HAPPY CHALLENGE #2 – Wat is mijn droom?

OLYMPUS DIGITAL CAMERAYay! Tijd voor weer een nieuwe opdracht van de Happy Challenge, super leuk! Ben je benieuwd naar de eerste opdracht? Klik dan hierDeze tweede opdracht gaat over dromen, want: ‘Wat is jouw droom?’ Ik heb zelf vele dromen waarvan ik hoop dat ze ooit zullen uitkomen, zoals een gezinnetje hebben of een verre reis maken. Maar wat is nou mijn allergrootste droom? En wat wil ik nu het liefste van de hele wereld bereiken? 

Mijn droom!

Wat is nu mijn állergrootste droom naast een gezin, trouwen, een reis van een maand naar Indonesië, een eigen huisje en vele andere grote dromen? Ik heb er niet heel lang over hoeven nadenken, omdat het al jaren speelt in mijn hoofd..

Paraveterinair tijdens een zwerfhondenproject

Mijn droom is om meerdere keren in een jaar vrijwillig mee te kunnen helpen als paraveterinair en/of manager tijdens een zwerfhondenproject. Al is het maar voor een weekje o.i.d. Dit wil ik het liefst doen in landen als Roemenië, Spanje of Portugal en het betreft dan een groot sterilisatieproject.

Ik heb de diploma’s Paraveterinair Dierenartsassistente en Manager Dierverzorging (beide mbo). Op dit moment studeer ik voor Manager Dier- en Gezondheidszorg. Deze drie diploma’s zullen dus goed van pas komen! Lees in dit artikel meer over mijn opleidingen! 🙂

Vertel?

In 2009 ben ik voor het eerst drie weken mee geweest naar Roemenië. Het betrof een excursie naar Roemenië tijdens mijn huidige opleiding Paraveterinair Dierenartsassistente. In Roemenië hebben we met een groep leerling-paraveterinairen drie weken lang honden en katten gesteriliseerd & gecastreerd in Campulung. In het asiel zitten meer dan 600 honden en er werkten maar zo’n 5 à 6 werknemers 24/7 om het asiel draaiende te houden. Zij leven voornamelijk van giften, want de meeste mensen in Roemenië zijn niet bepaald gek op de zwerfhonden die je letterlijk overal tegen het lijft loopt.

Tijdens dit project heb ik leren castreren, hechten, braunules zetten, steriel staan, samenwerken en nog veel meer! Er waren vier verschillende onderdelen die drie weken, namelijk:
– Voorbereiding: anesthesie (sedastart), scheren, schoonmaken, ATP opnemen, braunule zetten
– Operatie: assisteren van de dierenarts, steriel staan, leren hechten, anesthesie (pijnstilling en sedastop)
– Recovery: ATP (ademhaling, temperatuur, pols, slijmvliezen), vacht knippen, warm houden
– Asiel: opruimen, poep ruimen, verven, instrumentarium steriliseren

dscn5486

Heeel afwisselend en erg gaaf dus vind ik zelf!

In 2011 ben ik vervolgens nog eens mee geweest met het project, maar dit keer vier weken en als manager samen met een klasgenoot. Wij hebben in de eerste week alles voorbereid en in de drie weken erna de dierenartsen en de leerlingen aangestuurd en ondersteund in hun werkzaamheden. We zorgden daarnaast voor de excursies, het eten, het geld, de verblijfplaats en de werkzaamheden op het asiel.

In oktober 2011 ben ik nog eens terug geweest en dit keer samen met mijn moeder plus het klasgenootje en haar moeder. Ik heb mijn moeder het asiel laten zien en zij vond dit heel erg indrukwekkend om in het echt te zien. Het is toch wel heftig om te zien, al die honden bij elkaar en ook in vrij slechte omstandigheden. Ook heeft zij meteen kennis gemaakt met het lieve Roemeense gezin dat ik daar ontmoet heb en waar ik nog steeds mee Skype, bel en mail! Wij hebben die week ook bij hen in huis gelogeerd en ze waren enorm gastvrij. Daar kan ik nog wat van leren! 😉

2011_05220128

En nu?

Naast deze drie ervaringen steun ik ook de organisatie Dog Adoptions NL met een klein bedragje per maand. Toch zou ik graag nog eens (het liefst een aantal keren) meegaan als vrijwilliger naar, het liefst, Roemenië. Het lijkt me te gek om zo mijn vaardigheden als paraveterinair opnieuw in te kunnen zetten en deze honden een beter leven te kunnen geven!

oana_foto

Het plan!

– Eerst  weer meer ervaring opdoen als Paraveterinair
– Contacten leggen met organisaties die sterilisatieprojecten uitvoeren in het buitenland, zoals VierVoeters
– Geld sparen
– Datum kiezen en tickets boeken
– En dan gaan met die banaan!!

Benieuwd naar de dromen van anderen? Zie o.a. : Marieke van WoesikLisanne Leeft en Kelly Caresse. En neem ook een kijkje op de facebookpagina voor nog meer dromen!

Liefs,
Stephanie

 

9 gedachtes over “HAPPY CHALLENGE #2 – Wat is mijn droom?

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

