Review | Fotoboek van Webprint

IMG_0933bewYay, ik ben helemaal happy met m’n nieuwe fotoboek! Ik had altijd al eens in gedachten om een fotoboek te maken met mooie herinneringen en inspirerende quotes. Een soort “ik-boekje’. Onlangs kreeg ik de mogelijkheid een fotoalbum te ontwerpen bij Webprint. Onwijs leuk en ik ben meteen aan de slag gegaan, want foto’s uitzoeken vind ik altijd een hele klus. Check it out! (samenwerking)

Ik besloot te gaan voor een liggend fotoboek. Qua grootte ging ik voor maat L en koos ik voor mat fotopapier (46 pagina’s) en een zachte foamkaft. De verschillende maten fotoboeken, soorten fotopapier en kaften kun je trouwens hier vinden. Van vierkant tot staand en van maat S tot XL: alles is mogelijk!

Gezien ik handig ben met de computer vond ik het maken van het fotoboek geen probleem. Webprint heeft daar namelijk een handig online bewerkingsprogramma voor waarin je gemakkelijk zelf je eigen fotoalbum kunt inrichten. Je kunt zelf je indelingen bepalen, maar je kunt ook standaard indelingen kiezen. Ook kun je cliparts en achtergronden invoegen en voor verschillende lettertypen gaan. Het boek kun je handmatig invullen met foto’s, of je klikt gewoon op “vullen” en de foto’s worden automatisch verdeeld over de pagina’s.

Zelf geef ik trouwens absoluut de voorkeur aan alles handmatig indelen! Zo wordt het boek persoonlijker en precies zoals ik het wil. Ik ben namelijk best perfectionistisch, haha.

En nu is het tijd voorrrrr FOTO’S!

IMG_0893bewIMG_0903BEW IMG_0901bewIMG_0930 IMG_0914De kaft vind ik zelf mooi gelukt. Ik heb een foto gekozen van The Blue Lake in Australië, een prachtig stukje natuur vind ik zelf! De afbeelding op de achtergrond komt van het internet en hield ik expres wat neutraler. Het logo van Webprint vind ik niet storend, al zou ik het mooier vinden als het er niet op stond of bijvoorbeeld aan de binnenkant.

De foamkaft is van mooie dikte en goed stevig! De pagina’s zitten ook goed vast en ik heb niet het idee dat ze bijvoorbeeld snel zullen inscheuren of los zullen laten.

IMG_0905 IMG_0913IMG_0915IMG_0917Hier zie je de grootte van het fotoboek, maat L. Het album heeft ongeveer dezelfde maat als de lengte van mijn hand zoals je kunt zien. Voor dit “ik-boek” vond ik de maat perfect, maar voor een vakantiealbum zou ik eerder gaan voor maat XL.

IMG_0924IMG_0923Helemaal achterin heb ik een foto van mijzelf geplaatst met daarbij de link naar mijn blog. De quote op de binnenkant van de kaft kwam ik online tegen, vond ik echt fantastisch (en zó waar!) en paste daarom ook perfect als afsluiter in mijn album.

IMG_0928Dit fotoalbum van Webprint voldoet aan mijn wensen en verwachtingen. De levertijd was snel (binnen een aantal werkdagen in huis), de afwerking is erg netjes en de kwaliteit in het algemeen erg goed! Ja, als je op zoek bent naar een mooi fotoboek, neem dan zeker eens een kijkje op de website van Webprint.

Kortingscode
Op de website zag ik dat ze momenteel tot 25% korting aanbieden op alle fotoalbums. De kortingscodes zijn geldig tot 30 april 2015, dus je hebt nog even! Bij deze: Formaat S: WPNLALBSAP15 / Formaat M: WPNLALBMAP15 / Formaat L: WPNLALBLAP15 / Formaat XL: WPNLALBXLAP15.

En natuurlijk de hamvraag: Wat vind jij van mijn fotoboek?

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook, Pinterest en Youtube.
Liefs, Stephanie

5 gedachtes over “Review | Fotoboek van Webprint

  1. Heel mooi! Ik heb vele fotoboeken bij de Hema gemaakt. Was er altijd zeer tevreden mee. Maar ik moet zeggen dat jouw kaft er wel mooier uitziet! En inderdaad prachtige quote heb je geplaatst aan het eind 🙂

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

