Movie Challenge | Overzicht en tips juli 2014

Movie Challenge Juli 2014 tips cinema netflix

Op 1 januari 2014 ben ik gestart met de Movie Challenge 2014. Inmiddels heb ik op dit moment alweer 44 films gezien en ik wil er uiteindelijk 75-100 wil zien dit jaar. In de maand juli heb ik negen films gezien en deze wil ik kort met jullie bespreken.

Alleen Maleficent en The Purge heb ik in de bioscoop gezien, de rest op Netflix.

#31 Magic Mike

Een huisgenootje raadde mij deze film aan, dus ik besloot hem eens te kijken! Ik had er daarvoor ook al veel over gehoord en dan voornamelijk over een “sexy Channing Tatum”. Nu ben ik waarschijnlijk de enige vrouw op aarde, maar ik vind hem niet zo heel knap eigenlijk ha ha. Dus ik focuste me op de inhoud van de film en die vond ik echt bar slecht! Aan het einde wachtte ik op een ontknoping, maar die kwam niet!

Conclusie: Channing Tatum zien strippen? Dan kijken!

#32 Cyberbully

Deze ‘film’ uit 2011 gaat over online pesten. Het is niet echt een hele interessante film, maar het is denk ik wel een goede film voor jonge meisjes. Een film als deze zouden ze bijvoorbeeld goed op basisscholen kunnen tonen, zodat jonge meiden bewust zijn van cyberpesten.

Conclusie: goede boodschap, saaie film.

#33 Maleficent

Wauw, onwijs mooi gefilmd! De film is verteld vanuit het oogpunt van de boze heks uit Doornroosje, namelijk Maleficent (Angelina Jolie). Het verhaal verteld wie zij was en waarom ze deed wat ze deed. Ooit was ze verliefd op een jongeman, maar dat veranderde in verbitterdheid na een reeks gebeurtenissen. De film is echt heel mooi gefilmd, mooie graphics en Angelina Jolie vertolkt haar rol geweldig!

Conclusie: zeer goede film, echt kijken! Zeker als je een liefhebber bent van Disney en/of fantasy.

#34 Abduction

Ondanks dat deze film geen topper was, vond ik hem leuk om naar te kijken. Taylor Lautner (Twilight) speelt de hoofdrol in deze film. Hij komt erachter dat hij geadopteerd is en vervolgens ontdekt hij iets bizars over zijn familie en zijn leven.

Conclusie: leuk, maar geen topfilm. Wel een leuk verhaal!

#35 Precious: Based on the Novel Push by Sapphire

De film verteld het verhaal van Precious, een jonge meid die opgroeit in een vreselijke omgeving. Ze is voor de tweede keer in verwachting.. van haar vader. Haar moeder heeft veel woede in zich en mishandelt haar regelmatig. Ze krijgt de kans om naar een alternatieve school te gaan en daar komt ze onder de hoede van haar docent. Deze vrouw helpt haar een toekomst te geven.

Conclusie: mooi verhaal en zeker goed geacteerd, maar ik vond de film stiekem wat langdradig.

#36 Deception

Deze film vond ik zo.. apart. Van het verhaal snapte ik helemaal niets. Een saaie zakenman krijgt op het kantoor contact met een andere man waar hij de telefoon van vind. Hij word gebeld, neemt op en leert een vrouw kennen. Hij spreekt met haar af en ze hebben seks. Dit blijkt een hele organisatie, namelijk ‘the list’, te zijn. Het verhaal eindigt ook vreemd.

Conclusie: het verhaal is leuk verzonnen, maar niet goed uitgewerkt. Matige film.

#37 Noah

Goede film! Ik hou sowieso van Bijbelverhalen en als ze dan verfilmd worden vind ik dat helemaal leuk. Ze vertellen in de film het verhaal van Noah, zijn vrouw en kinderen. Hij moet een Ark bouwen en van alle dieren een mannetje en vrouwtje meenemen. Dat klinkt makkelijker dan gedacht, want natuurlijk werken andere mensen hem al gauw tegen. In de film is veel fantasy verwerkt en tevens is het verhaal vrij veramerikaniseerd.

Conclusie: goed verhaal en het verhaal is mooi verfilmd! De fantasy-effecten vond ik tof.

#38 Sanctum

Van deze film weet ik ook niet zo goed wat ik moet vinden. Er zitten mooie effecten in de film en de graphics zijn erg mooi, dus dat is een pluspuntje. Het verhaal is wat minder boeiend: het gaat over een groep die gaat duiken in grotten. Natuurlijk gaat er wat fout en alles loopt helemaal in de soep. Het is een typische “we will survive, we will find a way out.. we have to.. never give up“-film.

Conclusie: vermakelijke film, maar geen topper. Kijk je de trailer, dan zie je de halve film.

#39 The Purge II: Anarchy

Ohh ja dit is echt een topper! Ik ben gek op films met een verhaal als deze. Éen keer per jaar is er een “purge”. Dit betekent dat alle alarmdiensten onbereikbaar zijn en mensen elkaar mogen doden. Hierdoor worden de straten weer schoongeveegd van criminelen en zwervers. In dit tweede deel gaat het er nog iets heftiger aan toen dan in deel 1. Er gebeuren de meest bizarre dingen met de groep overlevenden die aan het vluchten zijn en de gehele tijd achterna gezeten worden. Zij hopen de purge te overleven en vechten voor hun leven van het begin tot het einde.

Conclusie: KIJKEN! Als je van een bloederige, thriller/actie film houdt.


En dit waren de negen films die ik heb gezien in de maand juli! Dit is natuurlijk mijn mening, misschien denk jij wel heel anders over deze films. Laat me dat dan ook zeker weten :).

Welke film, die je afgelopen tijd gezien hebt, kun je mij aanraden?

Liefs,
Stephanie

4 gedachtes over “Movie Challenge | Overzicht en tips juli 2014

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

