Smartphone | Mijn favoriete apps

appstoreIk ben gek op m’n smartphone, mede dankzij de fijne apps die ik erop heb staan! Een aantal ervan maken mijn dagelijks leven een stuk gemakkelijker.. of nuttelozer (denk aan games). Ik zal het dan ook niet ontkennen: ik wil altijd het nieuwste van het nieuwste wat betreft technologische snufjes en nieuwe innovaties, vind het echt awesome om nieuwe dingen te ontdekken! 😀 Als jullie tips hebben voor apps: graag!

Bij deze wil ik graag mijn favoriete apps met jullie delen! Want zonder apps, zou ik echt niets met mijn telefoon doen behalve bellen! En i.p.v. die 30 minuten tot een uur die ik per dag bel, spendeer ik juist wel weer veel tijd aan appen, gamen, notities maken en natuurlijk social media! Jep, zonder dat alles zou mijn accu zóóóóveel langer meegaan ;).

Mijn smartphone

Maar eerst zal ik jullie kennis laten maken met m’n telefoon, m’n grote liefde (op wat storingen na, grrrrrom!):

Bron: http://www.thenextweb.com

Yes sir, ik heb in september 2013 gekozen voor de Huawei Ascend P6, de zwarte! Een hele fijne telefoon, erg snel, mooie vormgeving (zowel intern als extern), het is/was de dunste telefoon op de wereld – tot nu toe -, heeft een fijne behuizing, een goede accu en veel mogelijkheden! I love it!

Mijn favoriete – en meestgebruikte – apps

Wat zijn nu mijn meest favoriete apps? Ofwel: welke gebruik ik dagelijks/wekelijks? Check it out:

Social Media

Social Media!
Facebook – Twitter (steph_ltc) – Instagram (stephanievandrunen) – LinkedIn!

Van deze vier maak ik het meest gebruik! Facebook met stipt op 1 (verslaafd? Neuh..), dan Instagram op 2 en daarna volgen Twitter & LinkedIn.

Notities

Notities maken
Meest handige app EVER voor notities: EVERNOTE! 🙂

Wauw, Evernote is superhandig! Ik gebruik het dagelijks, werkt supergoed voor mij om mijn afspraken beter te onthouden. Ook heb ik het op mijn pc gedownload en geïntegreerd met Google Chrome: handig! Echt een aanrader!

Aanbiedingen

Aanbiedingen, folders
Spotta.nl, handig voor elke huisvrouw/student whatever 🙂

Voor de aanbiedingen gebruik ik de Spotta (voorheen Folders.nl) app! Werkt superhandig. Je kan zelfs je gps instellen en zo zien welke winkels dichtbij zitten. Je kunt hier alle folders vinden en dus snel kijken waar je de beste aanbieding kunt vinden. Ik wilde bijv. vanavond bloemkool eten, dus maandag typte ik ‘bloemkool’ in op de app en ik kreeg supermarkten waar bloemkool in de aanbieding was: i-de-aal!

Stay in touch

Stay in touch
WhatsApp Messenger – Line – Facebook Messenger

Om in contact te blijven met vrienden, familie en kennissen gebruik ik voornamelijk WhatsApp. Daarnaast speel ik samen met m’n vriend Knights and Dragons en daar hebben we een guild met een grote groep mensen. Tijdens de guildwars maken we gebruik van de snelle app ‘Line’. Ook gebruik ik regelmatig Messenger van Facebook, altijd handig!

Fotobewerking

Fotobewerking
Allemaal gratis (Android Playstore): Instaplace – Insta Picture Frame – SquareIt – VidStitch

Voor Instagram of Facebook vind ik het nog weleens leuk om m’n foto’s te bewerken! Bijv. qua kleur, maar ook collages vind ik leuk om te maken. Al doe ik het nog veels te weinig, toch zijn deze apps echt tips! En als je nog wat geld overhebt of Apple hebt, kies dan ook voor de 2 apps HandWriter & A Beautiful Mess (allebei heel nice). 

Reizen

Reizen
9292OV – Google Maps – NS Reisplanner – Buienradar

En ook bovenstaande apps vind ik zelf heel erg handig! 9292 gebruik ik echt áltijd als ik ergens heenga en ik check ook vaak de ‘wijzigingen’ (dóen zeg ik je, want NS, pff..). Daarnaast is Google Maps natuurlijk echt een hele handige app, zeker als ik weer eens verdwaald ben in een onbekende stad o.i.d.! Heeft mij al ZO vaak gered! En daarnaast is de NS reisplanner ook handig, beetje hetzelfde idee als 9292ov. En last but not least: Buienradar, vooral handig als je een pokke-eind moet fietsen en een megagrote donkerblauwe wolk aan ziet komen. Hóelang heb ik nog om droog thuis te komen..? *fietst als een malle*

Games

Games
Knights and Dragons – HayDay – CandyCrush Saga – Bubble Witch Saga

*NERDALERT* .. Games!! Ik speel al een aantal maanden Knights and Dragons en ik ben he-le-maal verslaafd! Mijn vriend begon er een paar weken eerder mee dan ik en inmiddels ben ik Guildmaster van onze guild, hij Guild Sentinel en hebben we de ‘leiding’ over een groep van 28 leden! Ik ben al level 153 (ja dat is best hoog en addicted) en al m’n knights hebben legendary armors, helaas nog geen epics. Ben je benieuwd? Voeg dan na de tutorial mijn friendcode in please: WBF-MXX-DHP. Daarnaast speel ik sinds kort Hayday, op aanraden van Annick! Ook leuk en verslavend, ben daar nu level 23! En Candy Crush en Bubble Witch Saga mogen natuurlijk niet ontbreken op m’n smartphone, al speel ik deze games liever op de pc via Facebook :-).

Overige apps

Overige handige apps
Sleep Talk Recorder – ING (& Rabobank) – Roamler – Dropbox

Sleep Talk Recorder is heel grappig! Ik slaap best onrustig en ik heb dus al meerdere malen m’n nachten opgenomen, geniaal wat je dan soms hoort (ja, ik praat blijkbaar écht in mijn slaap, brr). Ook de ING&Rabobank apps zijn echte uitkomsten, ideaal om even snel bij de kassa je saldo te checken (kan ik die broccoli wel betalen?). Met Roamler kun je geld verdienen met opdrachten die je moet doen, voornamelijk bij supermarkten e.d. Heel erg leuk om te doen! Heb onlangs een invite gevonden op fb en nu ben ik dus ook lid, tof! Ben nog wel een beginner helaas, haha. En Dropbox natuurlijk, heb 100+ gb aan ruimte, kan echt niet meer zonder!

Pff dat waren ze wel, haha! Er staan nog meer apps op m’n telefoon, maar deze zijn niet echt noemenswaardig.

Welke apps kende je nog niet en welke zijn jouw favoriet? 🙂

Liefs,
Stephanie

3 gedachtes over “Smartphone | Mijn favoriete apps

  1. Heel erg leuk om je favoriete apps te zien! Er zitten er zeker wel een aantal tussen die ik nog niet kende. Ik gebruik zelf vooral de Facebook, Bloglovin en Outlook app.

  2. Altijd leuk dit soort artikelen! Ik heb zelf heel lang Evernote op mijn iPhone gehad maar vond hem met elke update logger worden en toen hij ook steeds problemen had met synchroniseren ben ik ermee gekapt. Ik gebruik nu SimpleNote, daarin kun je geen opmaak zoals vette tekst gebruiken en ook geen afbeeldingen of andere dingen invoegen, maar dat deed ik toch nooit. De mogelijkheden zijn minder groot dan met Evernote, maar ik vind het prettig.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

