Inspiring | 16 Children, Some Funeral and Fuck The Poor

11131-620x (Kopie)bewDe laatste tijd kom ik steeds vaker inspirerende video’s of afbeeldingen tegen op het internet en het leek me leuk om deze eens in de zoveel tijd met jullie te delen. Deze week deel ik met jullie een fotoserie “Where Children Sleep”, een video over bijzondere begrafenissen en een video over “arme mensen”. Laat in de comments links achter naar andere inspirerende beelden. Nieuwsgierig geworden..? 

De eerste video die ik met jullie deel heet “Fuck the poor”. Direct na het horen van deze naam dacht ik: ‘Wow, dat kun je toch niet maken? Daar ben ik het ZÓ niet mee eens, en bla bla’. Dus ik klikte meteen de video aan en werd al gauw met mijn neus op de feiten gedrukt. Een erg boeiende video met een goede boodschap voor iedereen!

Wat is jouw mening over deze video?

De volgende video komt van een Belgische campagne en heet “Hij is te snel gegaan”. Zes nietsvermoedende mensen worden uitgenodigd voor wat hun eigen begrafenis blijkt te zijn. De video blijkt erg confronterend en ik moest toch even slikken. De boodschap is zéér belangrijk! Dus als je jezelf in het verhaal herkend: Please, don’t do it!

Confronterend hè..?

En last but not least: een fotoreportage genaamd “Where Children Sleep” door fotograaf James Mollison. Een zéér mooie en bijzondere fotoreportage! Je kunt de foto’s hier zien.

PicMonkey Collage

Photographer_16_children_bedroom_world

Een erg mooie, maar toch ook vrij emotionele, rapportage!

Welk van de drie spreekt jullie het meest aan?

Liefs,
Stephanie

3 gedachtes over “Inspiring | 16 Children, Some Funeral and Fuck The Poor

  1. Ik zal vanaaf de filmpjes bekijken. Wel heel zielig dat de eerste jongen op een versleten bank buiten slaapt, ahhh schril contrast vergeleken met de Chinese jongen…..breaks my heart 😦

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

