Review | Brilservice: al 14 jaar een tevreden klant!

Review | Brilservice: al 14 jaar een tevreden klant!Al jaren ben ik een tevreden klant van de Brilservice. Rond mijn elfde heb ik mijn bril aangeschaft bij Brilservice Werkendam en daarna schafte ik daar ook mijn lenzen aan. Iedere keer kom ik weer met veel plezier op controle bij deze opticien, vroeger in Werkendam en tegenwoordig in Amersfoort, en ik wilde daarom graag mijn lenzen reviewen voor jullie!

Nadat ik een aantal jaren een bril had gedragen, wilde ik als puber natuurlijk dolgraag lenzen. Deze kreeg ik dan ook in de brugklas, toen was ik 13/14 jaar oud. We besloten een bezoekje te rengen aan de Brilservice. Na een oogmeting mocht ik allerlei lenzen uitproberen. Harde lenzen bleken niet geschikt voor mijn ogen en ook het indoen van zachte lenzen ging lastig. Iedere dag oefende ik met een druppel water in mijn oog, totdat het mij eindelijk lukte mijn lenzen zelfstandig in te brengen. Ik weet namelijk nog hoe lastig ik dat de eerste keer vond om ze in te brengen en hoe het mij frustreerde dat het niet meteen lukte.

Inmiddels kan ik niet meer zonder mijn lenzen en voel ik ze niet eens meer zitten. Pas voelde ik weer die ultieme dankbaarheid dat er lenzen bestaan. Het is toch heerlijk dat er instrumenten bestaan die mensen met verziendheid of bijziendheid weer scherp kunnen laten kijken. Ik wil jullie daarom graag wat meer vertellen over de specifieke lenzen die ik draag. Ik ben trouwens bijziend (dus ik kan van dichtbij scherp zien) en ik heb -3,00 en -3,25.

Acuvue Advance for astigmatism / with hydraclear

Review_Brilservice_Amersfoort_5De Acuvue Advance Astigmatism contactlenzen zijn voorzien van een UV filter, siliconen hydrogel en het unieke Accelerated Stabilisation Design. Dat zorgt ervoor dat ze goed op de plaats blijven zitten en dat je verzekerd bent van scherp zicht. De lenzen draag je twee weken en hebben een verhoogde zuurstofdoorlaatbaarheid. Deze zachte lenzen zijn mij destijds geadviseerd omdat ik zulke droge ogen had en niet steeds wilde bijdruppelen.

Review_Brilservice_Amersfoort_6Per doosje zitten er zes lenzen in voor één van je ogen (links of rechts). In het andere doosje zitten dan de andere 6 lenzen. Je hebt dan dus voor 12 weken lenzen en ik bestel altijd meteen voor een half jaar (dus in totaal 4 doosjes). De verpakking is fijn en ook handig mee te nemen bijvoorbeeld voor op vakantie.

Review_Brilservice_Amersfoort_4Dan de vloeistoffen. De linker lenzenvloeistof, genaamd Mono disc, gebruik je om zachte lenzen te reinigen wanneer je ze in de houder stopt. De platina schijf (zwarte gedeelte onderin de houder) neutraliseert de waterstofperoxide en zet deze om in een isotonische zoutoplossing zonder conserveermiddel. De vloeistof bruist dus en moet je daarom minimaal 6 uur laten bruisen voordat je je lenzen in kunt doen. Als je dat niet doet, prikt het verschrikkelijk in je ogen en moet je misschien, net als ik, langs de dokter.

De Saline vloeistof gebruik je vervolgens om je lenzen af te spoelen (“isotone spoelvloeistof”) wanneer je ze na reiniging uit de houder haalt en voor de momenten tussendoor wanneer je lens erg vies is. Deze vloeistof prikt niet en neutraliseert je lenzen.

Ikzelf heb bij Brilservice een Lensline abonnement aangeschaft waardoor ik korting krijg op het totale pakket.

Review_Brilservice_Amersfoort_2 Review_Brilservice_Amersfoort_3Ook krijg ik er altijd een aantal lenzenhouders bij, volgens mij 6 in totaal. Je vult de doorzichtige lenzenhouder tot de horizontale streep met de Mono disc vloeistof (rode dop). Je linker lens gaat in het groene gedeelte (groen links is mijn geheugensteuntje, haha) en de rechter in het witte gedeelte. Dan klap je beide helften dicht en draai je hem op de houder. Er wordt geadviseerd iedere 3 maanden een nieuwe houder te gebruiken i.v.m. hygiëne.

Review_Brilservice_Amersfoort_7Ja, ik ben heel tevreden over deze zachte lenzen, de vloeistoffen en de Brilservice over het algemeen. In Werkendam (daar zijn ze nu weg) maar ook in Amersfoort word ik altijd erg netjes geholpen en zijn ze enorm klantvriendelijk. Dit is dus geen samenwerking of iets dergelijks, ik ben gewoon al jarenlang een erg tevreden klant! Ik weet hoe moeilijk het is om de perfecte lenzen te vinden, dus ik hoop er iemand mee te kunnen helpen.

Draag jij lenzen of een bril? Zo ja, welke?

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook, Pinterest en Youtube.
Liefs, Stephanie

5 gedachtes over “Review | Brilservice: al 14 jaar een tevreden klant!

  1. Ik draag al sinds mijn 16e lenzen van de Specsavers. Daarnaast heb ik ook een bril die ik nooit draag. De sterkte is niet meer goed, dus moet eigenlijk een andere hebben.

  2. Ik heb ook jarenlang lenzen gedragen maar ben op een bril overgestapt vanwege droge ogen. Ik mis echter mijn lenzen soms wel. Bedankt voor dit artikel ik ga eens naar de site van brilservice!

  3. Ik draag een bril van de Pearle. Lenzen lijken me niet zo fijn. Al lijkt het met wel handig om dan gewoon een normale zonnebril op te kunnen zetten! Helaas heb ik geen geld voor een zonnebril op sterkte en heb ik toen ik de mijne kocht de fout gemaakt om er geen gratis mee te nemen…

  4. Wauw, wat een fancy lenzenbakje! Toevallig heb ik hier een Brilservice een paar minuten van mijn huis lopen! Daar had ik mijn bril gekocht en mijn ogen voor het laatst laten opmeten (alweer 3 jaar geleden, oeps!). Wilde er binnenkort weer naartoe. Heb nu -2, maar dat zal wel iets slechter zijn geworden, haha.
    Toevallig heb ik dezelfde lenzen! Die acuvue for astigmatism.

    Trouwens, je bent toch juist bijziend? Er staat verziend, maar dat is volgens mij juist wanneer je van ver goed kan zien!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

