Mijn favoriete smoothie

IMG_6530Vandaag laat ik jullie kennis maken met mijn favo ontbijt- en lunchsmoothie! Sinds kort ben ik een beetje op internet aan het rondstruinen en op zoek gegaan naar groene smoothies. Uiteindelijk bleken smoothies met spinazie en/of komkommer mijn favo’s te zijn!

Ik plaats dit artikel ook om tips te krijgen van de échte die-hards! Wat moet ik veranderen qua fruit/groente, wat moet ik wel toevoegen en wat moet ik juist weglaten? Help! 🙂

Stap 1: Een blender!

Documents54
Ik heb een blender van het merk Quigg (v.d. Aldi?)

Stap 2: De benodigdheden!

IMG_6502

> AH Spinazie verpakt
> Alpro Soya Original of Light
> Magere Yoghurt
> 1 appel
> 1 banaan
> ijsblokjes

Stap 3: Alle ingrediënten één voor één toevoegen

Documents544
Alle ingrediënten

1: IJsklontjes crushen
2: Yoghurt toevoegen
3: Dan wat Alpro Soya drank erbij
4: De banaan in stukjes breken/snijden en toevoegen
5: Voeg 1 appel toe
6: En voeg 2/3 handjes spinazie toe. Ik heb zelf nog 4 schijfjes komkommer toegevoegd als extraatje!

Stap 4: Zorg dat het geheel goed glad is en dus goed drinkbaar word! Dus alle klontjes eruit.

IMG_6526
Het geheel goed glad maken!

Stap 5: Klaar en inschenken maar!

IMG_6527
Klaar en opdrinken maar ^^

Ik vind het heerlijk!

IMG_65422
Genietmomentje!

Ik neem het liefst in de ochtend of bij de lunch een (groene) smoothie! En eventueel ’s avonds als tussendoortje 2 glaasjes, zodat ik weer even vol zit en niet zoveel ga snacken.

Maarrr, ik ben op zoek naar nog veel meer (wel makkelijke en niet te dure/ingewikkelde) gezonde, groene smoothie-recepten. Wie kan mij daarmee helpen? 🙂 Would appreciate!

Maak & drink jij weleens smoothies?

Liefs,
Stephanie

3 gedachtes over “Mijn favoriete smoothie

  1. Het klinkt wel tof, en gezond, maar ik heb niet genoeg geld om smoothies te maken, helaas! Ik zie wel vaak dat mensen er rood fruit doorheen gooien (zo’n doosje van de Albert Hein), dus misschien dat eens proberen?

  2. Ik denk dat je ze officieel (als je echt de extreem gezonde variant wilt) gewoon met alleen water hoort klaar te maken (maar dan is het een heel stuk moeilijker de klontjes eruit te halen). Het ziet er wel erg lekker uit voor een groene smoothie!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

