Tag | Questions of Life

Tag: Questions of LifeOnlangs vond ik weer eens een leuke tag, dit keer de “Questions of Life-tag”. Deze kwam ik tegen op de blog van Marion (MijnKladblog.nl). Ik vind dat deze tag hele mooie vragen bevat, dus ook ik wilde hem graag invullen. Dus bij deze!

Welke herinnering van het afgelopen jaar geeft jou de grootste glimlach op je gezicht?
Mijn reisje naar Spanje, eindelijk Annick op kunnen zoeken na zoveel maanden gemis. En daarnaast alle tijd die ik kon besteden met Harry, familie en vriendinnen. Dat zijn toch wel echt de fijnste momenten geweest van 2015. En daarnaast ben ik er trots op dat ik hulp heb gezocht, wat fijn om mijzelf beter te leren ontwikkelen. Zoveel mensen die daar niet de kans voor krijgen, ik voel me dan echt gezegend.

Wat heb je altijd al eens willen doen sinds je kindertijd?
Dieren helpen. Zo wilde ik graag dierenarts worden. Dat was net een stapje te hoog, maar hbo bevalt ook prima. Ook heb ik altijd een eigen huisdier gewild. Daarnaast was ik als kind graag bezig met van alles en nog wat, en dat ben ik nog steeds graag. Ik vind het heerlijk om mijn hobby’s te kunnen doen en daarvan te kunnen genieten. Ook wilde ik als kind Michael Jackson, zijn broers en neefjes ontmoeten. Een droom die ik jaren heb gehad, waarvan ik dacht dat deze toch nooit uit zou komen. Het is dus echt amazing dat ik in 2014 The Jacksons en 3T (neefjes MJ) heb ontmoet. 

► Wat zou je willen doen in je leven als er totaal geen beperkingen waren?
Dan zou ik serieus de hele wereld rondreizen. In Azië zou ik heerlijk dagenlang in een hangmatje willen uitrusten, met een goed boek erbij en de geluiden van de zee en vogels op de achtergrond. Ook zou ik rond willen trekken in Oost-Europa, Australië of bijvoorbeeld Zuid-Amerika. Brazilië staat op nummer #3 op mijn wishlist. En ik zou Neverland van Michael Jackson willen bezoeken. Dromen genoeg.

En daarnaast zou ik nu meteen gaan samenwonen met Harry, 2 husky’s nemen en heerlijk genieten van alles wat op ons pad komt.

Wat heb je voor het laatst over jezelf geleerd?
Dat ik minder kritisch mag zijn naar mezelf toe, dus liever voor mijzelf leren zijn. Ik hoef niet alles perfect te doen en mensen verwachten dat ook helemaal niet van mij. Ook heb ik geleerd dat ik mijzelf mag zijn en blijven. Ik vind mijzelf een lief en zorgzaam persoon, maar soms voel ik de hoge eisen van deze maatschappij in mijn nek hijgen. Daar heb ik veel moeite mee. Daarnaast wil ik nog van mijn angsten af. Dat zou een enorme verbetering van mijn leven geven.

Als je aan het dagdromen bent, waar gaan die dromen dan over?
Over van alles en nog wat. Tegenwoordig dagdroom ik veel over de zon. Ik kan dan ook niet wachten tot het weer lente wordt. En op de zomer kan ik al helemaal niet wachten. Ik hou namelijk totaal niet van regen, hagel, sneeuw etc. Kom maar op met die tulpen, narcissen en kuikentjes!

► Welke verandering wil je het komende jaar het liefste toepassen in je leven?
Minder hoge verwachtingen van bepaalde dingen hebben en daarnaast meer genieten van alle kleine, en grote dingetjes. Het leven is veel te mooi om mij constant druk te maken om van alles en nog wat.

Wat een heerlijke vragen! Ik tag Ester, Rachel, Ilse, Inge en Marcella (niet verplicht hoor dames, haha).

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook en Youtube
Liefs,
Stephanie

7 gedachtes over “Tag | Questions of Life

  1. Ik vond dit een van de mooiste tags van het afgelopen jaar. Zelf heb ik hem daarom ook ingevuld. Ik moest echt even nadenken over de antwoorden. Ik hou daar wel van. Mooie antwoorden heb je gegeven.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

