Review: Pixum foto op canvas

pixum_foto0Onlangs ben ik benaderd door Pixum, met de vraag of ik een canvas wilde testen en reviewen. Onwijs leuk om te doen, gezien ik 139gb aan foto’s en video’s heb op mijn harde schijf! Het 1e dilemma: welke foto?

Voordat ik op zoek ging naar die perfecte foto, besloot ik Pixum eerst eens te googelen en de website te bekijken. Ik lees echt eerst áltijd reviews voordat ik iets online bestel, zeker wanneer ik nog geen ervaring heb met de betreffende webshop.

PIXUM?

pixum_0
Trustpilot: 8/10
932 beoordelingen

Pixum, in 2000 opgericht in Keulen door drie personen, is leider in foto-online-services in geheel Europa. Zij bieden allerlei producten aan, zoals foto’s op canvas, fotocadeaus en fotoboeken. Ze drukken de foto’s af op hoogwaardige materialen en gebruiken de modernste en milieuvriendelijkste technologieën. 

GOOGLE

Ik heb zelf al ervaring met het bestellen van canvasdoeken bij Herinneringen op Linnen en Webprint. Pixum kende ik echter alleen van naam, dus ik was erg benieuwd naar de resultaten die Google mij zou geven. Nadat ik eerst de website uitvoerig had bekeken, ben ik gaan googelen! Ik kwam meteen al een aantal veelbelovende beoordelingen/reviews tegen:
– Pixum is genomineerd voor de publieksprijs van de Thuiswinkel Awards in de categorie “cadeau”!
– Trustpilot: 4/5 sterren, 932 recensies en een score van 8/10.
– Start12: Pixum.nl staat 4e van de 68 in de categorie digitale foto’s.

Veel recensies -op uiteenlopende websites- waren lovend over de service die Pixum levert. Echter waren er ook een aantal negatieve reacties, waarna ik erg benieuwd werd naar het gehele proces van het bestellen van een canvas. Dus ik besloot direct een account aan te maken, een foto uit te kiezen en het canvas te bestellen!

BESTELPROCES

Het bestellen van mijn foto op canvas ging erg gemakkelijk. Eerst maakte ik een gratis account aan en koos ik de betreffende maat voor mijn canvasdoek, namelijk 40 x 60 cm. Vervolgens de betreffende foto geüpload en de beelduitsnede handmatig bepaald. Daar kun je ook kiezen voor een staand of liggend formaat. Daarna kun je kijken hoe het doek zal staan in jouw huis (handig!) en kun je daarbij de kleuren van de wand/vloeren aanpassen:

pixum4
Past het doek wel bij de inrichting van je huis?

Vervolgens doe je het product in je winkelwagen, kun je nog een kortingscode invullen en ga je naar het betaalproces. Ook het betaalproces ging heel vlot. De kortingscode heb ik ingevuld en vervolgens bleef er een restbedrag over. Deze heb ik via een factuur op een later moment overgemaakt. Betrouwbare service!

Canvas besteld: za 8 feb. 2014 om 19:00
Canvas geleverd: za 15 feb. 2014 om 14:30

LEVERING

Zeven dagen na het bestellen werd mijn canvasdoek netjes afgeleverd, yay! De verpakking was ongeschonden en het canavasdoek was omhuld in plastic. Netjes een leveringsbon toegevoegd en houtjes om het canvas op te spannen, handig! Ik heb hem zelf gewoon opgehangen aan 1 schroef. 

bestelling
Levering

EINDRESULTAAT

Ik ben dolblij met mijn nieuwe canvasdoek en het is uiteindelijk een foto geworden die ik zelf heb gemaakt in Corfu, Griekenland. Daar was ik afgelopen zomer 10 dagen met Harry. De foto toont een uitzicht vanaf Corfu stad! Prachtig toch?! ❤ Ik krijg meteen weer helemaal zin in de zomer!

1
Wat ’n plaatje!
2
Nette vouwranden, heel mooi afgewerkt!
3
Vooraanzicht 🙂
4
Blijhoofd ^^
ipp
Sfeerfotootje & op ieder moment van de dag genieten van de blauwe lucht, de palmbomen en het mooie uitzicht vanaf Corfu-Stad ;)!

Voordelen
+ Automatische beeldcorrectie (DPO)
+ Lage verzendkosten
Betrouwbaar bestel-, betaal- en verzendproces.

+ Goede prijs/kwaliteitverhouding
+ Groot assortiment
+ E-mails duidelijk en snel verstuurd

Nadelen
– Levering duurt vrij lang
– Website ietwat druk, teveel opties/menu’s

Al met al is Pixum zeker een aanrader! 🙂
Ook een canvasdoek bestellen? Klik dan hier!

Liefs,samenwerking_artikel_blog_droene
Stephanie

6 gedachtes over “Review: Pixum foto op canvas

  1. Aaah wauw! Wat mooi is hij. Super zomers sfeertje zo in je kamer! Ik zou ook wel eens zo’n canvas willen proberen, leuk zeg dat je dat mocht. Ik heb mijn vriend laatst een foto op hout gedrukt gegeven, dat zag er ook leuk uit!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

