Smartphone | Review Android & iPhone app: PasNL

Review Mobiel iPhone Android App PasNLVind jij het ook zo vervelend om een miljoen verschillende pasjes in je portemonnee te bewaren? Bijvoorbeeld van de Kruidvat, de Hunkemöller of de pas van je zorgverzekering? PasNL heeft daar een oplossing voor bedacht, namelijk een app voor je mobiel. Benieuwd? Lees dan verder.

Deze app kwam ik onlangs tegen op het internet en leek mij direct erg handig! Mijn portemonnee zit altijd vol met pasjes en kan soms amper dicht. Dus een goede reden om deze app eens uit te testen! Hij is er voor zowel Android als voor iPhone. Ik heb hem getest op een Android telefoon, namelijk de Huawei Ascend p6.

PasNL – “De app voor al je pasjes”

* Naam app: PasNL
* Grootte: 5.7 mb
* Talen: Nederlands en Engels
* Updates: De app word regelmatig bijgewerkt.


Review

Hieronder zie je screenshots van de manier waarop ik een pasje van de Gamemania heb toegevoegd:

Review_Android_iPhone_App_PasNL_11. In het beginscherm kun je een pas toevoegen aan de app. Je kunt kiezen uit de gegeven pasjes of er zelf één toevoegen wanneer je deze niet in de lijst kunt vinden.
2. Wanneer je de pas niet kunt terugvinden in de lijst, kun je in stap 1 zelf de naam toevoegen.
3. Vervolgens kun je met je camera een foto maken van het pasje: handig!

Review_Android_iPhone_App_PasNL_24. In stap 3 kun je aangeven of je wel/geen streepjescode op het pasje hebt staan.
5. Wanneer het pasje een barcode heeft, kun je deze toevoegen via de barcodescanner..
6. Uiteindelijk heb ik de meeste barcodes overgetypt.

Review_Android_iPhone_App_PasNL_37. In stap 4 kun je nog wat extra informatie toevoegen als je dat handig vind.
8. En in stap 5 heb je het pasje toegevoegd aan de app.
9. Daarna ziet je overzicht er zo uit en heb je alle pasjes netjes bij elkaar staan op alfabet.

Zoals je ziet heb ik al vijf pasjes toegevoegd, zodat ik deze uit mijn portemonnee kon halen.


Voordelen

* Mooi vormgegeven: rustige kleuren en niet teveel poespas.
* Alle pasjes in één app bij elkaar.
* De app werkt erg snel.
* Geen bugs ontdekt.
* De help-functie in de app is handig en de antwoorden zijn duidelijk.
* Handige website, zie PasNL.nl.
* Er staan soms berichten weergegeven naast je toegevoegde pasjes. Zo zag ik bijvoorbeeld dat de nieuwe folder van de Kruidvat uit was.Vervolgens kon ik hier op klikken en ging ik naar de folder toe.

Nadelen

* Werkt NIET bij Hunkemöller!
* Niet alle pasjes terug te vinden in de app. Je kunt ze wel met de hand toevoegen in dat geval.
* Barcode scanner werkte bij mij niet altijd.
* De barcode kan volgens de website niet in elke winkel gescand worden i.v.m. verouderde scanapparaten.
* Ondanks het privacybeleid vind ik het zelf altijd tricky om pasjes en persoonlijke gegevens te delen via een app.


Conclusie

Ik was onlangs bij de Hunkemöller (31-08) en helaas konden ze daar mijn pasje niet scannen. Dit was wel echt een domper, want ik deed toch een vrij grote aankoop en kon zo niet gebruik maken van mijn punten. Uiteindelijk kon de medewerkster mijn lidmaatschap via mijn e-mailadres opzoeken, maar handig was het niet. Ik denk daarom dat deze app nog niet voldoende werkt bij de meeste winkels en ik denk eerder dat dit iets is voor in de toekomst. Ik zal deze post regelmatig updaten wanneer ik weer eens de app kan gebruiken in een winkel. Ik ben benieuwd of hij dan daar wel werkt!

Wat vind jij van deze app? Ga je hem downloaden en gebruiken?

Liefs,
Stephanie

2 gedachtes over “Smartphone | Review Android & iPhone app: PasNL

  1. Ik heb ‘m ook gehad, tenminste ik heb ‘m nog ergens maar hij staat nu niet op m’n telefoon. het idee is super, maar ik vind het toch niet zo’n lekker idee om telkens mijn telefoontje te moeten overhandigen en dat er dan ook nog zo’n scanner overheen gaat.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

