Muziek | Ter ere van Michael Jackson

323459391_6_I_94-001

Michael Joseph Jackson. Gary (Indiana), 29 augustus 1958 – Los Angeles (Californië), 25 juni 2009.

Het is alweer vijf jaar geleden dat mijn idool overleed en ik herinner het me als de dag van gister. Het klinkt misschien dramatisch, maar ik ben echt een groot fan en ik vond het dan ook echt heel erg dat hij er zo plots niet meer was. Ik zat die ochtend even achter de pc, want moest vlak erna naar school gaan. Het nieuws had ik nog niet gelezen. Toen plots mijn vader mij opeens belde en mij het nieuws vertelde. Ik ben ook serieus niet meer naar school gegaan, want ik was echt even in shock.

StephanievanDrunen_MichaelJackson_1

De linkse afbeelding spreekt voor zich, daarna volgt zijn logo die ik maakte op paint en rechts een foto die ik bewerkte toen hij onterecht aangeklaagd was. Die dagen heb ik ook 24/7 met een t-shirt van MJ rondgelopen, ook op school ha ha.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En mijn verzameling in oktober 2009, is inmiddels veel- en veel groter geworden.

Ook wil ik een paar mooie foto’s (mijn favorieten) van Michael met jullie delen:

StephanievanDrunen_michaeljackson_4 StephanievanDrunen_MichaelJackson StephanievanDrunen_michaeljackson_2 StephanievanDrunen_michaeljackson_3

Michael, bedankt voor je prachtige muziek. Ik luister er nog dagelijks naar en ben zo blij dat ik van jouw muziek de rest van mijn leven kan blijven genieten! You truly have changed my life.. 

Mijn meest favoriete nummers (kan eigenlijk niet kiezen, maar oké):
~ Another Part Of Me
~ Don’t Walk Away
~ In The Closet
~ Fly Away
~ For All Time
~ Give In To Me
~ Heartbreaker
~ Heaven Can Wait
One More Chance
~ Speechless
~ The Lost Children
~ You Are My Life
Who Is It

Beluister ook zeker eens het mooie gedicht van hem, Planet Earth. Heeft een prachtige boodschap voor de mensen op deze aarde!

Planet Earth

Planet Earth.. my home, my place
A capricious anomaly in the sea of space
Planet Earth are you just
Floating by, a cloud of dust
A minor globe, about to bust
A piece of metal bound to rust
A speck of matter in a mindless void
A lonely spaceship, a large asteroid

Cold as a rock without a hue
Held together with a bit of glue
Something tells me this isn’t true
You are my sweetheart soft and blue
Do you care, have you a part
In the deepest emotions of my own heart
Tender with breezes caressing and whole
Alive with music, haunting my soul.

In my veins I’ve felt the mystery
Of corridors of time, books of history
Life songs of ages throbbing in my blood
Have danced the rhythm of the tide and flood
Your misty clouds, your electric storm
Were turbulent tempests in my own form
I’ve licked the salt, the bitter, the sweet
Of every encounter, of passion, of heat
Your riotous color, your fragrance, your taste
Have thrilled my senses beyond all haste
In your beauty, I’ve known the how
Of timeless bliss, this moment of now

Planet Earth are you just
Floating by, a cloud of dust
A minor globe, about to bust
A piece of metal bound to rust
A speck of matter in a mindless void
A lonely spaceship, a large asteroid
Cold as a rock without a hue
Held together with a bit of glue
Something tells me this isn’t true
You are my sweetheart gentle and blue
Do you care, have you a part
In the deepest emotions of my own heart
Tender with breezes caressing and whole
Alive with music, haunting my soul.
Planet Earth, gentle and blue
With all my heart,I love you.

MICHAEL JOSEPH JACKSON ❤

4 gedachtes over “Muziek | Ter ere van Michael Jackson

  1. Wauw, wat mooi gedaan meid! Ik vind MJ ook écht geweldig en ik vind het nog steeds onwerkelijk dat hij er niet meer is. Gelukkig hebben we zijn muziek nog. Iedere keer weer kippenvel als ik naar zijn liedjes luister. Missed but never forgotten <3!

  2. Prachtig Stephanie! En heel herkenbaar. Ik heb die dag, vijf jaar geleden, echt gehuild. Ik was er echt kapot van.
    Mooie nummers heb je uitgelicht en hele mooie foto’s ook!
    Ik heb vandaag ook een artikeltje over MJ geplaatst, hopelijk vind je die ook leuk. 🙂

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

