Sporten #4 | 30 Day Ab Challenge

Sporten update #4 | 30 Day Ab Challenge en Willeke Zorg Workout ClubOp 21 januari ben ik gestart met de 30 Day Ab Challenge van Fitgirlcode. Ik heb al eerder eens een 30 Day Challenge geprobeerd, maar toen niet behaald. Op dit moment (31-01) heb ik de eerste zeven dagen succesvol afgerond. En het valt me reuze mee, ik vind het zelfs leuk! Ik vind het voor zulke dingen altijd lastig om de de motivatie en discipline ervoor te vinden, maar het is mij dus gelukt om dit keer een succesvolle start te maken. Deze challenge zorgt ervoor dat mijn buikspieren sterker en zichtbaarder worden. En natuurlijk worden buikspieren ook gemaakt in de keuken, dus ik probeer zo gezond mogelijk te eten.

De moeilijkste oefening vind ik de leg raises, pfoee! Die zijn echt heel zwaar. Heeft iemand trouwens nog goede tips om mijn onderrug te ontlasten? Daar krijg ik namelijk na zo’n keer leg raises veel last van.

Recreatief sportief zwemmen
Sinds september ben ik gestart met zwemtrainingen bij de plaatselijke zwemclub. Eenmaal per week trainen we in een grote groep en zwemmen we zo’n 1,5km op hogere snelheid. Ik vind het echt heerlijk, maar helaas ben ik nu zo’n zes weken uit de running omdat ik onlangs mijn eerste tatoeage heb laten zetten.

Helaas pindakaas dus, maar zodra mijn tattoo geheeld (en bijgewerkt is) ga ik er weer tegenaan!

Willeke Zorg Workoutclub
Hier schreef ik ook al wat over deze online workoutclub. Ik hoopte drie keer per week oefeningen te doen via deze website, maar helaas is dat door verschillende redenen niet gelukt. Omdat ik dit uit zou testen voor mijn blog, heb ik wel een aantal voor- en nadelen op een rijtje kunnen zetten:

Voordelen:
– Een lidmaatschap kost maar €7,95 per maand.
– De Facebookpagina is lekker actief en up to date. Staan veel tips en video’s.
– Je kunt kiezen uit drie trainingsniveaus en daarnaast zijn er iedere dag nieuwe workouts.
– Iedere maand kun je meedoen met een live workout: erg motiverend!

Nadelen:
– De trainingvideo’s laden langzaam op mijn lapotop en het beeld hapert daardoor. Dat ligt waarschijnlijk aan mijn internet of grafische kaart, maar het is erg vervelend en traint niet lekker. Helaas kan ik nergens de kwaliteit van de video’s lager zetten.
– Ik heb me aangemeld voor het ontvangen van motivatie sms’jes, helaas heb ik die na 88 dagen nog niet gekregen.
– Ik blijf niet ingelogd op de website en moet iedere keer opnieuw inloggen. De optie ‘ingelogd blijven’ zou fijn zijn.

Overige
Daarnaast heb ik van een goede kennis de dvd ‘Essentrics workout‘ geleend. Deze wil ik graag eens uit gaan proberen komende week. De workouts duren 30 minuten en je kunt werken aan alle lichaamsdelen. Interessant dus!

Heel misschien wil ik nog starten met een rope challenge, maar eerst wil ik mijn huidige challenges en workouts volhouden.

Ik ga ervoor en hopelijk ga ik na een tijdje resultaat zien!

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook en Youtube
Liefs,
Stephanie

 

4 gedachtes over “Sporten #4 | 30 Day Ab Challenge

  1. Heel veel succes! Ik heb volgens mij ook nog nooit een 30 Day Challenge afgemaakt. Dit jaar zou ik dat graag wel eens willen … Nu nog iets vinden dat me bevalt.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

