#Donorweek | Ja of Nee? Ik zeg: doen!

Donorweek: ja of nee, donor worden of zijn

Het is weer #Donorweek! Ik ben donor sinds 2008 en heb die keuze destijds zelf gemaakt. Ik had er veel over gelezen en er goed over nagedacht en besloot toen donor te worden via het internet. Wel zonderde ik een aantal dingen uit, zoals het hoornvlies en de huid. Dat vond ik zo eng klinken.. Later bleek mijn vriend de oogaandoening Keratoconus te hebben en hij begon steeds slechter te zien. Gelukkig was er een donor hoornvlies beschikbaar en kon hij geopereerd worden. Sindsdien ziet hij een stuk beter en door deze situatie besloot ik volledig donor te worden, zonder uitzonderingen.

Welke keuze maak jij? Ja of Nee?

20 gedachtes over “#Donorweek | Ja of Nee? Ik zeg: doen!

  1. Ik denk dat ik in de minderheid ben, want ik ben geen donor. Ik hoorde er toentertijd best wel veel enge verhalen over, omdat destijds toen ik het invulde 7 jaar geleden er nog maar weinig donoren waren. Ik wil ook geen donor worden omdat ik hoogstwaarschijnlijk mijn lichaam aan de wetenschap wil doneren later, dus dat vind ik al een groot gebaar op zich.

  2. Wat goed dat je hier aandacht aan besteed. Ik heb er helaas nog niet de moeite voor genomen, ik ga het van de week doen! Leuke blog, ik volg je nu via bloglovin! XO

    1. Lastig hè! Misschien moet je bij jezelf nagaan waarom je destijds voor ‘nee’ koos en waarom je het nu wel zou willen. Het is al goed dat je er over nadenkt en nee is natuurlijk ook altijd een optie 🙂 beter dan niets invullen!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

