“Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactie / WINNAARS BEKEND

“Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactieOnlangs werd mijn lieve moeder alweer 49 jaar en besef ik me weer eens hoe snel de tijd voorbij vliegt. Door mijn verlatingsangst ben ik altijd erg bang mijn dierbaren te verliezen en hecht daardoor veel waarde aan herinneringen. Een aantal jaar geleden heb ik daarom mijn vader en moeder de boeken “Pap, vertel ‘s” en “Mam, vertel ‘s” cadeau gedaan en zij hebben deze voor mij door de jaren heen ingevuld. Ik hoop dat ik de boeken binnenkort terugkrijg.

Onlangs zijn er van deze boekenserie nieuwere versies uitgekomen en deze heb ik onlangs mogen ontvangen van Van Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum. Vandaag review ik deze interessante invulboeken voor jullie en geef ik ook nog eens twee exemplaren weg! Hóe leuk is dat?!

In 2001 kreeg Elma van Vliet van de artsen te horen dat haar moeder waarschijnlijk niet lang meer zou leven. Ze realiseerde dat ze haar moeder als persoon niet heel goed kende en besloot het boek “Mam, vertel eens” te maken voor haar eigen moeder om zo antwoord te krijgen op alle vragen die ze nog had. En van daaruit is deze bijzondere boekenserie ontstaan. “Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactieLinks zie je de eerste versie van het boek welke mijn moeder voor mij heeft ingevuld en rechts de nieuwste variant van de “Vertel eens”-reeks. Qua dikte zijn de boeken hetzelfde gebleven, wel is het nieuwe boek een stuk compacter en oogt het geheel luxer door de kartonnen omslag. “Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactieEen prachtig idee toch: een boek vol dierbare herinneringen van bijvoorbeeld je moeder, vader, opa, oma of geliefde? Erg waardevol. “Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactieWat een mooi boek ook van binnen! Links staat netjes uitgelegd hoe jouw moeder of oma dit boek het beste kan invullen en er is nog een leuk stickervel toegevoegd. “Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactieDe inhoudsopgave is vrijwel hetzelfde gebleven, maar er is bij ieder hoofdstuk een “vertel eens over mij”-gedeelte bijgekomen. Dat onderdeel was er voorheen ook, maar niet bij ieder hoofdstuk en was een stuk minder duidelijk aangegeven. Sowieso worden de hoofdstukken nu op iedere pagina getoond en weet je precies bij welk gedeelte in het boek je bent.

Na ieder hoofdstuk is er nog extra ruimte voor foto’s en herinneringen. “Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactieEen erg leuke vraag haha, ik ben benieuwd wat mijn moeder antwoord! Ik was zelf redelijk opstandig rond mijn 15e, maar daarna een vrij rustige puber omdat ik al op mijn 17e op kamers ging. Ik vraag me echt af hoe mijn moeder was haha! “Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactieHelaas is mijn ene oma al overleden en met mijn andere oma hebben we geen contact (meer). Ik gun het iedereen om zo’n boek boek ingevuld terug te krijgen, want de mijne zal helaas altijd leeg blijven.. daarom heb ik besloten het boek weg te geven aan een kennis.

Aan de binnenkant van de omslag staat nog de onwijs mooie en treffende quote: “Wat waardevol zal zijn voor de volgende generatie is niet wat we bezaten, maar het bewijs van wie we waren en de verhalen over hoe we leefden. Het zijn de familieverhalen die belangrijk zijn om te bewaren”. 

Dat lijkt me een mooie afsluiter! De boeken kun je bestellen op de website van de schrijfster, Elma van Vliet.

Winnen!

Regelmatig win ik zelf leuke prijzen, maar vandaag mag ik twee van jullie blij maken met dit unieke invulboek (t.w.v. €19,99) voor je moeder of je oma!

♥ Laat in een reactie weten of je wel/niet meedoet aan de winactie en welk boek jij graag zou willen winnen. Je kunt kiezen uit: “Mam, vertel eens” en “Oma, vertel eens“. Vergeet niet een geldig (!) e-mailadres achter te laten in het daarvoor bestemde vakje.
Extra kans maken? Like dan mijn Facebookpagina Stephanievandrunennl. Geef in de reactie even door of je mijn pagina wel/niet een like hebt gegeven (niet verplicht dus!).

De winactie loopt tot maandag 25 mei 15:00. De twee winnaars zullen dan een mailtje van mij ontvangen. Succes en schroom niet om mee te doen!

Dit artikel bevat een item dat is opgestuurd door een merk/bedrijf.

Van harte gefeliciteerd Dennis & Marieke, jullie hebben deze winactie gewonnen. Veel plezier met de boeken! 

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook, Pinterest en Youtube. Liefs, Stephanie

34 gedachtes over ““Mam vertel eens” en “Oma vertel eens” + winactie / WINNAARS BEKEND

  1. Oh, ik ken die boeken ook van vroeger. Mijn moeder heeft hem ook ingevuld. Heel speciaal. Echt leuk! Ik hoef het boek dus niet meer te winnen :-).

  2. Ik zou graag ‘Mam, vertel eens’ willen winnen, vanwege onze hernieuwde relatie. Het gaat heek goed tussen mijn moeder en mij en dat wil ik met liefde uitdragen! 🙂

  3. Heel graag zou ik het boek: mam, vertel eens, willen winnen, heb alleen mijn lieve mams nog maar, paps moet ik al bijna 13 jaar missen, dus ik zou het heel mooi vinden als het mijn mams kant opkomt zodat ze er in schrijven kan

  4. Ah ja zo leuk! Ik zag zo een soort boek (of het was deze?) vorig jaar in Psychologie Magazine voorbijkomen, erg leuk! Ik zou graag mee willen doen met “Mam, vertel eens.” Mijn twee oma’s zijn helaas al voor mijn geboorte overleden.

