Sporten | Curves – update #1

Review Sporten Sportschool Curves Barneveld

En ja hoor, het is weer zover: ik heb me weer eens ingeschreven voor een sportschool. Curves Barneveld dit keer. Vorig jaar sportte ik nog bij Achmea en deed ik het programma “Afvallen & Afblijven”. Het ging prima, maar dat programma liep natuurlijk uiteindelijk af. Toen stond ik er ‘alleen’ voor (geen sportmaatje meer o.i.d.) en was de motivatie ver te zoeken. Nu heb ik me ingeschreven samen met huisgenootje Lindy en we zijn al twee keer geweest, whoehoe! 

Mijn moeder sport er al een lange tijd, volgens mij al langer dan een jaar (andere locatie). Het bevalt haar al tijden erg goed en ze is er altijd erg enthousiast over. Ook is ze al veel afgevallen (trots op je mam!). Ik wilde het geen kans geven, want ik vond het én te duur en ik had het idee dat er alleen vrouwen zouden sporten van 75+. Maar nee! Niets is minder waar! Dat viel me weer reuze mee :).

Vorige week woensdag 14 mei had ik een intake-gesprek en ik heb me maar meteen aangemeld, zodat ik niet meer kon afhaken (in mijn vorig leven heette ik Sjaak Afhaak..). Mijn gewicht werd gewogen, mijn afmetingen opgemeten en ik tekende een contract voor een jaar (oh oh). Maar goed: stap 1 was gezet!

Gewicht: 64 kg (ja, blijkbaar, dacht echt hoger??!)
Vetpercentage: > 33% (dit moet omlaag, dus dat is mijn doel)

Ik kreeg nog een mooi polsbandje waarmee ik iedere keer kan inchecken en bij 100 keer krijg ik een mooi Curves t-shirt. Whoehoe, daar doen we het voor, hi hi. Die avond vertelde ik m’n huisgenootje er enthousiast over en ook zij wilde wel mee gaan sporten! Dus die donderdag zijn we samen gaan sporten en hebben we alle apparaten uitgelegd gekregen. Ook zij heeft zich meteen ingeschreven, superleuk!

Curves
‘Vitaler, gezonder en krachtiger in slechts 30 minuten’,  ‘met Curves gaat het lukken’, speciaal ontwikkeld voor vrouwen’ en ‘je krijgt controle over je gezondheid in een gezellige omgeving’. Dit zijn een aantal kreten die je op de websites van Curves tegen kunt komen. Dat beloofd wat!

Review Sporten Sportschool Curves Barneveld

“Curves geeft je een complete cardio en krachttraining in slechts 30 minuten, waarbij je iedere keer tot 500 calorieën verbrandt. De toestellen werken met hydraulische weerstand die elke grote spiergroep trainen, twee spieren tegelijk.”

Je start dus op een apparaat en deze voer je 30 seconden uit. Vervolgens zegt de radio “change station” en ga je naar een matje. Daar voer je een zelfgekozen cardio uit (wandelen, springen, etc.). Dit doe je ook weer 30 seconden en daarna weer door naar het volgende apparaat.

In Barneveld moet je twee rondes doen en nog twee extra apparaten. Dan heb je precies een half uur gesport: ideaal!

Hier kun je een demo vinden van het circuit.

Waar?
Curves clubs zitten verspreid over heel Nederland!

Review Sporten Sportschool Curves Barneveld

Dus zoals je ziet: misschien zit er wel een Curves bij jou in de buurt!

Het plan?
Ik wil minstens drie tot vier keer per week gaan, omdat dat het beste en snelste resultaat geeft. Daarnaast blijf ik dan lekker in beweging :). Ik heb er zin in, we gaan ervoor samen! En ik zal regelmatig updates geven erover op mijn blog.

Gesport:
Donderdag 15 mei
Zaterdag 17 mei
Dinsdag 20 mei
Donderdag 22 mei
Vrijdag 23 mei

Ken jij Curves al? En sport jij ook? 🙂

Liefs,
Stephanie

6 gedachtes over “Sporten | Curves – update #1

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

