Travel | World Servants Dominican Republic (DR) – Part III

Dominicaanse Republiek met World Servants

In 2012 ben ik drie weken in de Dominicaanse Republiek geweest met de organisatie World Servants. Daar heb ik samen met een erg gezellige groep en één van mijn beste vriendinnen vier huizen gebouwd voor de plaatselijke bevolking. Ook deden we kinderwerk, gingen we op excursie, leerden we de lokale gebruiken kennen en zwommen we in de bergen. Een onvergetelijke reis!

Hier kun je de vorige delen teruglezen:
Deel 1: 13 juli 2012 t/m 20 juli 2012 + voorbereidingen met World Servants
Deel 2: 21 juli 2012 t/m 27 juli 2012 + weetjes over huwelijken in de DR

28 juli 2012 – Bouwdag 11: laatste bouwdag!

Alweer de laatste bouwdag! We hebben ons deze dag bezig gehouden met huisje 4. Hier komen de meisjes Marianni en Marianchi te wonen, mijn ‘adoptiekindjes’ (grapje van de anderen, ha ha). Hun huis is afgebrand en dus krijgen zij dit huis.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Verven, verven en nog eens verven.

Dominicaanse Republiek met World Servants

We hebben eerst het huis geschuurd met z’n allen en daarna heb ik met Hindrik een groot stuk geschilderd aan de buiten- en binnenkant.

Dominicaanse Republiek met World Servants

We hadden ook de eer om het laatste stukje muur te verven, heel leuk! En voor de pauze waren we klaar, wat betekent dat we VIER huizen hebben gebouwd en geverfd in TIEN dagen!!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Die middag hebben we nog kinderwerk gedaan en dat was echt heel leuk. De kinderen gingen tekeningen inkleuren en hadden het prima naar hun zin. Ook kregen we een heerlijke cheeseburger en zakjes chips: YUMMIE!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Ohhh en ik was bouwheld van de dag, zo leuk! Ik was helemaal trots!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Die avond gedroegen we (Pauline, Lotte, Lisa, Kim en ik) ons als idioten. Veel mensen vonden ons heeel vervelend, maar wij hebben ons de hele avond kapot gelachen en gek gedaan als een stelletje kleuters. We leken wel twaalf ha ha. De muziek ging van “Waaaaar is dat feestje” naar “Gas op die lollie” naar top40 muziek. Heerlijke avond! En nog bij het kampvuur gezeten :).


 29 juli 2012 – Rustdag

Vandaag een dag om nooit te vergeten: het opleveren van de vier huizen! ❤

Dominicaanse Republiek met World Servants

Maar eerst zijn we het dorp ingelopen met een klein groepje.

Dominicaanse Republiek met World Servants

De markt die er zou zijn was er helaas niet. Dus zijn we naar een schattige groente- en fruitmarkt gelopen en hebben we daar rondgekeken.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Ook kwamen we nog een soort €1 shop tegen. Voor mijn ‘adoptiekindjes’ heb ik nagellakjes gekocht. Daarna hebben we voor 130 peso’s ijs gegeten bij een lokaal ijswinkeltje. LEKKER!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Die middag hadden we eerst nog kinderwerk. We vertelden het Bijbelverhaal “De gelijkenis van de talenten”.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Dominicaanse Republiek met World Servants

De kleintjes mochten toen kiezen tussen vingerverven, touwtjespringen, voetballen en nog veel meer!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Dit is zo’n grappig meisje, heeeeeeeel ondeugend en spontaan!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Drie lieve jongens :).

Dominicaanse Republiek met World Servants

Toen was de oplevering van de huisjes! De hele weg heb ik hand in hand gelopen met mijn kindjes Marianchi en Mirianni. Gosh.. wat mis ik hen zeg!  😦

Dominicaanse Republiek met World Servants

En dit zijn de vier huizen die wij hebben gebouwd!! GEWELDIG toch :D. Het was zo mooi om met je bouwgroepje het huis te mogen overhandigen!! Ik overhandigde bij huisje drie (rechtsboven) de sleutel en die vader huilde keihard. Was echt een prachtig moment, supermooi om dat te mogen doen voor die mensen.

Dominicaanse Republiek met World Servants

En deze mooie tekeningen en pasfoto’s (die ik nog steeds bij mij draag) kreeg ik van Marianchi en Mirianni. Ik zal mijn lieve ‘adoptiekindjes’ nooit meer vergeten! Wat was dit een bijzondere dag!


30 juli 2012 – Op weg naar de hoofdstad: Santo Domingo

Om half 11 hebben we afscheid genomen van alle lieve kinderen en bouwvakkers.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Ik vraag me af of ik deze mensen ooit nog zal zien.. was een moeilijk moment was dit 😥 …

Dominicaanse Republiek met World Servants

Na een gezellige rit naast Lisa van zo’n vier uur door de bergen kwamen we aan in de hoofdstad. Op naar onze verblijfplaats voor de laatste dagen!

Dominicaanse Republiek met World Servants

En er was een zwembaaaaaad!! WHOEHOE. Dus lekker gezwommen! Spot mij!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Gezelligheid <3. Wat heb ik toch veel lieve mensen ontmoet tijdens het project!

Dominicaanse Republiek met World Servants

BRRR grote padden! Bleken giftig te zijn. Je moest er dus vooral niet op gaan staan 😛

Dominicaanse Republiek met World Servants

En WHAAAAAAAAAAH spin!! Pfff wat een avond, ha ha. Mijn grootste angst werd werkelijkheid.


Dit was het weer voor nu 😀 binnenkort deel vier met daarin het verslag van mijn laatste dagen in de Dominicaanse Republiek.

Liefs,
Stephanie

3 gedachtes over “Travel | World Servants Dominican Republic (DR) – Part III

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

