Movie Challenge | Overzicht en tips juni 2014

Movie_Challenge_2014_deel_juni

Op 1 januari 2014 ben ik gestart met de Movie Challenge 2014. Inmiddels heb ik op dit moment alweer 40 films gezien en ik heb op de planning staat dat ik er 75-100 wil zien dit jaar. In de maand juni heb ik zes films gezien en deze wil ik kort met jullie bespreken. De zes films die ik in mei heb gezien vind je hier

X-Men en Godzilla heb ik in de bioscoop gezien met Harry, maar de andere films heb ik thuis in mijn eentje gekeken via Netflix.

#25 Earth

Wat een prachtige beelden in de trailer hè? Dat was ook de reden dat ik deze documentaire eindelijk eens heb gekeken, namelijk op Netflix. Deze film is aan re raden voor iedereen die van de natuur en van dieren houdt. Zo volgen ze in de film o.a. een ijsbeer en een olifant van dichtbij: heel erg mooi om te zien! En bijzonder: “Het is één van de duurste documentaires ooit, de kosten bedroegen 45 miljoen euro en er is vijf jaar aan gewerkt.”

Conclusie: Zeker de moeite waard, de aarde is echt prachtig!

#26 Océans

Deze documentaire lijkt op Earth, maar is vooral gericht op alle oceaandieren. De film toont namelijk beelden van het leven in de vijf oceanen op de aarde. Ook deze film had een aardig budget, namelijk 50 miljoen euro en is in vier jaar tijd gefilmd op vijftig verschillende locaties. Voor deze film zijn zelfs speciale camera’s en dergelijke ontwikkeld, heel vet! Daardoor is de kwaliteit onwijs goed. Ik ben zelf echt helemaal crazy about animals, dus ik vond de documentaire heel gaaf om te zien. Prachtig om dieren in hun natuurlijke habitat te mogen zien!

Conclusie: Verveel je je op een saaie, regenachtige zondag? Dan zeker even deze docu checken :). Prachtige shots!

# 27 2012

Ja, uhm, een bijzondere film. Het idee van deze film is echt awesome, maar de uitvoering ervan is zwak. Vooral het einde is iets té overdreven. “Het kan allemaal niet”. Wegrennen voor een vulkaanuitbarsting? Zelfs geen krasje op je hoofd terwijl je met een auto tussen instortende gebouwen rondrijd? Gewoon niet. Daar stoorde ik me dus wel echt heel erg aan, maar ik hou wel van slechte de-wereld-vergaat-films, dus daarom vond ik hem wel vermakelijk.

Conclusie: Wil je een góede film waarin de wereld vergaat? Zeker niet kijken. Maar hou je wel een beetje van scifi, overdreven actiemomenten en veel chaos? Dan moet je deze film een kans geven.

#28 X-Men: Days of Future Past

Wat moet ik zeggen? Ik ben, dankzij Harry, gék op de films van Marvel! Ik vind de verhalenlijnen altijd echt heel erg goed, de films zijn soms lekker ingewikkeld en de karakters awesome. Daarnaast spelen er veel goede acteurs in de Marvel films. Ben gek op scifi en daarom vond ik deze film echt de moeite waard! Ik ben blij dat ik hem in de bioscoop heb gezien, want deze film moet je wel echt op groot scherm!

Conclusie: Zeker een aanrader als je van scifi/actie houd!

#29 Unbreakable

Ik vond op Netflix deze film met Bruce Willis en besloot hem daarom een kans te geven. Na een treinongeluk komt hij erachter dat hij de enige overlevende is en zelfs geen schrammetje heeft. Hij blijkt dus een paranormale gave te hebben en hiermee kan hij mensen helpen. Hij komt in contact met een man die juist snel zijn botten breekt en daardoor een slechte gezondheid heeft. Ze denken dat ze iets met elkaar gemeen hebben. Een interessant verhaal dus! Het einde vond ik ook wel vrij verrassend, maar niet heel spectaculair of zo. Ik weet niet wat voor einde ik anders had verwacht, maar ik vond het maar een saai einde.

Conclusie: Mwah..

#30 Godzilla

Wederom een sciencefiction film. Alleen de geluiden in de trailer vind ik al supervet, lekker angstaanjagend! Voor als je Godzilla niet kent: In 1954 wordt een reusachtig wezen in de oceaan vernietigd met een bom. In 1999 wordt een reusachtig skelet gevonden in een ingestorte mijn in de Filipijnen. 15 jaar later blijkt dat het wezen uit 1954 niet gedood is, maar door onderzoekers onderzocht wordt in een groot researchcentrum. Ik vond de film weer lekker spannend en ik hou wel van veel actie en, zoals ik al eerder aangaf, van sciencefiction! Het verhaal vond ik tof en het einde was verrassend!

Conclusie: Zeker kijken als je van scifi houdt :).

______

Dit alles betreft natuurlijk mijn eigen mening, maar misschien heb jij wel een hele andere mening over bovenstaande films! Laat dit dan zeker weten in de comments 🙂 ben benieuwd!

Hou jij ook van scifi-films of hou je meer van andere genres? 

Liefs,
Stephanie

4 gedachtes over “Movie Challenge | Overzicht en tips juni 2014

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

