Movie Challenge | Overzicht en tips sept & okt 2014

Movie Challenge | Overzicht en tips sept & okt 2014In september en oktober keek in totaal maar vier films. De laatste tijd kijk ik vooral veel series, dus het film kijken valt een beetje weg. Toch ben ik drie keer naar de bioscoop geweest! Dus wil ik deze films weer even kort reviewen voor jullie.

De laatste drie films in deze review keek ik in de bioscoop en Lone Survivor via Netflix.

#44 Lone Survivor

Deze film is gebaseerd op de waargebeurde missie “Operation Red Wings”, die op 28 juni 2005 werd uitgevoerd door Navy Seal Team 10. Het doel is de Taliban-leider Ahmad Shah te doden. Echter loopt de missie niet helemaal goed en lopen zij in een hinderlaag.

Mijn mening: Ik vond deze film heel spannend en het verhaal is mooi en duidelijk verfilmd. De vriendschappen tussen de militairen komt erg naar voren. Ook wordt er goed weergegeven wat deze mannen hebben moeten doorstaan. Heftige film wel!


#45 The Maze Runner

Een jongen genaamd Thomas ontwaakt in een lift, zonder enig idee hoe hij daar nu weer terecht is gekomen. Hij kan zich niet meer herinneren wie hij is of hoe hij heet. Eenmaal buiten komt hij terecht in een afgesloten wereld met zestig andere jongens van zijn leeftijd, die ook proberen te ontsnappen uit een steeds veranderend labyrint.

Mijn mening: Wat een sterk verhaal is het eerste wat ik dacht na afloop. Het is wel een beetje een tienerfilm, maar het ‘enge’ labyrint maakt de film ook geschikt voor ouderen. Het einde van de film vond ik echt een verrassing, heel tof! Daardoor ben ik erg benieuwd naar het volgende deel.


#46 Let’s Be Cops

Twee vrienden, Ryan en Justin, spelen met gehuurde politie-uniformen voor agent. Ze zijn van plan om naar een gekostumeerd feest te gaan en besluiten als agenten te gaan. Ze beginnen te merken dat mensen denken dat zij echt agenten, dus gaan zij zich ook zo gedragen. Eerst gaat alles goed, totdat ze met Russische maffia in contact komen; dit gaat niet helemaal zoals gepland!

Mijn mening: Ha ha, grappige film! Ik heb hem gezien samen met een vriendin en we moesten vaak lachen om flauwe en grappige stukjes. Zeker een aanrader als je van comedy’s houdt.


#47 Dracula Untold

In de film gaan ze terug naar de vijftiende eeuw. De jonge prins Vlad Tepes (Dracula) heeft een gelukkig leven met zijn vrouw en zoon en hij heerst over een koninkrijk in Roemenië. Dan valt een Turkse sultan zijn koninkrijk binnen en eist dat hij een heel leger mannen afstaat aan hem inclusief zijn enige zoon. Vlad kan dit niet over zijn hart verkrijgen en komt op een berg een oude vampier/tovenaar tegen. Hij sluit daarmee een deal en daardoor krijgt hij de kans om zijn vijanden te vernietigen, maar zal daardoor een onstilbare dorst naar menselijk bloed hebben. Hij zal weer mens zijn wanneer hij het volhoudt om drie dagen geen bloed te drinken.. maar lukt dat hem?

Mijn mening: Leuke en spannende film! Ik ben zelf driemaal in Transylvanië (Roemenië), geweest en ben ook in Bran geweest, daar waar volgens de legende een kasteel staat waar graaf Dracual geslapen heeft, ha ha. De film laat een hele andere Dracula zien, erg interessant! Ik vind het een aanrader als je van dit genre houdt :).

Liefs,
Stephanie

4 gedachtes over “Movie Challenge | Overzicht en tips sept & okt 2014

  1. Lone Survivor lijkt me echt super! Mark is ook zeker één van mijn favo acteurs, hehe. En die Maze Runner ziet er ook wel leuk uit. Binnenkort beide zeker maar even kijken.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

