Travel Tips | Spanje – Mariposario de Benalmádena (vlindertuin)

Travel Tips | Spanje - Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)In Benalmádena Pueblo, Spanje, bevindt zich een van de grootste vlindertuinen van Europa. In november was ik bij Annick op bezoek in Spanje en omdat zij die ochtend moest werken, besloot ik in mijn eentje de vlindertuin te gaan bezoeken!

De tropische tuin heeft een oppervlakte van 900 vierkante meter en is 8 meter hoog. Je kunt er meer dan 1500 exotische vlinders bekijken, waaronder 150 verschillende soorten. VTTTTanuit het busstation van Torremolinos kun je bus 121 pakken naar het vlinderpark. Je stapt dan voor de deur uit. Ook kun je meteen een kijkje nemen bij de Stupa (boeddhistische tempel) en heb je er tevens een mooi uitzichtpunt waar je Fuengirola en Gibraltar kunt zien liggen.

De openingstijden zijn dagelijks van 10:00-18:00 en de toegangsprijs is €9,50 voor volwassenen.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Wanneer je uitstapt bij de bus, loop je vrijwel direct tegen de vlindertuin aan (rechts). In de verte zie je de boeddhisten tempel.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Aangekomen in de vlindertuin heb je eerst een receptie waar je kaartjes kunt kopen. Daarna kun je doorlopen, de vlindertuin in. Je krijgt vrijwel direct een klap in je gezicht door de benauwdheid in de tuin.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)In de tuin staan verschillende borden met uitleg. Zo kun je zien welke vlinders zich in de tuin bevinden en uit welk deel van de wereld ze komen. Ik vind het zelf altijd erg leuk om de vlinders in de tuin te gaan zoeken.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Met een vergrootglas kun je de vlinders van dichterbij bekijken. Interessant!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Er hingen gigantische motten aan takken, ik schrok me kapot haha. Ik dacht namelijk in eerste instantie dat ze nep waren!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Overal in de tuin kom je, als je goed zoekt, rupsen tegen! Deze heeft spikes haha!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Deze vlinder had het even moeilijk toen hij in de vijver was gevallen. Gelukkig speelden de vissen alleen maar met de vlinder en overleefde hij/zij het!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)In de tuin woont ook een wallaby. Cute!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Een pop, zo gaaf! Ik moest direct denken aan een Pokémon.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)In de tuin groeien ook prachtige planten en bloemen. Deze vond ik zo mooi! Weet iemand de naam?

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Etenstijd! Bizar hè die doorzichtige vleugeltjes.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Nadat er een bel klonk door de tuin, wist ik dat er een verhaal verteld zou worden door een dierverzorgster. Interessant! Het verhaal werd verteld in het Engels. Daarna mochten we poseren met een mot. Eerst durfde ik het niet (ieeh die pootjes!), maar ik heb het uiteindelijk, zoals je ziet, toch gedaan haha.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Ook stond er een kast vol met poppen, heel erg boeiend! Kijk hoe bizar deze eruit zien. Die oogjes (?)!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)En ook deze supersonische poppen hingen er.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)En deze gigantische rups!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Bovenop een rots leeft er ook een grote leguaan. Ik moest echt even goed zoeken, maar uiteindelijk had ik hem na 1,5 uur toch nog gevonden!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)En nog even een foto van bovenaf. De tuin is niet heel groot, maar je kunt er prima 1 tot 2 uur rondlopen. Ik heb er zelfs zo’n 3/4 uur rondgelopen. Het ligt er maar net aan hoeveel interesse je hebt in vlinders en dergelijke!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Daarna heb ik in de omgeving rondgelopen en ben ik een kijkje gaan nemen bij de boeddhisten tempel (Stupa). Ik vond hem erg mooi van buiten! Ik besloot ook even een kijkje binnenin te nemen.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Interesting.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Voor een kleine vergoeding mocht je ook beneden in de tempel kijken, dus ik besloot dat ook maar meteen te doen. Er stonden allerlei beeldjes en er werd een video met informatie afgespeeld. Ik vond het hier beneden niet zo interessant en het is het geld niet waard.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Mooi beeldje!

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Als je aan de linkerkant van de tempel in de tuin naar beneden loopt, kun je mooie foto’s maken van de tuin, ruïnes en het uitzicht.

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Mooi toch! 

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)De boeddhisten tempel van een afstandje. 

Travel Tips | Spanje - Review Mariposario de Benalmádena (Vlindertuin)Het weer was prachtig ook die dag, het was zó warm! Maar dat zorgde wel weer voor mooiere foto’s.

Als je aan de Costa Del Sol bent en je hebt bijvoorbeeld nog vrije ochtend of middag, neem dan eens een kijkje bij de vlindertuin, de boeddhisten tempel en het uitzichtpunt!

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook en Youtube
Liefs,
Stephanie

3 gedachtes over “Travel Tips | Spanje – Mariposario de Benalmádena (vlindertuin)

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

