Laser Skin Clinics | Acne behandelingen – update #2

Laser Skin Clinics | Mijn strijd tegen acne – update #2

In het eerste deel vertelde ik over mijn huidproblemen, de anticonceptiepil en alle middeltjes die ik gebruikte om mijn huid weer mooi te krijgen. Niets hielp echt, totdat ik besloot acnebehandelingen te ondergaan bij de huidtherapeut Laser Skin Clinics in Zwolle! Op 19 december heb ik mijn tweede behandeling gehad en ik wil jullie graag lieten zien hoe zo’n behandeling in zijn werk gaat.

Mijn hele jeugd heb ik dus een onzuivere huid gehad, totdat de anticonceptiepil aansloeg en mijn huid steeds rustiger werd. In januari was mijn pil niet meer leverbaar en samen met de huisarts besloot ik eens te stoppen met de pil en te kijken hoe mijn huid daarop reageerde. Nou, dat was geen pretje. Mijn huid onderging een ware acne-ontploffing en ik besloot een andere pil te proberen, de merkloze variant van de Yasmin: Cyproteronacetaat Ethinylestradiol. Dit hielp niet en ik stapte opnieuw over, ditmaal op de Yasmin. Deze maakte mijn huid weer wat rustiger. Ik combinatie met de behandelingen bij Skin Clinics en de producten van Louis Widmer werd mijn huid weer rustiger! Lees hier het hele verhaal nog even terug. 

Louis Widmer acne lijn producten

Sinds mijn eerste behandeling op 11 september 2014 heb ik netjes iedere dag mijn huid verzorgd. Ik heb geen één keer overgeslagen! Dit was mijn routine:
* Ochtend: Louis Widmer Lipo Sol Mousse
* Ochtend: Louis Widmer Sebo Fluid
* Avond: Louis Widmer Aha Creme Peeling 10% pH 3,5


Laser Skin Clinics in Zwolle

Ingang wachtkamer, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

De kliniek bevindt zich op de tweede verdieping van het gebouw aan de Stationsweg 5 in Zwolle.

Wachtkamer, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Bij binnenkomst krijg je meteen een hartelijk ontvangst en wordt er drinken aangeboden. Vervolgens is mijn ervaring dat je niet lang hoeft te wachten in de wachtkamer en ben je dus snel aan de beurt voor de behandeling. Het personeel is dan ook zeer vriendelijk en klantgericht! Mijn complimenten!

Behandelkamer, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Dit is de behandelkamer van Laser Skin Clinics in Zwolle. Alle ruimten zijn schoon, opgeruimd en netjes verzorgd.

De behandeling

Op vrijdag 19 december had ik mijn tweede acnebehandeling, welke bestond uit de volgende vijf onderdelen:
1) Reiniging van de huid
2) Microdermabrasie
3) Comedonen verwijderen
4) Chemische peeling
5) Laser

1) Reiniging van de huid

Reiniging van de huid, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Allereerst wordt mijn huid gereinigd met het product ‘Lipo Sol Mousse’ van het merk Louis Widmer. Hierbij wordt alle make-up van de huid verwijderd en kan er begonnen worden met de volgende onderdelen. Deze onderdelen worden hieronder stap voor stap uitgelegd.

2) Microdermabrasie

Microdermabrasie, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Microdermabrasie, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Deze peeling is een soort scrub welke best wel vervelend aanvoelt op de huid. Er wordt namelijk met allerlei kleine kristallen, welke voelen als mini-zandkorreltjes, over je huid ‘geschaafd’. Op de foto’s hierboven kun je de kristallen goed zien! Na een tijdje begint het te wennen en doet het minder pijn.

Microdermabrasie is een mechanische peeling om dode huidcellen te verwijderen waarbij de huid onder vacuüm wordt behandeld met een continu stroom van micro-kristallen. De kristallen zijn gemaakt van aluminiumoxide en geven geen beschadigingen aan de huid. De huid krijgt een nauwkeurige en gecontroleerde peeling tot het gewenste niveau is bereikt. Des te meer behandelingen je ondergaat, des te mooier het resultaat zal zijn.” (bron)

3) Comedonen verwijderen

Comedonen verwijderen, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Vervolgens worden mijn puistjes voorzichtig en steriel ‘uitgeknepen’ (ja bah, klinkt vies hè?).

