik gewoon het hardloopschema van start to run. Supergoed te doen! En ik wil dit jaar als einddoel de Color Run (5km) kunnen hardlopen, wellicht kan je jezelf zo’n doel stellen, dan moet je wel. Verder is fysieke inspanning inderdaad erg goed voor je prestaties en nachtrust. Mijn weekje in Rome was serieus healing. De hele dag lopen en kijken en doodmoe worden, ’s avonds als een blok in slaap vallen en ’s ochtends zonder problemen om half 8 uit je bed springen. Ik krijg het nu echt niet meer voor elkaar.

  5. Ik ben gek op havermout, misschien is dat ook wat voor jou? http://www.marcellamolenaar.nl/heerlijke-havermout/ En verder probeer ik elke dag zoveel mogelijk te bewegen. Drie keer per week sporten is het niet voor mij met mijn lange volle werkdagen, dus ik beweeg dagelijks minimaal een half uur en vaak zelfs een uur. Ik blogde er laatst over, dus kijk naar even bij anders: http://www.marcellamolenaar.nl/mijn-dagelijkse-dosis-beweging/ Heb ook een tip voor een goede app!!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

