Movie Challenge | Overzicht en tips nov & dec 2014

Movie Challenge | Overzicht en tips nov & dec 2014

Op 1 januari 2013 begon ik met de Movie Challenge. Helaas heb ik de challenge niet behaald, want ik heb uiteindelijk 54/100 films gezien. Toch nog de helft, ha ha! Ik ben erachter gekomen dat ik liever mijn tijd aan series, dan aan films besteed. De films die ik in november en december heb gezien wil ik graag nog kort reviewen voor jullie.

Ik keek in november een film (gedownload) en in december vijf films (1 gedownload, 2 op televisie en 2 in de bioscoop).

#48 Dawn of the Planet of the Apes

Een groeiende groep van genetisch geëvolueerde apen onder leiding van Caesar wordt bedreigd door een aantal menselijke overlevenden van een verwoestend virus dat een decennium eerder is uitgebroken. Ze bereiken een broos vredesbestand, maar dat blijkt maar van korte duur te zijn. Beide kanten staan op de rand van een oorlog die zal bepalen wie de dominante soort op Aarde zal worden.

Mijn mening: Ik vond dit een redelijke film. Zelf kan ik fantasy-achtige films altijd wel waarderen, zeker als er dieren in voorkomen. Toch zou ik de film niet nog eens willen zien en boeide het verhaal mij niet.

Harry’s mening: Het was een vreselijke film, verschrikkelijk zelfs. Ik bedoel: een aap op een paard? De special effects waren goed, maar het verhaal was echt slecht.


#49 Fury

‘Fury’ volgt de door de wol geverfde Wardaddy aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. Hij heeft de leiding over een vijfkoppige tank-crew die een levensgevaarlijke missie in vijandelijk gebied dient uit te voeren. Ze zijn in elk opzicht in de minderheid, maar Wardaddy en zijn mannen doen er alles aan om de kern van nazi-Duitsland binnen te dringen.

Mijn mening: Mooie film, speelt zich af in de tijd van de tweede wereldoorlog. Brad Pitt is geen slechte acteur en ook de andere acteurs kon ik waarderen. Ik vind oorlogfilms eigenlijk altijd wel interessant en ook deze film vond ik mooi. Het einde was verrassend.

Harry’s mening: Het is niet echt: wauw, wat een mooie film. Gewoon een film voor op de lijst. Over 10 jaar kan ik me de film niet meer herinneren. De special effects waren niet zo goed. Het verhaal was definitely beter dan die van Planet of the Apes. De setting vond ik wel leuk en ik hou van oorlogfilms. De acteurs vond ik wel leuk acteren in principe.


#50 Bad Santa

Willie is een oplichter en dief in hart en nieren. Elk jaar vormt hij samen met de lilliputter Marcus een dubieus duo met slechte bedoelingen. Ze maken een road trip langs verschillende warenhuizen waar ze verkleed als de Kerstman en één van zijn elfen hun opwachting maken. Maar in plaats van kerstsfeer te verspreiden, gebruiken ze hun vermomming om de warenhuizen te bestelen. Deze strategie wordt bemoeilijkt wanneer een 8-jarige ze de echte betekenis van het Kerstfeest leert.

Mijn mening: Ha ha omg, wat een vreselijke film. Komedies zijn sowieso niet mijn favoriete genre, en de film moet wel echt goed zijn wil ik er om lachen. En dat kon ik eigenlijk niet om deze film. Dus nee, geen aanrader. Een slechte kerstfilm.


#51 Sint

St. Niklas (Huub Stapel) is een in ongenade gevallen bisschop. Hij trekt in de middeleeuwen samen met zijn roversbende plunderend en brandschattend over het platteland. Als dorpelingen het recht in eigen hand nemen en de bloeddorstige Sint en zijn trawanten vermoorden, zweert Niklas wraak. Iedere keer bij volle maan op 5 december herrijzen Niklas en zijn bende uit de dood om zich te wreken. Deze sinterklaasavond is het volle maan. Frank (Egbert-Jan Weeber) en zijn vrienden worden op gruwelijke wijze geconfronteerd met Niklas en zijn bende.

Mijn mening: Gosh, ik wil deze film niet eens ‘reviewen’. Wat een slechte film is dit! Ik wilde de film een kans geven, maar nee.. gewoon nee. Deze film is echt niet aan te raden. De acteurs zijn slecht, het verhaal is slecht en de special effects nog veel slechter.


