HAPPY CHALLENGE – Wat zijn jouw waarden?

bewbewKen jij de Happychallenge van de bloggers Lisanne en Kelly, Marieke al? 🙂 Dit is een challenge die zij zijn begonnen om stil te staan bij de dingen die echt belangrijk zijn in ons leven. Om na te denken wat ons echt gelukkig maakt en wat we kunnen doen om ons nog lekkerder te voelen. Inmiddels is de eerste opdracht gestart welke vraagt: “Wat zijn jouw waarden?” Benieuwd naar mijn waarden? Lees dan verder.

spread-the-happychallenge-love

Bij de eerste challenge, zie deze link, vind je een lijst met waarden. De opdracht is: denk erover na en kies er drie! “Want, welke waarden horen bij jou? Welke staan centraal in jouw leven, welke waarden vind je het belangrijkste? Het is belangrijk dat je er niet tien kiest, focus je op de aller-belangrijkste”. 

Wat zijn mijn waarden?

Ik vind deze opdracht al heel erg lastig, haha. Dus ik heb er eens even goed naar gekeken en er drie uitgekozen, welke voor mij (op dit moment) het belangrijkst zijn in mijn leven. Ik vind nog veel meer waarden & normen belangrijk, maar ik moest er toch (helaas, haha) drie kiezen. Dus bij deze:

  • Authenticiteit

Dit vind ik voor mijzelf één van de belangrijkste waarden, gezien ik echt altijd mezelf wil zijn en blijven. Ik ben zoals ik ben & ik ben tevreden met hoe ik ben. Er word altijd zoveel gevraagd van een mens.. je moet een perfecte stage lopen, de hoogste cijfers halen, veel geld verdienen, een goede baan hebben, een perfecte relatie etc. Daarom vind ik het erg belangrijk dat ik ondanks alle ‘moetjes’, altijd mezelf zal blijven. Ik heb mijn eigen mening, mijn eigen hobby’s, mijn eigen normen&waarden, mijn eigen wensen, mijn eigen ervaringen, mijn eigen passies, mijn eigen toekomstwensen en ga zo maar door. Heerlijk toch, jezelf kunnen zijn!

  • Samen

Ik wilde eerst voor ‘liefde’ kiezen, maar ‘samen’ omschrijft het nog veel beter. Het is goed om fijne mensen in je leven te hebben om dingen samen te kunnen doen. Dingen samen te kunnen ervaren. Daarnaast, wanneer ik er alleen voor dacht te staan, was ik toch ‘samen’. De mensen om mij heen sleepten me erdoorheen en je merkt dat familie, liefde en vertrouwen erg belangrijk is.

  • Vrijheid

En als laatste waarde kies ik voor vrijheid. In NL heb je zóveel vrijheid, meer dan we waarschijnlijk ervaren. Je kunt hier, of je nou ‘arm’ of ‘rijk’ bent, altijd een studie volgen. Er is studiefinanciering, je kunt lenen, er zijn goede bijbaantjes en ga zo maar door. Je kunt op vakantie, al is het geen rondreis Amerika, je kunt vaak nog wel een weekendje weg, of een weekje last minute naar een zonnig land. We hebben vrijwel allemaal een laptop of telefoon, een paar schoenen of laarzen, een tv, een tablet, een printer en een huis.. Ja, ik kan wel zeggen dat ik blij ben met vrijheid. Vrij om te doen wat ik wil, zoals een studie volgen binnen de dierenbranche of sparen voor een grote reis. Heerlijk toch die vrijheid!

Share Happiness!

Nu ben ik benieuwd, welke waarden vind jij het belangrijkst? Er zijn verschillende manieren waarop je mee kunt doen met de challenge, namelijk via:
Facebook
– Instagram – #dehappychallenge
– Of via je blog!

Liefs,
Stephanie

10 gedachtes over “HAPPY CHALLENGE – Wat zijn jouw waarden?

  1. Wat een leuk lijstje! En erg goed geschreven! Ik kan mij er helemaal in vinden, ook al koos ik voor drie andere waarden (Je moet immers kiezen). Nog veel succes met de volgende opdrachten!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

