Event | Libelle Zomerweek 12-18 mei 2014

logo-lzw-2014

Afgelopen dinsdag bezocht ik samen met mijn moeder de Libelle Zomerweek 2014! Op maandag gingen we naar de bioscoop, lunchten we en die dinsdag vertrokken we naar Almere! We hebben een heel relaxte dag gehad; rustig rondgekeken, naar Van Dik Hout geluisterd, workshops gevolgd en nog wat dingetjes gekocht.

ipp

De dag ervoor, maandag 12 mei, gingen we eerst samen naar JT Amersfoort om de film “The Railway Man” in de bioscoop te kunnen zien. De film was best wel ingrijpend. Het verhaal over de aanleg van het ‘dodenspoor’ is heel mooi verfilmd, ook de acteurs speelden best goed, vooral de jongere versie van de hoofdrolspeler. Toch is het geen bioscoopfilm en daar waren we het allebei dan ook over eens. En haha, we hadden de hele zaal voor onszelf! 🙂

ipp

ipp

Daarna besloten we lekker te gaan lunchen bij Beagels en Beans Amersfoort. Lekker.. LEKKER!!

ipp

Terug naar Barneveld! Die avond werkte ik en mijn moeder maakte in de tussentijd Mexicaanse burrito’s van Knorr Wereldgerechten. Deze zijn yammie, echt een aanrader!

ipp

Eerst hadden we een workshop van het Textielmuseum: superleuk (foto en uitleg volgt)! Vervolgens hadden we een tweede workshop: het maken van een 3d-ring. Heel tof om te zien hoe zo’n 3D-printer precies werkt en wat je er allemaal mee kunt maken, wow (zie foto’s boven en onder)! Het bedrijf heet “Umake“. Tegen het eind van de middag konden we de ringen ophalen, helaas was die van mij nergens te bekennen.

ipp

Een 3d-draak!

ipp

En het bedrijf 52 Shapes maakt ook 3d-producten, zoals lampen voor in huis. Heel pretty!

ipp

We aten heerlijke aardbeientaartjes bij La Place. M’n ma een cappuccino en ik een superlekkere aardbei-yoghurt smoothie!

ipp

Mama aan het genieten van al het lekkers.

ipp

Daarna bezochten we het Libelle Nieuwscafé. Marianne Thieme en Annemarie Postma vertelden van alles over Partij voor de Dieren en zelfs ook over het de zwerfhondenprojecten in Roemenië (ben er zelf driemaal geweest en meegeholpen aan een project)! Heel interessant en ik stem vrijwel altijd op PvdD.

ipp

Daarna trad Van Dik Hout op! Ik en Harry moeten altijd lachen om bandjes als “De Kast”, “Van Dik Hout”, “De Dijk”, “De Poema’s” etc. Ik weet nooit van wie welk nummer is en uit welke bandleden de band bestaat. Dus ook nu vroeg ik me af welke nummers Van Dik Hout precies maakt. En het viel me alleszins mee ha ha! We kenden er namelijk toch best veel die ze zongen: Stil in Mij, Mijn Houten Hart (Acda en de Munnik), Zij Maakt Het Verschil (De Poema’s).

Ze zongen overigens erg goed live :).

IMG_7115-001 (Kopie)

Ik heb vandaag alleen een BackJoy Posture + gekocht. Een zitje welke je op je (auto)stoel legt, waardoor je een rechte zithouding creëert. Hier komt nog een review over!

14173557572_6f9dc2877b_b (Kopie)

SkyRadio photobooth.

ipp

En we sloten deze leuke dag af met een enkeltje McDonald’s op Hoog Catharijne in Utrecht. Wederom lekker!

Het was een gezellig ‘logeerpartijtje’ en de Libelle Zomerweek is zeker een aanrader, voor vrouwen dan ;)! Een gezellig dagje uit, lekker eten, rondlopen, foto’s maken, shoppen en muziek luisteren. Volgend jaar gaan we gewoon weer!

Liefs,
Stephanie

4 gedachtes over “Event | Libelle Zomerweek 12-18 mei 2014

  1. Leuk zo’n dagje met je moeder op pad! Ik ben in het verleden ook weleens met een vriendin naar de Libelle Zomerweek geweest maar op de een of andere manier is het er al een paar jaar niet meer van gekomen…

  2. ja was heel gezellig weer samen met jou en gelukkig hadden we ook prachtig weer..Veel gezien en beleefd en ook Van Dik Hout voor het eerst gezien!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

