Travel Tips | Griekenland – Relaxen in Sidari

Review Sidari Corfu GriekenlandIn de zomer van 2014 zijn Harry en ik 9 dagen in Corfu, Griekenland geweest. Vrijwel iedere dag gingen we lekker op stad en probeerden we zoveel mogelijk van het eiland te zien. Sidári vonden wij een erg leuke plaats om een dagje rond te lopen en te zwemmen. Veel mensen oriënteren zich nu al op een vakantie en bij deze wil ik je inspireren om eens voor Griekenland te kiezen. (Copyright foto’s: Stephanie van Drunen).

Sidari

Dit toeristenoord ligt ongeveer 36 km vanaf Corfu-stad (55 minuten met de auto). Wij zijn met de bus gegaan vanuit Corfu en dat ging ook prima! Sidari heeft een zandstrand welke langzaam afloopt in de zee en bijna alle watersporten zijn er mogelijk. Wij hebben er een waterfiets gehuurd, superleuk en echt een aanrader!

1. Aankomst SidariWanneer je aan komt lopen zie je meteen het prachtige ‘blauwe’ water. Daar kun je al aan het strand gaan liggen, maar de stoeltjes zijn er vrij duur.

2. Eerste strand SidariDeze foto is genomen vanaf het kleine strandje wat je op de eerste foto kon zien. We besloten toch even twee stoelen te huren, maar al gauw besloten we verder te lopen naar een wat groter stuk strand.

3. Sidari groot strandEen stuk beter vonden wij!

4. Happy Harry SidariHappy Harry :).

5. Waterfiets huren SidariNa een tijdje bakken in de zon besloten we een waterfiets te huren. ZO leuk om te doen! Aanrader!

6. Uitzicht waterfiets SidariPrachtig!

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Smileeeeee.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Na een tijdje fietsen viel Harry’s voetpedaal in het water (HAHAHA) en ik besloot dat hij erachteraan moest duiken. Dus dat deed hij en ik maar zeggen waar dat ding zou moeten liggen op de bodem.

Natuurlijk wees ik hem compleet de andere kant op, maar we hebben onwijs veel lol gehad hahaha.

9. Groot strand SidariEn tja, het ding trouwens nooit meer terug gevonden, oeps!

10. Strand SidariKijk hóe mooi! Vervolgens zijn we teruggelopen naar het kleine centrum om wat te gaan drinken.11. Escape Bar SidariEscape Cocktail & Music Bar is echt een aanrader: heerlijke milkshakes voor €2,50!

9. Canal Damour SidariDe grootste ‘attractie’ van Sidari is het beroemde “Canal d’Amour’. Hier moet je dus ook echt even een kijkje nemen, want het verhaal erachter is wel grappig! Men beweert namelijk dat ieder stel dat in het kanaal zwemt, voor altijd bij elkaar zal blijven. Een ander verhaal zegt dat iedereen die erin zwemt terwijl het kanaal in de schaduw ligt, altijd gelukkig zal zijn in de liefde. En een laatste bewering zegt dat iedere vrijgezel die erdoorheen zwemt de man of vrouw van haar dromen vlug zal ontmoeten. Heerlijk die verhalen :).

Op diezelfde rots kun je erg leuke foto’s maken. En dat deden wij dus vervolgens ook:

11. Jump rock Sidari 12. Jump Rock Sidari 14. Jump Rock Sidari 15. Jump Rock Sidari 13. Together SidariPrima naar ons zin!

16. Damour Sidari restaurant beachD’amour Beach Bar is echt een aanrader als het om avondeten gaat. De prijzen er redelijk hoog, maar daartegenover staat wel dat je er erg lekker uit eten kunt gaan. Je kunt er o.a. het volgende bestellen: gyros, salades, wraps, broodjes, ijs, milkshakes, verse sappen en koffie.

18. Damour Sidari restaurant beach 17. Damour Sidari restaurant beachDe menukaart.

19. Damour Sidari restaurant beachVerse jus. Yummie!

20. Damour Sidari restaurant beachEn het eten: gyros en pasta. Erg lekker! We hebben echt gesmuld. 

21. Damour Sidari restaurant beachDe desserts kosten €5,50-€6,00. En dan heb je ook nog eens uitzicht op de zee. Ook kun je trouwens in een hangstoel gaan zitten.. chillax.

22. Damour Sidari restaurant beachHeerlijk vers fruit en prima ijs!

23. Sidari beach Corfu 24. Sidari beach Corfu 25. Sidari Beach Corfu 26. Road to bus Sidari Corfu 27. Sidari CorfuHaha deze borden kwamen we echt overal tegen. Het is dus niet Sidari volgens de bewoners, maar Peroulades. ALLES is Peroulades ;).

In Sidari kun je overigens niet alleen rondlopen hoor, je kunt ook een motor, fiets, auto of paard huren. Zo kun je de wijde omgeving beter leren kennen. Oh en vanaf Sidari kun je ook boottochten maken naar Roda, Paleokastritsa en Kassiopi.

Heb ik je al overgehaald om ook eens een reisje naar Griekenland te boeken? Of ben je er al eens geweest? Let me know 🙂.

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook en Youtube
Liefs,
Stephanie

5 gedachtes over “Travel Tips | Griekenland – Relaxen in Sidari

  1. Ik wou dat ik er ook eens naartoe kon 🙂 Een vriendin van me gaat binnenkort een paar maanden in Griekenland studeren, daar ben ik wel jaloers op. Als ik ooit genoeg geld heb, staat Griekenland zeker op m’n lijstje. Het eten hier ziet er lekker uit en dat water op die foto’s, wauw!

  2. Woooow, ik droom helemaal weg. Bij het zien van de foto’s scheen ineens het zonnetje in mijn gezicht, heerlijk. Mooie foto’s! Ik ben een keer in Griekenland geweest en dat was geen succes, ik weet niet meer zo goed waarom ik het niet zo leuk vond eigenlijk.

  3. Dat ziet er echt heel mooi uit. De uitzichten en super blauw water lijken me geweldig.
    Bij Griekenland heb ik het idee dat je er alleen maar strandvakanties kan houden. Dat vind ik zelf niet fijn want ik wil altijd veel meer zien =P

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

