Boekrecensie | Amanda Prowse – Wat heb ik gedaan?

Boekrecensie | Amanda Prowse - Wat heb ik gedaan?Vandaag heb ik toch zo’n mooi boek uitgelezen, dat ik deze echt even met jullie wil delen in de vorm van een korte recensie. Het boek kreeg ik van mijn moeder en zij zei: “Dit boek moet je echt lezen” (hier lees je de recensie van mijn moeder). Ik heb het boek vervolgens in een avond en ochtend verslonden. Wat een bijzonder verhaal en zo sterk geschreven. Echt een aanrader dit boek! (Foto’s door mijzelf)

Wat heb ik gedaan?
MAG JE JE GEZIN VERNIELEN OM JE KINDEREN TE REDDEN? Kathryn Brooker lijkt het prototype van de ideale echtgenote en moeder. Als je door het keukenraam naar binnen kijkt, naar de vier mensen aan tafel, zie je een gelukkig, zorgeloos gezin zitten. Je zou Kathryn benijden om haar perfecte leven. Maar algauw blijkt alles volkomen anders te zijn. Kathryn zit gevangen in een nachtmerrie. En ze staat op het punt iets te doen om daar verandering in te brengen..

Boekrecensie | Amanda Prowse - Wat heb ik gedaan?

Amanda Prowse
Amanda Prowse publiceerde haar eerste boek Poppy Day ze zelf in oktober 2011 als e-book en werd toen door een Engelse uitgeverij opgemerkt. Er werden er meer dan 300.000 van verkocht! Al haar verschenen boeken behoren tot haar ‘No Greater Love serie.’ Allen bevatten een hedendaags liefdesverhaal, vrouwen zijn altijd de hoofdpersonen in het verhaal en zijn bevinden zich ‘in extraordinary situations for love’.

Amanda Prowse’s ambitie is verhalen te schrijven die de lezers weerhoudt het slaapkamerlampje uit te doen; het neerzetten van verhaallijnen en hoofdpersonen die de lezer in iedere stap wil volgen en het onmogelijk wordt een ander verhaal te lezen voordat de herinnering aan haar verhaal enigszins vermindert.

Wat vind ik van het boek?
Zoals ik al aangaf heb ik het boek in een zucht uitgelezen. Ondanks dat het een vrij dik boek is, leest het lekker weg. Het karakter Kathryn is zeer sterk neergezet in het boek en zij is dan ook meteen de hoofdpersoon in het verhaal. Ze heeft een verschrikkelijk leven en alles speelt zich af achter gesloten deuren. Niemand weet daardoor van haar situatie af. Haar man is een tiran en op een dag slaat ze door. Wat er dan gebeurt verandert haar hele leven. Maar wat? Dat mag je zelf lezen.

Het verhaal raakte me. Ik kon me, ondanks dat ik gelukkig nooit zoiets gruwelijks heb meegemaakt, goed inleven in alles wat Kathryn mee moest maken. Ik voelde zelfs de afschuw, de angst, het verdriet en uiteindelijk haar woede.

Conclusie
‘Wat heb ik gedaan?’ is een meeslepende roman die je nog lang bij zal blijven..

Titel: Wat heb ik gedaan? | Auteur: Amanda Prowse | Uitgeverij: Aerial Media Company B.V. | Prijs: €17,99 | Aantal pagina’s: 368 | ISBN: 9789402600179 | Bestellen op Bol.com