Serie tips | Bates Motel

Bates Motel, serie tipOnlangs vertelde ik jullie over The Following en Vikings, twee hele toffe series. Vandaag wil ik jullie meer vertellen over de serie Bates Motel. Een serie die ik dankzij Harry onlangs ontdekt heb en tot nu toe erg leuk vind! Een interessante serie met een apart en boeiend verhaal. (bron foto: Sequart Organization)

BATES MOTEL
Deze serie gaat over Norman Bates (Freddy Highmore), een 16-jarige jongen. Je ziet in de serie hoe hij zich, op basis van zijn jeugd en onder invloed van zijn dominante moeder Norma (Vera Farmiga), ontwikkeld door zijn tienerjaren.

Na de plotselinge en mysterieuze dood van zijn vader verhuizen ze samen naar Californië, waar ze een oud en vervallen motel opkopen. En daar komt meteen ook de titel van de serie vandaan: Bates Motel. Vrijwel meteen na hun intrek gebeuren er de meest vreemde dingen. Zo worden ze bedreigd, gaan er steeds mensen dood, bevindt zich in het bos een enorme wietplantage en staan er plots vergeten familieleden op de stoep.

Ook krijg je een kijkje in het high school leven van Norman. Hij ontmoet daar zijn eerste, echte liefde.

bates motel serie tip
Bron foto: Sangria.cl

Norma is erg beschermend naar Norman toe en het liefst houdt ze hem voor zichzelf. Ze slaapt soms bij hem in bed, huilt bij hem uit en vertel hem haar grootste geheimen. Erg ongemakkelijk voor de kijker. Je gaat je echt afvragen of zijn moeder overbezorgd is of gewoon een psycho. En is Norman verliefd op zijn moeder? Dat is echt iets wat ik mij als kijker constant afvraag…

Bates-Motel-1x04-Trust-Me-001
Bron foto: Bates-motel.com

Daardoor ontwikkelt Norman zich niet als een normale tiener en groeit uiteindelijk uit tot de meest beroemde seriemoordenaar in een dorpje van Noord-Californië. Het karakter is gebaseerd op de seriemoordenaar Ed Gein. Hij had een erg dominante moeder die veel invloed heeft gehad op zijn ontwikkeling.

Een erg boeiende serie en het verhaal vind ik sterk!

Bates Motel is vanaf 18 maart 2013 te zien bij de zender A&E. Op 19 maart 2015 ging seizoen 3 van start in Amerika. De serie is te zien op Netflix tot en met seizoen 2. 

Ken jij de serie al of ga je hem wellicht kijken?

Veel liefs, Stephanie
Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter, Facebook, Pinterest en Youtube

12 gedachtes over “Serie tips | Bates Motel

  1. Ik denk dat dit mijn lievelingsserie is. Haha, alleen volg ik zoveel series dat ik het lastig vind om te zeggen. De sfeer, de acteurs, het verhaal. Het is allemaal zó geweldig!

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

