Tag | 25 Random Questions

7. 24 JULI (47)

Af en toe vind ik het leuk om een tag in te vullen en deze kwam ik tegen op de blog van Estrellaweb. Deze tag bestaat uit 25 random vragen en ik vond ze erg leuk om te beantwoorden 🙂 ..

Heb je huisdieren?
Ja! We houden enorm van ratten en we hebben op dit moment drie rattenmannen; Ami (bijna 2 jaar) en de broertjes Flappie -foto- en Boulie (7 maanden oud). De laatste twee hebben we zelf mogen opvoeden toen wij een opvangnestje in huis kregen via de rattenopvang. Geweldig leuke ervaring en het zijn zúlke intelligente diertjes!

Wat is één ding waar je niet zonder kan leven?
Pfoe! Ik denk de komst van het internet. Ik ben sinds de komst van internet toch wel redelijk verslaafd geraakt eraan. Even snel Facebook checken, een mailtje sturen, een Youtube video kijken, een film downloaden, muziek luisteren enzovoort. Het zou onwijs saai zijn zonder internet vind ik!

Naar welke landen heb je gereisd?
Dat valt nog reuze mee volgens mee. Ik heb gereisd naar België, Duitsland, Frankrijk, Roemenië (3 keer), Tsjechië, Italië, Griekenland, Australië en de Dominicaanse Republiek. En er staan nog zóveel landen op mijn lijstje, waaronder Bali!

Dominicaanse Republiek World Servants
Één van mijn mooiste reizen: vrijwilligerswerk in de Dominicaanse Republiek

Wat doe je liever: zelf koken of eten bestellen?
Hmm ik heb een onwijs grote hekel aan koken, dus ik bestel toch liever iets. En hoe verleidelijk dat dan ook is voor mij, ik beperk het bestellen tot 1 maaltijd per maand. Want anders zou ik iedere dag calzone pizza eten, ha ha. En af en toe eet ik buiten de deur, bijvoorbeeld bij de Mac Donalds, Yam Yam of bij een leuk restaurantje.

Welke films heb je het vaakst opnieuw gekeken?
Ik ben iemand die films en series maar één keer kijkt, dus ik heb de meeste films maar één keer gezien. Films die ik, wellicht per ongeluk of uit verveling, wel twee keer heb gezien zijn Titanic, Deep Blue Sea, Yumanji (R.I.P.) en zo ongeveer alle Disney-films van vroeger.

Wat doe je voor je plezier?
Het liefst ben ik de hele dag bezig met het invullen van prijsvragen, maar ik beperk het vaak maar tot een uurtje per dag. Daarnaast struin ik graag random rond op het internet. Daarnaast kijk ik heel graag series, bijvoorbeeld via Netflix en anders stream/download ik ze. Ook vind ik het leuk om met mijn blog bezig te zijn en mezelf daarin te verbeteren. En natuurlijk vind ik het heerlijk om dagjes weg te gaan met Harry, mijn familie of vrienden. Andere hobby’s: lezen, creatief zijn, Postcrossing & reizen.

Postcrossing
Mijn favoriete Postcrossing kaarten: Frans Polynesie, China en Ecuador.

Praat je liever face to face of via de telefoon?
Ik ben helemaal geen telefoon-mens eigenlijk. Dus ja, ik spreek liever met iemand een dagje af. Ook ben ik geen ‘Whatsapper’, ik vergeet enorm vaak een berichtje terug te sturen. En wanneer ik dan na een maand zie dat ik nog iemand terug moet appen, dan vind ik het lullig om dat dán nog te doen. Dus ja, maak gewoon een afspraak met me om in real life te meeten! Dat werkt het beste :).

Wat is je favoriete vakantie?
Ik droom al jaren over een mooie reis naar Bali. Ik wil Indonesië dolgraag van dichtbij zien: de rijstvelden, de blauwe zeeën en mooie witte stranden, duiken tussen de schildpadden en roggen, rijden op de rug van een olifant, de lieve en gastvrije bevolking, de tempels en nog veel meer. Hopelijk gaat het in de zomer van 2016 dan toch eindelijk gebeuren! En daarna kunnen er weer nieuwe plannen ontstaan, ben nu vooral obsessed with Bali ha ha.

Wat doe je om fit te blijven?
Vroeger zwom ik altijd op vrij hoog niveau en trainde ik zo’n vier keer per week. Daarna heb ik nog wat andere sporten gedaan, maar toen ik op kamers ging lag het sporten een beetje stil. Ik heb nog een afvallen&afblijven traject gedaan bij Achmea, maar daarna heb ik het sporten weer gauw opgegeven. Inmiddels sport ik alweer 2/3 maanden bij Curves en heb ik het er prima naar mijn zin. Ik probeer 2 à 3 keer per week te gaan sporten, een half uurtje. En daarnaast doe ik af en toe nog een squat/abb challenge, of een paar keer de 30 days shred op level 1.