    Trouwens, je had zulke leuke enthousiaste berichtjes achter gelaten (vind ik leuk!), Hannibal! Die noemde je niet op. Érg goede serie, en past wel in het rijtje dat je opnoemde thuis:)

  5. Ik heb mkjn moeder ook de oude versie van mam vertel eens gegeven, ze is nog steeds bezig met invullen. Mijn oma heeft van een ander uitgever zo een boek ingevuld, dus ik ben helemaal voorzien. Het zijn erg leuke boeken om te geven en weer terug te krijgen =)

  6. Wat leuk zo’n boekje,ik maak graag kans op Mam vertel eens. Het lijkt me geweldig dierbaar en leuk om zo’n boekje ingevuld door mijn lieve moeder in mijn bezit te hebben ( Ik heb geen FB)

  7. Ik heb al twee ingevulde boeken in mijn kast staan. Eentje van mijn moeder en eentje van mijn oma, ik vind het zo bijzonder om er af en toe eens in te bladeren. Ik kan me nog steeds geen voorstelling maken van mijn moeder als kind, ik heb zo het beeld van die serieuze mama dat ik me haar haast niet hutten bouwend voor me kan zien. Leuk om dat dan te lezen.

  8. Ik zou graag ‘Oma, vertel eens’ willen winnen, omdat de band tussen oma en kleinkind heel bijzonder is. Maar ik zou ook ‘Mam, vertel eens’ voor mijn eigen dochter willen invullen, omdat de veranderingen zo snel gaan, wat vroeger gewoon was, is het nu niet meer….

  9. Wat een leuke actie! Ik doe graag mee voor het boek: “Oma, vertel eens”.
    Ik volg en like je op FB en ook op TW (@Mol075)

  10. Geweldig zeg, echt een heel mooi concept! Ik doe heel graag mee voor ‘oma vertel eens’ omdat je nooit weet wanneer je de vragen niet meer kunt stellen

  11. Ik moet deze boeken altijd over hun rug aaien als ik ze in de winkel zie staan, het is zo’n simpel iets, maar zo bijzonder als het ingevuld is!
    Ik doe graag mee voor Mam, vertel eens! Ik like je Facebook pagina ook 😀

  12. Wat een leuke actie ik doe erg graag mee ik volg je op youtub, bloglovin en facebook waar ik ook op het berichtje gereageerd heb en ik het berichtje ook gedeeld heb.
    Ik zou graag het boekje mama vertel eens willen winnen zodat ik het mooi kan invullen voor mijn zoontje.
    Zodra hij later wanneer hij oud genoeg ervoor is om het te kunnen lezen hij een mooi persoonlijk boekje voor zichzelf krijt van mij.

  13. Ik doe graag mee voor het boek ‘mam vertel eens’. Vaak wordt je pas nieuwsgierig naar het leven van je moeder en haar gevoel als ze al oud is of er niet meer is. Ik zou het graag voor mijn kinderen invullen.

  14. Oh, zo leuk! Momenteel ben ik 39 weken zwanger en helemaal klaar voor ons ukkie. Toen ik 18 werd kreeg ik van mijn moeder een soort dagboek .. Hier hield zij alles bij wat ik meemaakte tot mijn 18e; een super cadeau dus! Ik wil ook graag zo’n boekje maken voor ons kleintje. Het boek ‘Mam, vertel eens’ is daar perfect voor!

    Uiteraard like ik jou op Facebook en volg ik je ook nog eens op Twitter 😉

  15. Ja ik zou het boek Mama vertel eens graag willen winnen. Ik heb mijn eigen moeder, vader én oma het boek laten invullen en dat zijn enorm dierbare boeken geworden. Nu ik zelf net moeder ben geworden, heb ik mijn moeder (als oma) het boek gegeven voor mijn kind en zou ik zelf nu ook heel graag voor het eerst in mijn leven zo’n boek willen invullen.

  16. Ik zou heel graag het boek mama vertel eens winnen.
    Ik heb mijn oma van 94 het boek oma vertel eens gegeven. Helaas gaat haar geheugen achteruit maar heeft ze wel een deel ingevuld. De versie die ik kocht was niet goedkoop maar het is mij wel dierbaar. Ik zou er dus ook heel graag een inlaten vullen Door mijn lieve mam.

  17. Wij zijn eigenlijk nog te klein om te typen dus heeft onze mama dit voor ons gedaan. Wij doen graag mee voor oma omdat ze de liefste is van allemaal en deze graag wil winnen. Oh ja wij zijn 17 maanden, dikke kus Lucas & Eva
    Facebook: https://www.facebook.com/lindavandurenwinacties
    Twitter: https://twitter.com/lindaenbjorn
    Instagram: http://instagram.com/lindaenbjorn
    Bloglovin: https://www.bloglovin.com/lindaraaijmakers
    YouTube: https://www.youtube.com/user/lindaenbjorn
    Pinterest: http://www.pinterest.com/lindavanduren/ (gepind via Bloglovin)
    l_raaymakers@msn.com

  18. ik doe graag mee voor oma vertel eens. Leuk voor mn kinderen als oma t voor ze invult. Mama vertel eens heb ik ooit al cadeau gedaan aan mn moeder

  19. Daar mijn oma vorig jaar is overleden, besef ik me ineens dat mijn moeder de oudste generatie is. Mam, vertel eens zou toch erg leuk zijn om in te laten vullen is.

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

