Travel | World Servants Dominican Republic (DR) – Part IV

Dominicaanse Republiek met World Servants

In 2012 ben ik drie weken in de Dominicaanse Republiek geweest met de organisatie World Servants. Daar heb ik samen met een erg gezellige groep en één van mijn beste vriendinnen vier huizen gebouwd voor de plaatselijke bevolking. Ook deden we kinderwerk, gingen we op excursie, leerden we de lokale gebruiken kennen en zwommen we in de bergen. Een onvergetelijke reis!

Hier kun je de vorige delen teruglezen:
Deel 1: 13 juli 2012 t/m 20 juli 2012 + voorbereidingen met World Servants
Deel 2: 21 juli 2012 t/m 27 juli 2012 + weetjes over huwelijken in de DR
Deel 3: 28 juli t/m 30 juli 2012 + opleveren van de huizen

31 juli 2012 – Dagje cultuur snuiven

Dominicaanse Republiek met World Servants

WAKKER WORDEN! Wat een zooitje maken de meiden er toch van hè? Zie mijn bed met mijn awesome klamboe! Alsnog werd ik een miljoen keer gestoken hoor, ha ha.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Vandaag gaan we in de stad (de historische stadskern Zona Colonial) souvenirs shoppen en van alles bekijken! Wat een prachtige stad!

Dominicaanse Republiek met World Servants

PALMBOMENLIEFDE <3. De groepjes splitsten op en wij besloten met het groepje naar een museum te gaan.

Dominicaanse Republiek met World Servants

We namen een kijkje in Museo de las Casas Reales. Dit gebouw is in renaissancestijl gebouwd in de 16e eeuw en dit was het voormalig centrum van de Spaanse overheersing.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Hi hi leuk restaurantje ;). Na een lange dag gingen we weer terug naar ons verblijf!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Smileeeee 🙂

Dominicaanse Republiek met World Servants

Die avond hadden we gedichtenavond en de meest gekke gedichten kwamen voorbij. We hebben echt hard gelachen, ha ha! Tom kan dan ook wel erg grappig vertellen.

1 augustus 2012 – Grotten, zwemmen in de zee en naar huis..

Dominicaanse Republiek met World Servants

De bedden afgehaald, spullen ingepakt ..

Dominicaanse Republiek met World Servants

Nog even snel douchen! Ik zal die ijskoude douches niet missen :P.

Dominicaanse Republiek met World Servants

De omgeving bij ons verblijf in de hoofdstad was echt prachtig!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Kijk dan ❤

Dominicaanse Republiek met World Servants

Heerlijk!

Dominicaanse Republiek met World Servants

En weer afscheid nemen van veel lieve mensen….. 😦

Dominicaanse Republiek met World Servants

En weer even toerist spelen, namelijk in de grot “Los Tres Ojos”. Kijk hoe mooi!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Even charmant poseren, ha ha.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Super mooi :3 heb hier echt een miljoen foto’s van gemaakt. Ik heb een crush op zulk blauw water!

Dominicaanse Republiek met World Servants

Wandelen, wandelen en wandelen.

Dominicaanse Republiek met World Servants

PRACHTIG ❤

Dominicaanse Republiek met World Servants

Vanuit de bus een foto genomen van het prachtig blauwe water. LOVE! Hupp, op naar het strand!

Dominicaanse Republiek met World Servants

We besloten naar een privéstrand te gaan, want daar zou het ’t meest veilig zijn :). We hebben er heerlijk gezwommen, de verjaardag van iemand gevierd en zee-egels gezien. Veel mensen waren erin gaan staan, oeps! Gelukkig had ik schoentjes aan.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Kijk hoe mooi, echt een idyllische plek :3! Het begon lichtjes te regenen, maar dat maakte niets uit, want de temperatuur was verder prima! Ook het water was lekker warm.

Dominicaanse Republiek met World Servants

En weer terug op het vliegveld van Santo Domingo. Meh…. afscheid nemen van de laatste mensen waar we zo’n drie weken mee op zijn getrokken :(. Ik kan trouwens niet geloven dat ik aan één tas (waar ALLES in moest) genoeg heb gehad voor drie weken lang.. bizar. ik neem net zo’n grote tas mee als ik even een weekendje naar mijn vriend ga. Wauw :P. Daar heb ik dus niets van geleerd, ha ha.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Tot ziens Tony en Franklin!! Thanks for everything :), God bless you.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Bye Franklin! 😦

Dominicaanse Republiek met World Servants

Dominicaanse Republiek met World Servants

We vlogen met Iberia en dit is wat we te eten kregen. Het was redelijk goed weg te krijgen, ha ha.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Op Madrid aten we ons vol met Mac Donalds. Wauw, wat had ik dat gemist haha.

Dominicaanse Republiek met World Servants

Op weg terug naar Amsterdam..! 😦

En dat was mijn avontuur naar de Dominicaanse Republiek zon twee jaar geleden. Ik zou graag nog eens meegaan met World Servants, maar dan naar een andere bestemming. Mijn voorkeur gaat uit naar Afrika of opnieuw Zuid-Amerika. Het is namelijk echt een mooie ervaring die je voor de rest van je leven met je meeneemt. Je leert er onwijs veel over de mensen daar, het land, de cultuur, de natuur, over bouwen (ja, ik kan nu metselen ha ha!) en over jezelf. Het is echt een prachtige reis geweest en ik denk er nog veel over na. 

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen :).

Liefs,
Stephanie

7 gedachtes over “Travel | World Servants Dominican Republic (DR) – Part IV

  1. Wat geweldig dat je dat hebt gedaan. Het is daar inderdaad prachtig, zeg. Ik kan me voorstellen dat een reis als dit, en de hele ervaring, je altijd bij zal blijven. Het zou mooi zijn wanneer je nog eens kon gaan. Ben benieuwd waar je dan heen zou gaan.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

