Throwback | Televisieprogramma’s uit de jaren ’90

tvseries_van_vroeger_beestenbos_is_boos_watership_down

Vandaag behandel ik televisieprogramma’s die ik keek toen ik klein was! Ik was onlangs met mijn moeder aan het kletsen op Facebook en toen begonnen we herinneringen op te halen aan series en films van vroeger. En ohhh, wat heb ik gelachen! Wat een heerlijke tv-programma’s waren er vroeger toch! Lees snel verder, misschien herken jij er ook wel een aantal!

SESAMSTRAAT – We gaan het klokje rond (toet toet!)

Awesomenessss! Ik kan hem nog steeds keihard meezingen, ha ha. Volgens mij moeder: “die kan je ook dromen ja” & “die hebben uit ten treuren gedraaid..”


IK MIK LORELAND

Aflevering 5 – Tien tenen op een rij is écht een van mijn favoriete afleveringen van dit tv-programma. Wat een heerlijke serie was dit toch. Ken het introductieliedje nog steeds uit mijn hoofd, ha ha.


LEONIE SAZIAS – Kleuterspecial

Ohhhhh deze liedjes ❤ liefde!!!! Ik ken de tekst helaas niet helemaal meer, maar kan me de hele clip herinneren. Volgens mij heb ik deze special 100 miljoen keer gezien.


WARRETAAL (“Tijger en Beer”)

Hihi ik herinner me de stemmen nog preciés! Ohh ik vond dit programma toch altijd zo leuk!


PIPPI LANGKOUS

En Pippie Langkous heb ik volgens mijn ouders ook non-stop zitten kijken. Ik kan me zelfs complete afleveringen herinneren, zoals met Koenraad’s kleefpasta en met de snoepwinkel. Ha ha geweldig.


BOLKE DE BEER

Ohhhh dit liedje doet me echt denken aan vroeger. Ken hem ook echt nog helemaal uit mijn hoofd *blijheid*. “Bolke, Bolke, Bolke de beeeeerrr! Daar issie weer!”


BEESTENBOS IS BOOS (“The Watership Down”)

OMG dat muziekje ❤ ❤ zoveel liefde!! Dit is misschien wel mijn mooiste herinnering aan vroeger qua muziek, ik heb dit programma ook echt TE vaak gezien. Bij dit liedje word ik meteen blij en moet ik denken aan vroeger. En ohh zo zielig als ze dood gingen! De vos was echt awesome, de lieve konijntjes en de wijze uil! Jaa, dit programma was zó leuk!


BOES

BOES BOES!! Do I Need To Say More?!


BOULI

Oh ik vind sowieso dit liedje echt geweldig, maar het programma vond ik ook echt heel leuk om naar te kijken! En daarnaast keek ik ook veel Pingu, dat vond ik er altijd een beetje op lijken!


DOMMEL

Dit moet je wel kennen als je in de jaren 90 geboren bent. Harry kent dit liedje helemaal uit zijn hoofd, hi hi. Ik heb er iets meer moeite mee halverwege. Maar het deuntje is super herkenbaar en ik heb dit programma ook vaak gekeken op tv.


TROETELBEERTJES

Ohhh alleen die beertjes zelfs zijn al zo cute! De tekst ken ik niet meer, maar het deuntje zorgt voor een lach op mijn gezicht.


En dat waren weer wel even genoeg tv-programma’s van vroeger. Oh ik heb er echt van genoten, het brengt onwijs veel herinneringen terug aan mijn jeugd! Hier kun je nog meer series terugvinden.

Herken jij tv-programma’s? En welke keek jij 🙂?

Liefs,
Stephanie

8 gedachtes over “Throwback | Televisieprogramma’s uit de jaren ’90

  1. Oh ja beestenbos heb ik ook heel vaak gekeken! Echte nostalgie, al was het in mijn herinnering toch al vrij duister voor een kindershow (met momenten dan toch). Er waren zoveel afleveringen dat ik me het “einde” totaal niet meer voor de geest kan halen..
    Verder zit ik ook in mijn hoofd met een tv show met een soort witte beertjes waar dan zo’n klein eng meisje bij hoorde met een rood jurkje, de meemoos of zoiets?
    Voor mij is ook de film “het zakmes” een echte jeugdherinnering.

    1. Jaa Beestenbos was leuk hè! En er zitten inderdaad vrij enge stukjes in voor kinderen, dat viel mij ook op toen ik het later nog eens terugkeek. Het einde weet ik ook niet meer, ha ha. Ik weet ook niet of er echt een einde was? Je bedoeld denk ik de Moomins :D? Dat keek ik volgens mij niet , ha ha!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

