Movie Challenge | Overzicht en tips augustus 2014

movie_challenge_august_2014

Terwijl ik in juli negen films keek, keek ik er in augustus maar vier! Ik ben zelfs niet naar de bioscoop geweest, terwijl dat toch echt wel een hobby van mij is. Hopelijk ga ik de komende tijd weer een paar keer! Bij deze wil ik de films die ik gezien heb toch even kort reviewen voor jullie.

Drie films keek ik op Netflix en The Fault in Our Stars via een torrent (foei 😉 ).

#40 The Waiting Room

Deze documentaire gaat over de gezondheidszorg in Amerika. Het vertelt verhalen van patiënten, meestal niet verzekerd, in een ziekenhuis in Californië.

Conclusie: Interessant onderwerp, wel erg saai en langdradig gedocumenteerd.


#41 The Road

Ik vond dit een erg mooie en bijzondere film. Sowieso hou ik heel erg van apocalyptische drama films. Een vader en zijn zoontje lopen door een platgebrand Amerika. Ze zijn op weg naar de kust en weten niet wat ze op de weg daarnaartoe zullen tegenkomen en wat hen daar zal opwachten. Het enige dat ze bezitten is een pistool, wat kleding, wat voedsel en .. elkaar.

Conclusie: Tranentrekker. Ik vond het verhaal heel aangrijpend en Viggo Mortensen acteert goed.


#43 Victim

Dit is met stipt de raarste film die ik de laatste tijd heb gekeken. Een vader (dokter) ontvoerd de jongen die zijn dochter heeft mishandeld (zij is een kasplantje nu). Hij bouwt vervolgens de jongen om tot vrouw..

Conclusie: Niet kijken. Verhaal slaat nergens op, slechte acteurs, vreselijke slechte film.


#44 The Fault In Our Stars

Ik kwam overal op het internet verhalen tegen over het boek en de film, dus ik besloot hem ook maar te gaan kijken. De film gaat over twee jongeren met kanker welke elkaar ontmoeten bij een praatgroep. Zij vinden steun bij elkaar en het verhaal ontpopt zich tot een echt liefdesdrama.

Conclusie: Mooie film, erg zielig verhaal. Ik heb zeker een traan gelaten!

Welke film kun jij mij aanraden voor mijn movie challenge?

Liefs,
Stephanie

Een gedachte over “Movie Challenge | Overzicht en tips augustus 2014

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

