Carnaval 2014 | Alaaf!?

Alaaf! Carnaval 2014 is vandaag officieel begonnen. Als échte (?) Brabander moet ik er natuurlijk ook een artikeltje aan wijden. Ondanks het feit dat ik wel heel erg kan lachen om al die vreselijke nummers, denk aan “Snollebolleke“, “Tinder” en “Lalluh“, vier ik zelf echt no-way carnaval, haha. Maar ondanks dat, wil ik toch even ‘carnaval 2014’ met jullie openen!

Stiekem vind ik het wel heel grappig om (wel op televisie dan hè..) al drie dronken mensen te zien hopsen met hun roltoeters en in hun zeer charmante, te strakke pakjes. Vandaag en gisteren was ik bij mijn ouders thuis en daar staat, niet alleen tijdens carnaval helaas, de zender heel vaak op Omroep Brabant – als er geen voetbal op tv is dan -. Ik snap nooit wat er leuk aan die ‘zender’ is, behalve wanneer het carnaval is dan! :’) #yolo

Carnavalsmuziek!

Onze ‘eigen’ Johnny Gold, die uit Almkerk komt, heeft met “Lalluh” de meeste stemmen van het Omroep Brabant-publiek gekregen en daarmee de “Kies je Kraker 33” prijs gewonnen!

Johnny Gold.. ’n vrij aparte kerol

Helaas kan ik de zender dus niet ontvangen in Barneveld-city. Dus ik kan nu niet eindeloos meegenieten van al die grappige liedjes die in 99/100 gevallen echt he-le-maal nergens over gaan. Of eigenlijk in 100/100 gevallen niet. Ik vind het ook altijd zéér bijzonder hoe ze die teksten toch ieder jaar verzinnen..! Wat een intelligentie en talent schuilt er eigenlijk in die teksten:

* Johnny Gold – Lalluh
“Malluh balluh, hakkuh takkuh.. met z’n allen ff zakkuh. Heb aan heel de wereld lak, dus we gaan weer volle bak.”

* De Snollebollekes – Snollebolleke
“Schudden met dat kontje, snollebolleke.. o.O”

* Het Vleesteam – Tinder (a.k.a. de beroemde app)
– “Ze had een zweep, dat was wel minder. Nie ech m’n ding, ik was verrast! Ze zei kom hier, ik wil je kinder! Ik wilde weg, maar ik zat vast..”

* Lamme Frans – Altijd Carnaval (a.k.a. Miley Cyrus – Wrecking Ball)
– “Was het maar altijd caaaarnaval, jaaa dat willen we toch allemoaaal. Dan komt het Slavenkoor, Zak ‘es lekker door, Brabantse nachten zijn lang. Op de keukendeur, Efkes gin gezeur, Er staat een paard in de gang.”

Carnavalskleding

Oh en natuurlijk heb ik ook nog wat inspiratie-foto’s voor outfits.. zéker doen zeg ik je!

Documents54

1. Als piraat, arrr!
2. Als one happy family, including baby ofcourse
3. Of als de Ninja Turtles?
4. Katjes zijn ook helemaal cool.. toch?!

Documents55

5. Army-chick
6. Prinses op de erwt
7. Michael Jordan look-a-like

Documents54

8. “Er staaaaaaaat eeeeeeeeeeeeeeeeeen paaard in de gaaaang, ja ja, een paard in de gang!!”
9. Stripes en haarbandje: helemaal hipster
10. Of gewoon als “Hollands-wannabe-next-topmodel? / Actrice op een filmset?

Zoals je ziet eindigde mijn verkleedperiode in 2000/2001, haha.

Carnavalskraker!

En tja, ik kom er maar gewoon meteen voor uit, ik vind dit nummer stiekem wel heel Broabants en gezellig:

ALAAF! Als je het gaat vieren: fijne carnaval!!

Liefs,
Stephanie

Ps: uiteraard heb ik zelf nog nooit carnaval gevierd. Ik heb alleen, letterlijk, aan de zijlijn toegekeken. Mooi versierde wagentjes enzo! :”)

5 gedachtes over “Carnaval 2014 | Alaaf!?

  1. Ik ben ook een ‘Brabo’, maar heb carnaval echt nooit leuk gevonden. Vroeger weleens met m’n ouders naar een optocht kijken was dan nog wel aardig, maar ik vind het verder niks, vooral het feit dat het blijkbaar niet kan zonder een overdosis alcohol. En zatte mensen doen gekke dingen. Johnny Gold, ja die ken ik wel, in het echt heet ie Kees Verlee, hij is ooit nog een ‘collega’ van me geweest toen ik als vrijwilliger bij het lokale radiostation van gemeente Woudrichem werkte, ben er ook wel eens thuis geweest, had z’n schuur omgebouwd tot een geweldige studio en deed ook veel voice-over werk. Aardige kerel.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