#52 The Hunger Games: Mockingjay – Part 1

Tegen alle verwachtingen in heeft Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) de Hongerspelen twee keer overleefd. Maar ondanks dat ze de bloederige arena levend heeft verlaten, is ze nog steeds niet veilig. Haar geliefde Peeta Mellark (Josh Hutcherson) is gevangen genomen door Het Capitool dat uit is op wraak en president Snow maakt duidelijk dat niemand veilig is. Katniss groeit uit tot het gezicht van de revolutie, een opstand van de districten die zich verzet tegen de regering die hen regeert en verhongert. Bij de massa wordt ze bekend als hun ‘spotgaai’.

Mijn mening: Ik vond de film eigenlijk wel wat tegenvallen! De vorige films vond ik al niet wauw (Harry is fan, ik niet), maar deze film vond ik al helemaal boring. Er zaten weinig actieve momenten in de film en er werd zeer veel gepraat. Ik ben wel erg benieuwd naar het laatste deel, hopelijk wat meer actie!

Harry’s mening: Stomme vrouwenfilm (nee, grapje). Enige coole was dat ding wat ze neerhaalden. Ik vond het geen leuke Hunger Games film. Waarschijnlijk, al had ik het boek gelezen, had ik de film leuker gevonden. Ik voelde me niet betrokken bij het verhaal. Ik weet dat het verhaal erachter goed is, maar ik vond de film niet bijzonder.


#53 The Hobbit: Battle of the Five Armies

Bilbo Balings, Thorin Eikenschild en de groep dwergen hebben hun koninkrijk heroverd van Smaug, maar onbedoeld ook een dodelijke kracht losgelaten op de wereld. Door wraak gedreven zorgt Smaug voor vele slachtoffers onder de inwoners van Meerstad. Thorin is geobsedeerd door zijn heroverde rijkdom en heeft zijn vriendschap hiervoor over, daar waar Bilbo gedwongen wordt een wanhopige en gevaarlijke keuze te maken. Maar er zijn grotere gevaren op komst. Gandalf ziet namelijk dat de gevaarlijke vijand Sauron enorme legers met Orks naar de Eenzame Berg stuurt. Wanneer duisternis nadert, staan Elven, Dwergen en mensen voor de keuze: zich verenigen of hun koninkrijk ten onder zien gaan. Bilbo vecht ondertussen voor zijn leven en dat van zijn vrienden tijdens de epische oorlog van de vijf legers, terwijl de toekomst van Midden-Aarde aan een zijden draadje hangt.

Mijn mening: Ja mwah. Ik hou echt heel erg van fantasyfilms, maar ik vond The Hobbit maar zwak. De vorige film vond ik leuker dan dit deel en helaas was dit ook het laatste deel. Ik had het gevecht graag wat uitgebreider gezien en ik vond het wat teveel zoetsappig gedoe qua liefdes en dergelijke. De graphics waren awesome en ik blijf het verhaal gaaf vinden.

Harry’s mening: Het boek was beter. Dit was echt het jaar van de slechte films.. en ik ben helemaal niet zo moeilijk wat films betreft. Het had een geweldige film moeten zijn en het is een slechte film geworden. Ik had gewoon wat meer gehoopt van de film, zeker van dit laatste deel van de LOTR-serie.


#54 Interstellar

In de toekomst zijn regeringen en economieën over de hele wereld ingestort. Voedsel is schaars, NASA bestaat niet meer en de 20ste eeuw is de grote schuldige. Wanneer een mysterieus wormgat in de ruimtetijd opengaat is het aan een groep overblijvende onderzoekers van NASA om op verkenning te gaan en de mensheid hoop te bieden.

Mijn mening: Een onwijs gave film. Ik was echt blij verrast. Wat een mooie film qua graphics, maar ook qua inhoud/verhaal. Erg spectaculair, niet afgeraffeld, goed geacteerd en tja.. gewoon geniaal! Echt een film die je moet gaan kijken!

Harry’s mening: Genious! The movie of the year! Ik dacht wauw. EPIC! Meer hoef ik niet te zeggen.

Bron foto / Bron filmbeschrijvingen.


Oh en Harry wilde nog even graag de film ‘Transformers: Age of Extinction‘ reviewen. Dus hier komt ‘ie:

Harry: “First of all: It was horrible. Het verhaal: vreselijk. De graphics: goed. De rest van de film: vreselijk.”

Dus bij deze, haha!

Helaas heb ik dus mijn moviechallenge niet behaald, dus daarom zet ik dit jaar wat lager in, haha. 50 films dit keer! Dat moet lukken toch?

Welke film(s) wil jij nog zien?

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter en Youtube
Liefs,
Stephanie

4 gedachtes over “Movie Challenge | Overzicht en tips nov & dec 2014

  1. Leuk om te lezen, hier heb ik wat aan. lekker duidelijk en bondig! Hebben jullie toevallig al de laatste x-men film gezien? Ik wil hem graag zien maar mijn vriend blijft zeggen dat hij vast heel slecht is.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

