Mijn ervaring met Indoor Skydive Roosendaal

Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalSamen met mijn vriend heb ik pas geskydived bij Indoor Skydive Roosendaal! We vonden het beide zo enorm leuk, dat ik onze ervaringen graag met jullie wil delen. Vorig jaar won ik bij de VVV 5 sessies (1 sessie duurt 60 seconden) skydiven voor 2 personen. Ik was zo enorm blij toen het afgelopen zaterdag eindelijk zover was!Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalToen we arriveerden bij het gebouw van ISR was daar een grote parkeerplaats waar we prima konden parkeren.Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalWanneer je bij de ingang rechts de trap oploopt, kom je eerst deze toffe “Wall of fame” tegen. Zo leuk om even te bekijken!Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalOp diezelfde verdieping is er een receptie waar je je kunt aanmelden. Bij de balie verwijzen ze je door naar de computers waar je een formulier in moet vullen, uit moet printen en ondertekenen.Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalDaarna ga je nog een trap omhoog en kom je aan bij de servicebalie. Hier wacht je op de anderen waarmee je gaat skydiven. Wanneer iedereen is gearriveerd krijg je een skydive pak, een bril, een helm en oordopjes. Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalReady to fly!

Het pak kun je over je eigen kleding aantrekken in de daarvoor bestemde kleedkamers. Vervolgens gingen we met z’n allen, inclusief onze gezellige instructeur Koen, naar een ruimte waarin we eerst nog instructievideo’s te zien kregen. Het skydiven en de daarbij behorende handgebaren werden 1 voor 1 uitgelegd.Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalOm en om mochten we als groep een sessie skydiven. Wij hadden beide 5 sessies van 60 seconden. Ik vond het heel erg leuk om te doen en niet eens zo heel moeilijk!

Aan het begin is het uitvogelen in welke houding je je lichaam het beste kunt houden. Het is belangrijk dat je je ontspant, je benen iets gebogen houdt, je armen in een U-vorm en je kin iets omhoog. De windstroom vangt je vervolgens op en de instructeur begeleidt je ook nog bij het skydiven.

Instructeur Koen liet aan het einde nog uitgebreid zien welke kunstjes hij allemaal kon doen in de windtunnel. Heel gaaf! Dat zou ik ook wel willen kunnen haha. Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalEn toen was het alweer tijd om terug te gaan naar de algemene ruimte en de spullen in te leveren. Ook kregen we allemaal een certificaat met daarop aangekruist welke handelingen je allemaal goed/zelfstandig hebt uitgevoerd. Wanneer je alle vinkjes hebt, mag je de volgende keer zonder instructeur de windtunnel in. Leuk!Mijn ervaring met Indoor Skydive RoosendaalHelemaal happy!! 😀

Bij de receptie hebben we nog een dvd gekocht voor €12,50 waarop je het skydiven met de groep terug kunt bekijken. Zowel van bovenaf als van vooraf is er gefilmd. Erg leuk om later terug te kijken! En alle foto’s die er gemaakt worden, kun je van hun Facebookpagina afhalen.

Heb jij weleens geskydived? Of staat het toevallig op je bucketlist?

Benieuwd naar mijn andere kanalen? Volg mij dan op Bloglovin, InstagramTwitter, FacebookPinterest of Youtube!

Veel liefs, Stephanie

13 gedachtes over “Mijn ervaring met Indoor Skydive Roosendaal

  1. Wat gaaf! Al lijkt me het ook wel een beetje eng! Wat kort trouwens zo’n sessie op zich, maar 1 minuut. Of is dat lang zat? Lijkt mij best inspannend? De dvd vind ik wel erg duur trouwens.

    1. Ja het was niet heel lang! 5 x 1 minuut per persoon :). Maar op zich is dat wel voldoende om genoeg van het skydiven mee te krijgen. Ja de dvd was niet heel goedkoop, maar wij waren juist zo verbaasd dat het ‘maar’ 12,50 was! Bij Walibi betaal je veel meer voor een filmpje of foto.

  2. Supertof dat jullie dat hebben gedaan! Lijkt me best spannend. Want hoe hoog is het eigenlijk? Moet je naar beneden springen om op de luchtstroom te komen of ga je er gewoon op liggen zegmaar? Nu nog echt skydiven outdoors 😛

    1. Jaa het is echt heel leuk om te doen! Ik weet niet precies hoe hoog ik kwam, in ieder geval tot de eerste cirkel in de windtunnel. Harry kwam helemaal tot bovenaan onder begeleiding! Wel weet ik hoe hard we gingen, Harry 208km per uur en ik 187 km per uur!

      Op de 7e foto zie je achter de instructeur een blauwe deur. Daar stap je doorheen en laat je je ‘vallen/liggen’ op de luchtstroom! En ja, outdoor lijkt me supervet!

  3. Heb je dvd bekeken en wat geweldig lijkt me dit..zweven op de wind…en lijkt me een fantastische ervaring als je nog nooit geskydived hebt! Mooie foto ook van Harry! smile! 🙂

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.

