Internationale Meisjesdag | Pixum- Zon in het hart

Internationale Meisjesdag
Met een lief meisje in de Dominicaanse Republiek.

Vandaag is het, zoals ieder jaar op 11 oktober, internationale Meisjesdag (International Girl Child Day). Deze dag geeft aandacht aan het onrecht dat vele meisjes op de wereld wordt aangedaan. Ik wil er graag ook aandacht aan schenken op mijn blog, omdat ik het leed met eigen ogen heb kunnen zien.

Een tijdje geleden mocht ik bij Pixum een foto op canvas laten afdrukken, zie hier. Hartstikke leuk en ik ben er nog steeds heel blij mee. Maar zij blijken zich niet alleen bezig  te houden met fotodoeken en wanddecoraties! Zij ondersteunen namelijk dit jaar deze Meisjesdag met een speciale actie.

Samen met de organisatie “World Vision” heeft Pixum namelijk de sponsoring van de kleine Stefany uit Bolivia op zich genomen. Op deze manier geven zij haar een kans op onderwijs en daarmee de hoop op een uitweg in de armoede. Wisten jullie bijvoorbeeld dat in Bolivia bijna 850.000 kinderen tussen de 5 en 14 jaar werken, in plaats van naar school gaan? Dat is bijna elk derde kind.. heftig hoor! 😦

Pixum organiseert daarom de “Zon in het hart-actie” waarbij zij dus aandacht vragen voor de wereldwijde discriminatie van meisjes in ontwikkelingslanden. Op hun website zullen zij de voortgang van Stefany laten zien en hopen zo voor een beetje zon in het hart te zorgen. Zie hun blogpost hier.

Mijn mening?
Ik vond het belangrijk om aan deze oproep van Pixum gehoor te geven en ik sta dan ook achter deze actie. Twee jaar geleden ben ik namelijk zelf drie weken in de Dominicaanse Republiek geweest en daar heb ik veel kansarme kinderen gezien en ontmoet. Veel meisjes worden er verkracht, gaan niet naar school en hebben een moeilijk bestaan… ongelooflijk. Wij mogen deze meisjes niet vergeten!Internationale Meisjesdag Pixum

Oproep van Pixum; denk mee:
“Bij onze Zon in het hart-actie” is ook jouw inzet gevraagd: Heb je ideeën, hoe we anderen kunnen helpen? Heb je zin, aan een actie deel te nemen? Wij verheugen ons altijd op suggesties en feedback van jullie. Laat gewoon een commentaar achter onder deze blogpost!

Liefs,
Stephanie

4 gedachtes over “Internationale Meisjesdag | Pixum- Zon in het hart

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

