Sporten | Curves & challenges – update #2

Sporten update Curves Barneveld

Sinds half mei sta ik ingeschreven hier bij de sportschool, Curves Barneveld. Halverwege mei schreef ik daar een stukje over, zie hier. Vandaag wil ik jullie even een update geven over hoe het sporten mij vergaat en wat ik ervan vind!

Mijn doel was om zo’n twee tot drie keer per week te gaan sporten. In totaal heb ik nu volgens mij achttien keer gesport bij Curves. Dat is natuurlijk veels te weinig als je nagaat dat ik vanaf half mei ingeschreven sta. Helaas had ik in de zomervakantie écht geen puf om er naartoe te fietsen om voor een half uurtje te sporten. WARM! Schop onder mijn kont heb ik nodig!

Curves: aanrader of niet?

Ja, omdat het maar 30 minuten kost om even een goede work-out te hebben gehad. Daarnaast sport je alleen met vrouwen en staat er altijd een gezellig en motiverend muziekje op. Er is genoeg begeleiding en de mensen zijn er heel aardig. Ook is het een fijne manier om je spierkracht langzaamaan te verbeteren op deze manier.

Nee, omdat ik niet echt merk dat mijn lichaam strakker word o.i.d. Mijn doel was het verlagen van mijn vetpercentage en dat is wel gelukt gelukkig, maar dat komt meer door het aanpassen van mijn eetpatroon. En in de zomer eet ik sowieso minder, gezien ik geen honger heb als het zo warm is. Ik geloof wel dat je strakker kunt worden wanneer je sport bij Curves, maar dan kun je het beste vier keer per week gaan en álles geven tijdens de work-out van 30 minuten.

Daarnaast is het een aanrader om samen met een vriendin of iets te gaan, dat werkt voor mij het beste! Wanneer ik met mijn huisgenootje sport ga ik wel, maar anders sla ik al gauw weer een paar dagen over.

Conditie opbouwen

Maar waar ik eigenlijk ook aan wilde werken was mijn conditie en dat lukt niet met Curves vind ik. Dus in de vakantie heb ik af en toe een oefening van 30 days shred gedaan en daarnaast doe ik nu met vriendin Annelise de 30 day ab & squat challenge en dat bevalt ook goed!

Maar ik wil eigenlijk écht conditie opbouwen, bijvoorbeeld door te gaan hardlopen of nog beter: te gaan zwemmen! Dus ik wil me toch nog gaan inschrijven voor recreatief zwemmen. Vroeger zwom ik bij de startgemeenschap en trainde ik vier keer per week. Die tijd komt nooit meer terug, maar ik wil wel weer regelmatig gaan zwemmen. Het is en blijft mijn passie!

30-day-ab-squat-challenge-chart

Water drinken

Dit probeer ik zoveel mogelijk te doen en ik vind het lastig! Ik drink denk ik nu 900-1200 ml per dag, te weinig dus. Mijn goal is om 1500 ml per dag te drinken, hopelijk lukt het me op een dag!

En nu?

Ik wil uiteindelijk een soort trainingsschema opstellen. En deze gaat er ongeveer als volgt uit zien:
– Iedere dag: een 30 day challenge
– Maandag: Curves
– Woensdag: zwemmen
– Donderdag: Curves
– Zaterdag: eventueel Curves / andere work-out

Ik laat jullie weten hoe het gaat, want het lastigste voor mij is het volhouden ervan. Het starten en stoppen (ha ha) lukt me wel, maar nu nog doorzetten! 🙂

Sport jij? En heb je tips voor mij?

Liefs,
Stephanie

5 gedachtes over “Sporten | Curves & challenges – update #2

  1. Die 1,5 liter water red ik ook niet echt, blijf steken op een liter en dat vind ik ook wel genoeg. Sporten gaat bij mij in vlagen, net weer begonnen nadat ik 3 weken last heb gehad van mijn knie en het daardoor wat rustiger aan moest doen… Succes met je nieuwe doelen!

  2. Leuk om te lezen, ik wilde anderhalf jaar geleden Curves gaan doen, heb zelfs een intake gesprek gehad en een meting gehad, maar uiteindelijk toch de boel afgeblazen met als enige reden dat ik het veel te duur vond en dat niet kon betalen.

    Ik doe niet aan teamsporten (ik ben niet zo’n mensenmens) en ik zit ook niet op de sportschool (ik mag de meeste oefeningen niet doen vanwege m’n rug) maar ik doe wel aan fietsen als sport en ik wandel héél veel.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

