HAPPY CHALLENGE #5 – Just do it!

just-do-it1Daar is ie dan, opdracht 5 van De Happy Challenge! In opdracht 4 heb ik 3 punten genoemd die ik wilde toevoegen aan mijn leven en 3 punten waar ik minder energie aan wil gaan besteden. Hoofddoel: structuur krijgen. Daarvoor is nodig: discipline, genieten van het moment en bodylove. Daartegenover staat dat ik minder wil nadenken over het verleden, minder wil zeuren en beter wil leren luisteren. Let’s do this! 🙂

Terugblik 😀

1. Wat zijn mijn waarden?
2. Wat is mijn droom?
3. Dromen visueel maken (visionboard)
4. Wat wil je veranderen?

En nu?

Bij deze vijfde ‘opdracht’ is het de bedoeling om dan ook daadwerkelijk aan de slag te gaan met de punten die ik graag wilde toevoegen aan mijn leven of juist wil veranderen. Het klinkt makkelijker dan het is, maar toch denk ik dat ik aardig op weg ben!

Kelly, Lisanne en Marieke geven alvast wat tips:
– Maak het doel/je doelen visueel
– Bespreek het doel met de mensen om je heen
– Maak het doel realistisch en haalbaar
– Beloon jezelf!
– Vraag om feedback
– Geloof in jezelf
– En: Just do it!

En met die laatste kreet ben ik alvast aan de slag gegaan!

En hoe krijg ik dan die structuur?

DISCIPLINE – Omdat ik mijn scriptie alleen nog hoef te schrijven, zit ik veel thuis doordeweeks. Ik merkte dat ik na mijn afstudeerstage een beetje in een leeg gat belandde, want mijn structuur – 07:00 opstaan, goed eten en op tijd naar bed gaan – viel daarmee ook meteen weg. Dit moest anders, want ik merkte dat ik slechter in mijn vel kwam te zitten! Dus wat ik heb ik hieraan gedaan en wat is er wel/niet gelukt?
1. Voor 1:00 op bed liggen >> niet gelukt tot nu toe, vaak slaap ik nog steeds om 02:00 o.i.d. Ik vergeet de tijd gewoon, dus ik ga vanaf nu een wekker zetten om half 12, zo word ik eraan herinnert dat het bedtijd is.
2. Voor 10:30 opstaan >> in de meeste gevallen gelukt! Ik zet mijn wekker vrij vroeg, zodat ik nog even kan blijven liggen. Maar het opstaan gaat gelukkig steeds beter!
3. Iedere dag ontbijten >> dit gaat goed! Ik ontbijt iedere dag met een grote kom havermout of ik pak 2 bruine boterhammen met kaas. Yay, I did it! 
4. Iedere dag een stevige lunch >> Ook dit gaat prima! De meeste keren lunch ik met 2 bruine boterhammen en een kom havermout, maar ik wissel het af met een gezonde, groene smoothie. 
5. Iedere dag gezond avondeten >> Dit gaat steeds beter. Ik ben gestopt met brood eten als ‘avondeten’ en heb bijna alle afgelopen avonden gekookt! Vandaag en morgen eet ik een bloemkoolschotel en de dagen ervoor rijst en groenten.
6.
Iedere dag 1 à 2 uur ontspannen
>> Ook dit gaat prima 😉 ofcourse! 
7. Iedere dag 10 minuten iets schoonmaken >> Deze tip kreeg ik van vriendlief en daar ben ik maandag succesvol (!) mee gestart. Heel fijn om te zien dat m’n kamer steeds opgeruimder wordt :-). 

BODYLOVE – Dit is nog niet gelukt. Ik wil gewoon echt die 5 kilo verliezen + een vaste routine krijgen qua sport/beweging. Hoe weet ik nog niet, maar het gaat gebeuren! Wat ideeën om het te bereiken zijn:
1. 3 keer per week buikspieroefeningen doen
2. 1 keer per week cardio-oefeningen doen
3. Niet teveel tussendoortjes eten

GENIETEN Dit is me redelijk gelukt. Toch ging ik helaas een paar keer de mist in en stond ik teveel stil bij de toekomst of het verleden, jammer.. 

Ik heb dus nog genoeg te doen, maar ik heb er alle vertrouwen in! 😀 Het is al heel wat dat ik mezelf doelen heb gesteld! En die structuur die ik wil krijgen, gaat me ook helpen in het afronden van mijn opleiding. Die laatste loodjes.. m’n scriptie! 😦

spread-the-happychallenge-love* Twitter/Instagram: #DeHappyChallenge
Facebook
Lisanne Leeft / Kelly Caresse / Marieke van Woesik

Liefs,
Stephanie

4 gedachtes over “HAPPY CHALLENGE #5 – Just do it!

  1. Wauw Stephanie, wat ben je goed bezig zeg! Echt knap van je!
    (Ik vind het overigens echt niet nodig dat je vijf kilo afvalt, maar ik ben natuurlijk niet degene om daar iets over te zeggen.)
    Goed idee om elke dag tien minuten schoon te maken! Dat zou ik ook wel kunnen doen. 😛

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

