Gezondheidsbeurs Utrecht | Thermae 2000

Thermae2000GezondheidsbeursUtrecht1Een tijdje terug schreef ik mij in voor een pitch op de website van Bloggers Network. De pitch bestond uit een VIP behandeling op de Nationale Gezondheidsbeurs in Utrecht, in samenwerking met Thermae 2000. Ik was dan ook blij verrast dat ik één van de twintig bloggers was die hier naartoe mocht met een introducee.

De Nationale Gezondheidsbeurs

Erg leuk dat ik aanwezig kon zijn op de 8e editie van deze beurs in de Jaarbeurs Utrecht. Met 33.158 bezoekers van 5 t/m 8 februari verbrak de beurs ook direct het bezoekersrecord. Met 250 exposanten is dit meteen de grootste consumentbeurs op het gebied van gezondheid en een gezonde leefstijl.

Mijn moeder was er al eens geweest, maar was er niet erg enthousiast over. Toen ik haar meevroeg als introducee wilde ze toch wel graag mee en het is ons beide ontzettend meegevallen. Een leuke beurs waar genoeg te zien en te doen is, te proeven en te beluisteren. Er waren verschillende lezingen, meet en greets, smakelijke proeverijen, lachworkshops, gezondheidstesten (waaronder cholesterol; die van mij was top!) en interactieve demonstraties.

“Het gezondste dagje uit voor mensen met een gezond verstand”

Thermae 2000 Valkenburg Nieuwe Leefstijlkuren

Thermae 2000

In Valkenburg bevindt zich sinds 1989 Thermae 2000, een wellness centrum met daarin het schoonste water van Nederland. Het bijzondere thermale water is goed voor spieren en gewrichten en heeft een extra ontspannende werking.

Thermae 2000 is met een oppervlakte van 60.000m2 (!) één van de grootste wellness centers van Nederland. Men kan hier genieten van binnen- en buitenbaden, sauna’s, stoombaden, whirlpools, schoonheidsbehandelingen en kuurprogramma’s.

Nieuwe leefstijlkuren

Stoppen met roken? Afvallen? Kilo’s kwijtraken? Dat is nu mogelijk!

Sinds 2012 is er ook een leefstijlafdeling, waar professioneel leefstijlverbetering en voedingsadvies wordt gegeven door lifestylecoaches. Thermae 2000 heeft een aantal nieuwe programma’s ontwikkeld waarbij het zelfs mogelijk is om te stoppen met roken, het zelfvertrouwen te vergroten, beter te slapen of zelfs overtollige kilo’s kwijt te raken. Dit onder begeleiding van een gewichtsconsulent, lifestylecoach en een hypnotherapeut.

De volgende leefstijlkuren bieden zij aan:
* 3 daagse mini detox
* 5 daagse digitale detox (zit jij ook zo vastgeplakt aan je smartphone?)
* 6 daagse afslankweek
* 5 daagse slaapkuur
* 6 daagse detox

Mij lijkt de slaapkuur erg interessant! Ik val vaak moeilijk in slaap en word regelmatig wakker ’s nachts. Daarnaast klonk de digitale detox me als muziek in de oren. Afkicken van mijn laptop en smartphone: pfoe, wat een uitdaging zal dat zijn! Op zich kan ik mijn telefoontje prima wegleggen, maar met mijn laptop heb ik meer moeite.

Welke kuur spreekt jou het meeste aan?

Lees hier de digitale folder.

Lezing Eveline Ubachs

Eveline Ubachs, Thermae 2000 stand, Gezondheidsbeurs 2015 Utrecht

Eveline Ubachs: “Geniet van het leven!”

Mijn moeder en ik kwamen vrij vroeg aan bij de stand en de stoelen waren nagenoeg nog leeg. We kozen een mooie plaats uit en langzaamaan vulde de stand zich met andere bloggers en bezoekers. Leuk om een aantal bloggers in het echt te kunnen zien. Zo herkende ik Svenja en haar vriend direct. Haar aanspreken durfde ik dan weer niet aan. Ook ontmoette ik Sandy, haar blog kende ik nog niet.

Eveline Ubachs is lifestylecoach en voedingsdeskundige en gaf een lezing health awareness & introductie leefstijlkuren. Heel erg interessant! Eveline vertelde enthousiast en op een interessante manier haar verhaal. Ook betrok ze ons als publiek er goed bij en werd het echt een interactieve samenkomst.