4) Chemische peeling

Chemische peeling, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Chemische peeling, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5

Vervolgens werd er met een doekje een peeling aangebracht. Dit middeltje stinkt best wel erg (ik kan de geur niet helemaal plaatsen..) en het prikt ook echt enorm. Dit moet zo’n 1,5 minuut intrekken. Daarna werd mijn huid met koud water en koude doeken weer schoongemaakt.

Chemische peelings zijn huidbehandelingen voor de grotere vlakken, zoals het hele gezicht of delen van het gezicht. De huid is te vergelijken met een huis dat is opgebouwd uit stenen met cement er tussen. Indien men het cement zou oplossen komen de stenen los te liggen. Zo werkt dit ook met een peeling. Deze lost als het ware de tussencelstof tussen de huidcellen op, zodat de huidcellen los komen te liggen. De huid kan hierdoor sneller vernieuwen waardoor deze frisser en strakker wordt. Afhankelijk van de concentratie en de zuurgraad van de peeling, kunnen er meer of minder huidlagen verwijderd worden. (Bron: Laser Skin Clinics)

5) Laser

Laser behandeling, acnebehandeling Laser Skin Clinics Zwolle Stationsweg 5I’m bringing sexy baccckk..

Daarna wordt mijn huid bestraald met een laser. Het licht van de laser wordt geabsorbeerd door pigmenten of door het water in de huid. Daarbij wordt de toegediende laserenergie omgezet in warmte. Deze warmte dringt door tot het steunweefsel (collageen) van de huid. Ter plekke worden de fibroblasten gestimuleerd. Dat zijn bindweefselcellen die verantwoordelijk zijn voor vernieuwing van de huid. Daardoor wordt de huid sterker, egaler van kleur (bruine en rode verkleuringen vervagen) en poriën verkleinen. Ik vond de warmte niet vervelend, zelfs wel aangenaam.

Et voilà! 🙂


Mijn huid direct na de behandeling

Resultaat tweede acne behandeling Laser Skin Clinics Zwolle

Shinen 🙂 een schone, gladde en zachte huid!

Voor- en na:

Resultaten voor- en na, acne huidbehandeling Laser Skin Clinics in Zwolle

Juli – september – 19 december 2014.

Wat een verschil al hè? Ik ben echt heel blij met het resultaat tot nu toe! Ik blijf gewoon netjes iedere dag mijn reinigingsritueel herhalen, totdat ik weer de volgende acnebehandeling heb in januari!

Wat vinden jullie van het resultaat? En hebben jullie weleens huidproblemen (gehad)?

Liefs,
Stephanie
(Volg mij op TwitterInstagram & Youtube)

11 gedachtes over “Laser Skin Clinics | Acne behandelingen – update #2

  1. Super fijn dat er zulke behandelingen bestaan. Herkenbaar ook dat je door anticonceptie minder last hebt van acne, ik durf daarom niet te stoppen met de pil. Maar wie weet doe ik dat nog wel eens als ik zie hoe goed jou huid er nu uit ziet!

    1. Hey Pepie! Ja heel fijn dat ze bestaan :). Ik ben trouwens niet gestopt met de pil hoor, daar durf ik juist niet mee te stoppen. Daardoor kwam mijn acne zo heftig terug. Dus ik gebruik de pil nog steeds in combinatie met de behandelingen 🙂 en dat werkt!

  2. Goed resultaat! Zelf heb ik meerdere NeoDerma Kruidenpeelingen gehad. Werkt echt onwijs goed! En is veel goedkoper! Dat kun je ook nog proberen Mocht het terugkomen 🙂 Wat fijn voor je dat je huid zo is opgeknapt!! Liefs Xx Lilian

  3. Wauw, wat een prachtig resultaat! Echt een heel verschil.

    Ik ben zelf ook mijn acne aan het bestrijden, ik heb nu een aantal Neoderma biopeeling behandelingen gehad maar het slaat niet echt aan bij mij… 😦 Ik geef niet op!

  4. Wat een prachtig resultaat! Ik heb ook last van huidproblemen en precies dezelfde behandelingen als jou gehad! Ook ga ik nu nog steeds om de paar weken naar de dermatoloog voor een peeling. Maar ik kreeg een laserbehandeling waarbij mijn huid letterlijk werd verbrand en ik weken lang met korsten rondliep, jou laserbehandeling was toch heel anders. Merk je door jou laserbehandeling dat de littekens ook minder zijn geworden? Graag hoor ik weer van je 🙂 Groetjes!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

