Yes! Mijn eerste tatoeage + de betekenis

Michael Jackson tattoo en betekenis

Whoehoeeeee, ik heb hier zo lang op gewacht! Op 4 januari heb ik bij Dutch Ink in Vlaardingen mijn allereerste tatoeage laten zetten. Ik vond het onwijs spannend en was mega zenuwachtig, but I did it! De tattoo is nog niet helemaal genezen, maar ik wil jullie toch alvast de eerste foto’s laten zien. Ook deel ik met jullie de betekenis. Het is een best groot verhaal geworden, so prepare yourselfff.

Onderweg in de auto was ik flink zenuwachtig en gestrest. Gelukkig kon ik mijzelf 10 minuten voordat we naar binnen liepen herstellen en kreeg ik er juist onwijs veel zin in!

Mijn ervaring met Dutch Ink Vlaardingen

Dutch Ink Vlaardingen tattoo zetten, review

Aan de balie werd ik netjes geholpen door een jonge, blonde vrouw en ze vroeg mij welke tattoo ik wilde laten zetten. Ik liet een afbeelding zien op mijn telefoon en googelde zij datzelfde plaatje. Vervolgens printte ze hem uit en we keken samen naar hoe groot het formaat van mijn tatoeage ongeveer zou moeten worden.

De eerste versie vond ik te klein, dus we besloten voor een ietwat grotere versie te gaan. Deze vond ik perfect; niet te groot en niet te klein. Zelf had ik een grotere versie in mijn hoofd, maar dat zou niet mooi staan op mijn vrij dunne onderarm. Fijn zulk advies dus! Daarna moest ik een vragenlijst invullen waarin ik akkoord moest gaan met de eventuele risico’s en dergelijke.

Het zetten van de tatoeage

Daarna rekende ik af en mocht ik vrijwel direct plaatsnemen in de stoel. Ik kreeg meteen 2 Dextro energy snoepjes aangereikt en er werd mij gevraagd wat mijn tatoeage betekende. Een klein minpuntje vond ik het feit dat de tatoeëerder zich niet voorstelde en ik tot op heden niet weet wie mij heeft getatoeëerd. De man in kwestie tatoeëerde al tien jaar, had leuke humor en stelde mij al snel op mijn gemak. Een ander minpunt was het feit dat ik vroeg of er foto’s gemaakt mochten worden. Helaas mocht dat niet i.v.m. hygiëne, begrijpelijk dus. Echter gaf hij aan dat zijzelf foto’s zouden maken, maar dat is helaas niet gebeurd.

De omgeving was verder hygiënisch en er werd dan ook steriel gewerkt. Rondom waren meer mensen gekomen voor een tattoo en er draaide gezellige top 40 muziek.

Om 12:15 nam ik plaats in de stoel en om 13:00 was ik alweer klaar! Het zetten was niet super pijnlijk, maar het is zéker geen fijn gevoel. Ik kan best wel tegen een stootje, maar vooral de lijntjes zetten vond ik maar een nare gewaarwording. Het inkleuren viel daarentegen mee.

Ik kreeg antibacteriële zalf mee (Uni Cura Handsoeap Harmony) en een kleine tube Bepanthen baby zalf. De voorschriften: twee keer per dag wassen en een dun laagje zalf aanbrengen.

Mijn Michael Jackson-geschiedenis

michael-jackson-lori-stoll-rare09

Al sinds mijn 8e/9e ben ik al groot fan van Michael Jackson. Ik heb al een vrij grote verzameling MJ-spullen en ik ben helemaal gek op zijn muziek. Op een dag gaf mijn moeder mij het cassettebandje van het album ‘HIStory‘. Deze heb ik toen een miljoen keer beluisterd en toen is mijn MJ-obsessie begonnen. Bedankt mama!

Ik schreef de lyrics van het nummer Beat It op samen met mijn moeder, want we hadden helaas geen internet destijds. Het blaadje vond ik onlangs terug en er klopte natuurlijk helemaal niets van de lyrics haha. Maar ik denk dat dit het eerste nummer was dat ik hoorde (en leuk vond) van Michael.

Het album HIStory

Eerst wil ik jullie wat meer vertellen over dit album. HIStory; Past, Present and Future, Book I is het negende studioalbum welke uitkwam in 1995. Het album bestaat uit twee cd’s, waarvan cd 1 een verzameling is van eerdere hits en cd 2 van nieuwe nummers.

Er werden in totaal zo’n 36 miljoen albums verkocht en is tot op heden zijn bestverkochte album na Thriller. Om het album bekendheid te geven ging Michael op wereldtournee en kwam ook naar de Amsterdam ArenA in Nederland (1996 en 1997). Helaas was ik hier dus niet bij. 4,5 miljoen andere mensen hadden meer geluk en waren er wel bij..

