Concert | Backstreet’s Back 1999 & 2014

IMG_6824Whoehoeee! Met mijn vader besloot ik last minute nog twee tickets te kopen voor het concert van BSB! Ik luister hun muziek nog regelmatig, laten we zeggen vrijwel iedere dag nog. De nieuwe albums ken ik niet zo goed, de nieuwe singels kan ik inmiddels goed meezingen. Maar ik ben vooral helemaal fan van de oudere, sentimentele en nostalgische nummers als “All I Have To Give” en “More Than That”. Prachtig! ❤ Het concert was dan ook echt geweldig en super uitverkocht!

scan0001 (8)

(Wat doe ik mezelf aan?! Letterlijk. En check die nagellak..)

1999

In de zomer van 1999 gingen mijn vader en ik voor het eerst naar The Backstreet Boys in de Ahoy in Rotterdam! We zaten al vanaf 14:00 ’s middags in de bloedhete (!) zon op de grond voor een hek te wachten. En te wachten. En te wachten. Want je kon pas rond een uur of 7/8 naar binnen! En ondanks dat we zitplaatsen hadden, wilden we er wel op tijd zijn!

Met mijn oom&tante reden we erheen, ik zittend met mijn tante achterin het busje op de grond. Ik weet nog goed hoe enthousiast ik was en hoe verliefd ik was op Brian ha ha. Mijn vader had zijn camera mee, dus dan zou ik mooie foto’s hebben als aandenken!

Helaas.. toen we eindelijk naar binnen mochten, bleek zijn camera voor die tijd te professioneel en moesten we hem achterlaten bij de security en na het concert mochten we hem weer op komen halen. BALEN! Maar goed, ik was binnen en ik zou de BSB zien, dat was genoeg voor mij als 9-jarige fangirl!

Het plafond in mijn slaapkamer bestond he-le-maal uit BSB-posters, ik had alle albums, singels, casettebandjes, stickers, fotoboeken, pennen, alle plakboeken, buttons, t-shirts en nog veel meer. Ik was echt een huge fan! Ik weet nog HOE blij ik was toen bleek dat the BSB over ons hoofd heen naar het podium ‘vlogen’ in robotpakjes, WAUW! We hadden namelijk zitplaatsen ver weg van het podium (dat zich toen in het midden van de zaal bevond) en dit was dus echt een moment suprême! Ze kwamen op met het nummer “Larger than Life” en ik zong hard mee. Er volgden nog vele hits en veel nummers van het album Millenium kwamen voorbij!

More Than That speelden ze als afsluiter en ik zat huilend in de auto terug. Ik wilde niet weg! Ik was zo verdrietig!

2014

Inmiddels ben ik wel wat afgekoeld hoor ha ha, want ben alweer sinds mijn tiende fan van Michael Jackson. Maar mijn liefde voor BSB is altijd blijven bestaan en ik vond het ook geweldig leuk om na 15 jaar nog eens te gaan, nogmaals met mijn vader om dat nostalgische gevoel te herbeleven!

IMG_6815

Dus mijn pa en ik gingen opnieuw naar de Ahoy! Dit keer 2 uurtjes van tevoren en niet een halve dag, ha ha. Het was ook een stukje minder warm dan toen! 😉

IMG_6876

En het was awesome! Ze zongen alle oude nummers, van “Backstreet’s Back” tot “I Want It That Way” (waar het publiek als een málle oorverdovend meezong). Ook favoriete nummers van mij als “Show Me The Meaning Of Being Lonely” (DE ziekenhuisclip met Brian!), I’ll Never Break Your Heart en As Long As You Love Me kwamen voorbij.

IMG_6824

Supermooie achtergronden!

IMG_6843

Uithaal van Nick :-)!

IMG_6869

IMG_6889

IMG_6891

Ja het was echt WAUW! ❤ Ze waren net zo goed als ik had verwacht en de herinneringen aan vroeger kwamen weer naar boven! Ik wist weer waarom ik zo’n fan was destijds! Ze zingen namelijk live écht heel erg goed, hebben humor en zijn nog net zo leuk als vroeger!

IMG_6882

Want kijk maar hoe grappig Nick en Howie zijn met ballonnen! :’)

Het concert was dus echt awesome en ondanks dat ik dit keer niet huilend achterin de auto zat, was het opnieuw een geweldige ervaring en een mooie herinnering 15 jaar later! Backstreet’s back alright! ❤

Tips:
– De vlog van iscreambeauty
– Het artikel van Brouwertje

Liefs,
Stephanie

6 gedachtes over “Concert | Backstreet’s Back 1999 & 2014

  1. Ik wad vroeger ook diehard fan, maar een concert zat er toen niet in helaas (mijn vader was totaal geen fan haha) maar nu luister ikze eigenlijk niet meer. Wel poppen alle nummers naar boven als ik de titels lees in je artikel. Grappig dat je dat nooit meer vergeet.
    Super dat je opnieuw een fantastische tijd heb gehad en gelukkig heb je nu wél mooie foto’s 😉

  2. Wat een leuk stukje heb geschreven! En wat leuk dat je onze vlog genoemd hebt! Wij vonden het concert ook helemaal geweldig !! Wat een mooie foto’s trouwens!! Vooral die uithaal van Nick, hij stal echt de show he! Haha!

  3. Wat leuk dat je daar geweest bent en wat een schattige foto van jou van vroeger! Ik was in die tijd helemaal fan van Take That, dus de BSB waren de concurrent hahaha. Boyzone was dat nog net iets minder ,misschien omdat die praktisch ‘buren’ waren omdat ze uit Ierland kwamen. Ik weet nog dat een vriendinnetje fan was van Take That én van Boyzone en dat werd oogluikend toegestaan. Maar TT én BSB, dat was uitgesloten, want werd je uitgesloten van de schare fans hahaha.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