Sporten bij Curves
Ik sport 2 tot 3 keer per week 30 minuten bij Curves.

Wat was je favoriete vak op school?
Op de havo: tekenen/ckv, aardrijkskunde, Duits en Engels.
Op het mbo: medicijnbeheer, gedragsonderzoek, gebitsreiniging, klinisch onderzoek en P&O.
Op het hbo: marketing, onderzoek gedrag&welzijn, marktonderzoek, personeelsmanagement en lbo.

Wat was je minst favoriete vak op school?
Op de havo: geschiedenis, frans, wiskunde en economie.
Op het mbo: anatomische termen, radiologie, ethiek en wetgeving en anesthesie.
Op het hbo: statistiek, epidemiologie, methodologie, kwaliteitszorg recht en organisatieanalyse.

Shop je liever online of in een winkel?
Beide! Schoenen en broeken liever offline, maar t-shirts en sieraden liever online. Maar als ik écht moet kiezen: een dagje shoppen met een vriendin blijft het leukst!

Lekker shoppen bij New Look in Antwerpen

Welke beroemdheden volg je graag?
Ik volg de familie Jackson op de voet, al sinds mijn 9e. Ik volg voornamelijk het nieuws over Michael Jackson en 3T, maar ik ben pas ook bij The Jacksons wezen kijken toen ze in Amsterdam waren. Daarnaast volg ik een aantal beroemdheden op Instagram, o.a.  Paris Jackson, alle jongens van One Direction, Nikkie Plessen, Nicolette van Dam, Lieke van Lexmond, de mannen van 3T, de acteurs van The Vampire Diaries & The Originals, Gerard Joling, Aviici en Wesley Sneijder.

Heb je vakantieplannen?
Nope, helaas dit jaar niet. Maar hopelijk kunnen Harry en ik dus naar Bali in 2016! Dit jaar ben ik wel meerdere dagjes weggeweest als ‘troost’.

Zing je graag hardop als er niemand in de buurt is?
Ja eigenlijk altijd, hi hi. Sorry huisgenootjes!

Wat is het beste van vrouw zijn?
Lekker tutten. En daarna lekker veel selfies maken, ha ha. Zielig kijken en alles gedaan krijgen (bij vriendlief dan). Mogen zeuren wanneer we ongesteld zijn. Ongesteldheid de schuld geven van eet-aanvallen. En vrouwen hebben vaak een aantrekkelijk figuur vind ik: rondingen!

Verse sinaasappelsap in Corfu!

Wat is je lievelingsdrinken?
Sinaasappelsap! En ik ben ook gek op Alpro Soya, Red Bull, smoothies en melk.

Zou je liever een arm of liever een been willen verliezen?
Nou jeetje, wat een vraag. Dan toch liever een arm, mijn linker om precies te zijn. Al zou het een hel zijn voor mij om niet meer blind te kunnen typen, de frustratie alleen al zou mij knettergek maken. Maar niet kunnen lopen lijkt me ook verschrikkelijk gezien ik echt een passie heb voor zwemmen en het ook leuk vind om te kunnen fietsen, lopen, sporten en skeeleren. Ik wil dus gewoon écht niet kiezen.

Wat is je favoriete maaltijd van de dag?
Dan ga ik toch voor het ontbijt, gezien ik altijd enorm uitkijk naar het eten van hagelslag of vlokken. En naar melk!

Wat is je favoriete ijssmaak?
Vrijwel altijd kies ik voor fruitsmaken, zoals bosvruchten en citroen. Wat waterijsjes betreft ben ik verslaafd aan Calippo Cola en Fruit Joy. En ijs met veel fruit en slagroom is ook altijd welkom.

In Corfu hebben ze ook heerlijke ijscoupes!

Wat is je ochtendroutine?
Meestal spring ik eerst onder de douche, zo’n tien minuutjes. Daarna doe ik eerst mijn haar in model, doe ik wat foundation en mascara op en trek ik comfortabele kleding aan. En dan ontbijten.

Doe je aan sport?
Ja, zoals hierboven al genoemd staat fitness ik 2 à 3 keer per week bij Curves.

Wat heb je liever: een jaar geen junkfood of een jaar geen televisie?
Makkelijk, dan ga ik voor televisie. Ik kijk eigenlijk toch alleen maar films en series. Junkfood zoals Mac Donalds kan ik echt niet missen. En ik ben ook gek op calzone pizza’s!

Wat mis je het meest aan kind zijn?
Het makkelijke. Het feit dat je je toen nergens zorgen over hoefde te maken en dat alles bijna altijd voor je geregeld werd. Je hoefde eventjes naar school en kon daarna lekker de hele middag na 3 uur buiten gaan spelen. Hutten bouwen, met Playmobil of Lego spelen, puzzelen en heel veel kleuren. Zorgeloos. Heerlijk!

Zorgeloos spelen..

Liefs,
Stephanie

8 gedachtes over “Tag | 25 Random Questions

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