21 juni 2004: Een fan was geboren. Ik tekende het MJ History logo na (paint).
21 juni 2004: Een fan was geboren. Ik tekende het MJ History logo na (paint).

Een aantal van mijn favoriete nummers

Op dit album staan dan ook meteen een aantal van mijn meest favoriete nummers aller tijden, namelijk Stranger in Moscow, You Are Not Alone, Smile en Earth Song.

You Are Not Alone is vanaf jongs af aan al een favoriet van mij en ik heb er onwijs fijne herinneringen aan. Op mijn slaapkamer danste ik de clip na en de tekst liet mij niet meer zo alleen voelen. Earth Song was het nummer dat mij met open mond naar de clip liet kijken; wat een vreselijke dingen gebeuren er toch in deze wereld. Arme olifanten’ dacht ik. Ik snapte er niets van als kind en vond het goed dat MJ er aandacht aan besteedde.

De tekst van Smile heeft mij veel geholpen het afgelopen jaar, toen lachen ver te zoeken was. Het nummer leerde me dat het leven nog nuttig was wanneer je bleef lachen. En dat is zó waar gebleken. En als laatst is Stranger in Moscow een nummer dat mij altijd weer vreselijk raakt. MJ zei vaak dat hij zich eenzaam voelde en je kon merken hoe verschrikkelijk hij het vond dat mensen hem raar of gek vonden. Hij wilde gewoon met rust en in zijn waarde gelaten worden, maar helaas was o.a. de pers het daar niet mee eens. De media maakte hem groot, maar maakte hem uiteindelijk ook kapot..

Een treffende lyric uit Stranger in Moscow vind ik: “How does it feel? When you’re alone and you’re cold inside..“. En ook: “Take my name and just let me be”. Heftig..

MYstory

Michael is mijn idool, mijn voorbeeld. Ik heb nooit in de aanklachten geloofd en heb altijd geroepen dat hij “innocent” was. Hij vond het vreselijk om te zien dat de mensen de aarde kapot maakten. Ruzies. Oorlogen. Hongersnood. Economische problemen. Ik vond het mooi dat hij zich hiervoor inzette en dit uitte in zijn nummers. Earth Song, Human Nature, Man in The Mirror, They Don’t Care About Us en Heal The World zijn hier mooie voorbeelden van.

Hij inspireerde me en liet mij door zijn muziek voelen dat ik er niet alleen voor stond. Ik had het idee dat hij mij begreep en die erkenning voelde ik al op jonge leeftijd. Ik voelde me ook altijd al anders en Michael is ook uniek, een bijzondere artiest. Een eigen kijk op het leven, een eigen manier van leven, zijn bijzondere zangstem en dansjes en zijn uitgesproken identiteit.

Ik bewonder hem nog altijd. Zijn visies spreken mij aan, zijn lyrics raken me en het feit dat hij ‘anders’ is, spreekt mij misschien nog wel het meest aan.

Hij was altijd zichzelf. En ik ben dat ook!

Michael Jackson History MJ Logo tattoo

Michael Jackson tattoo - Cirque du Soleil

Voor altijd in mijn hart: Michael Joseph Jackson <3.

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter en Youtube
Liefs,
Stephanie

24 gedachtes over “Yes! Mijn eerste tatoeage + de betekenis

  1. Wat ontzettend mooi om te lezen. Ik ben ook een heel groot fan van hem geweest toen ik klein was. Draaide alle cassettebandjes stuk en had mijn kamer vol met posters hangen. Ik kon het ook niet geloven toen er al die nare dingen over hem gezegd werden. Hij is echt iemand die kapot gemaakt is door de media. Als ik die zin ”Take my name and let me be” lees, krijg ik de tranen in mijn ogen. Nu weer. Wat een prachtig eerbetoon aan hem. Heel mooi!

  2. Oh wauw, supervet dat je ook nog het logo hebt nagetekend in Paint, maar ook omdat ik weet hoeveel het voor je betekend. Ik heb het artikel van jouw passie nog in mijn achterhoofd staan, dat was ook echt erin terug te lezen. Zo mooi, zo vet dat je dit hebt gedaan. Echt geweldig! Het logo is ook echt fantastisch neergezet op je arm, exact hetzelfde. Mooie lijnen, superstrak en de betekenis maakt het hem! Gorgeous!

  3. Wat cool dat je die hebt laten zetten! Hij is inderdaad ook precies groot genoeg voor je arm, niet te klein, niet te groot, mooi in proportie. Hoe ben je erbij gekomen je daar te laten tattoeëren? Heb je lang zitten vergelijken tussen shops?

  4. Ik ben ook al sinds mijn 19e fan. Morgen ga ik mijn eerste tattoo zetten en een ontwerp als de jouwe is een optie voor de tweede. Ik wilde geen portret. Te veel risico…
    Super gaaf dus!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