Eveline benoemde in de presentatie een aantal interessante feiten:
1) Vroeger at een mens gemiddeld 1 kilo suiker per jaar per persoon.
Tegenwoordig is dat 50 kilo suiker!! Ik schrok er echt van, ik gokte namelijk zo’n 15 kilo!
2) Een pak Milk&Fruit bevat zo’n 32 suikerklontjes per pak. Wauw!
3) Van light producten wordt je dik.

Daarnaast zouden we nog een SpaHypno workshop volgen, maar helaas kon deze niet doorgaan. Ik was daar erg nieuwsgierig naar, dus dat vond ik wel jammer! Gelukkig hebben we ook twee entreetickets gehad voor een dagje Thermae 2000 waarbij we de de SpaHypno-sessie alsnog krijgen.

Foto impressie

Natuurlijk heb ik ook een aantal foto’s gemaakt en deze wil ik graag met jullie delen!
Credits foto’s: Stephanievandrunen.nl. 

Plattegrond Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtHandig deze plattegrond. Deze kon je ook in het klein vinden in het gratis programmaboekje welke je kon vinden bij de ingang.

IMG_0232 (Kopie)Mijn moeder blij met een groenig gras-sapje (tarwegras-shotje) van Grass2Juice. Ik vond het helemaal niet lekker, mijn moeder daarentegen wel. Smaken verschillen gelukkig..

Sapjes Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtHeeeerlijk.. Ik ben gek op sapjes!

Alpro Soya - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtDe producten van Alpro vind ik altijd erg lekker! Natuurlijk kon je even proeven.

Chocolade - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtWho wants some chocolate?

Deodorant The Ohm Collection - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtDeodorant: The Ohm Collection.
Rataplan.nu - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtRataplan Design: erg leuke spulletjes.

Workshops - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtAllerlei workshops!

De Fotobus - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtBij De Fotobus kon je voor €2,00 p.p. polaroidfoto’s maken met allerlei gekke accessoires. Hartstikke leuk! Helaas heb ik de foto’s nog niet kunnen inscannen, maar die houden jullie nog tegoed ha ha.

Lezing Thermae 2000 - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtEen andere lezing van Thermae 2000 toen we toevallig langs de stand liepen.

Stand Thermae 2000 - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 Utrecht“Thermaal water is lekker, gezond, laat de huid stralen en de spieren ontspannen.”

Beauzy.nl: Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtBeauz.nl was ook als blogger aanwezig en ik kwam een foto tegen waarop je mij ook kunt zien zitten. Leuk!

Jazz Apple - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtEn natuurlijk waren er voor mij als prijsvragengeek weer genoeg winacties om aan mee te doen. Zoals deze bij Jazz Apple!

Paleo Bro's - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtRemko Schippers van Paleo Bro’s liet ons heerlijke drankjes proeven. Yummie!

Cholesterol testen - Nationale Gezondheidsbeurs 2015 UtrechtMijn moeder en ik lieten allebei nog ons cholesterol testen en gelukkig waren onze waarden goed! Ik verbaasde me trouwens over het vetgehalte in mijn bloed, dat was erg laag. Yay ha ha!

Conclusie

Ik ben erg dankbaar voor het feit dat ik dit voor mijn blog mocht doen en dat ik als kleine blogger hiervoor uitgenodigd ben! Bedankt Bloggers Network en Thermae 2000! Volgend jaar wil ik zeker weer naar de gezondheidsbeurs, want ik ben erg benieuwd wat dan de trends zullen zijn!

Wil je ook eens een kijkje nemen op deze beurs? De negende editie van de Gezondheidsbeurs is volgend jaar van 11 t/m zondag 14 februari 2016 in de Jaarbeurs Utrecht.

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook en Youtube
Liefs,
Stephanie

6 gedachtes over “Gezondheidsbeurs Utrecht | Thermae 2000

  1. Wat een prachtig verslag heb je er van gemaakt Leuk ook om te zien dat je er nog een gezellige dag van hebt gemaakt samen met je moeder! De volgende keer moeten we wel even een praatje maken hoor, lijkt mij leuk ❤

  2. Wat een leuk artikel heb je gemaakt! Ik vond de lezing erg leuk en de beurs viel me ook alles mee! Ik wist niet dat je je cholesterol kon laten meten, anders had ik dat zeker gedaan.

    Oh en van die suiker, dat is echt erg. Ik schrok er ook echt van.

  3. Wat leuk dat je hiervoor uitgenodigd werd! Ik ben zelf al eens in Thermae 2000 geweest met mn vriend, het is daar echt heerlijk! Ik wil zeker graag nog eens teruggaan! Zo’n digitale afkickkuur lijkt me ook wel fijn, haha!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

