Mijn ervaring met Escape010: Escape Room Rotterdam

Review: Mijn ervaring met Escape010: Escape Room Rotterdam

Onlangs ben ik met Harry en nog twee goede vrienden naar Rotterdam geweest. We hadden namelijk een leuk uitje gepland staan bij Escape010 en we hadden er onwijs veel zin in!

Live Escape Room is een spannend, uitdagend en onvoorspelbaar spel. Je gaat met een groep van 2 tot 6 personen een kamer binnen en de deur wordt achter jullie gesloten. Het doel van het spel is om de kamer binnen 60 minuten te verlaten. In de kamer bevinden zich puzzels, raadsels en onverwachte aanwijzingen. Ga als een team op onderzoek uit, los alle puzzels op en voltooi de missie!”

Kamer 1: Dreamscape

We werden zeer hartelijk ontvangen en kregen meteen wat te drinken aangeboden. Vervolgens werd er uitleg gegeven over het spel en de regels. Wij hadden gekozen voor de kamer genaamd “Dreamscape/Gevangen in een droom”. Het meisje dat slaapt in deze kamer zit gevangen in een droom en wij moesten haar bevrijden.

Toen we eindelijk naar binnen mochten begon het puzzelen! Dingen combineren met elkaar, sleuteltjes en items zoeken en sloten proberen open te maken. Wel hebben we heel veel gelachen en onze hersenen flink laten kraken.

Ondanks de hints die we kregen, lukte het ons niet om binnen 60 minuten het meisje te bevrijden uit haar droom. Jammer, maar wel weer een ervaring rijker!


Kamer 2: Timescape

Review Escape 10 Rotterdam, kamer Timescape

Zondag 4 januari zijn we nogmaals naar Escape010 geweest om ook hun tweede kamer te proberen. Deze vond ik persoonlijk leuker dan de eerste, misschien ook omdat we nu wat meer ideeën hadden doordat we de eerste kamer al gedaan hadden. Ik was lekker op dreef en vond het heerlijk om uit te puzzelen hoe we de kamer uit moesten komen.

EN JAWEL: het lukte ons dit keer wel! Binnen 54 minuten en 48 seconden om precies te zijn. Wat waren we blij!


Review van Wim:

Dit was voor mij de eerste keer dat ik Escape the Room ging doen. Dus ik was wel erg benieuwd. Op internet heb ik naar Escape the Room gezocht en gekeken naar welke het beste was en een beetje in de buurt lag. Ik kwam uit bij Rotterdam. Dit bleek achteraf een hele goede keuze te zijn. Toen we aan kwamen werden we hartelijk ontvangen en kregen we wat te drinken. Na een praatje met de gastheer zijn we aan de kamer begonnen.

DreamScape: Dit was dus onze eerste keer en we wisten niet wat ons te wachten stond. Dus het was even wennen. Maar na een tijdje begonnen we vooruitgang te boeken! We zijn met veel gelach en tips best ver gekomen. Mijn grootste fout was toch wel de cijfersloten. Alle cijfercombinaties die we hadden gevonden heb ik verkeerd ingevoerd op het cijferslot. Met als gevolg dat we niet verder kwamen, haha. En daar kwamen we pas 5 minuten voor tijd achter kwamen. Zo jammer! We kregen naderhand nog uitleg over alle puzzels. Toen we buiten waren hadden we allemaal het gevoel van: ‘Ik wil nog een keer!’ We waren helemaal enthousiast en in de stemming! Dus diezelfde dag nog een datum gevonden om de tweede kamer te gaan doen.

TimeScape: Met volle moed waren we onderweg naar Escape010. Bij aankomst werden we wederom netjes ontvangen en dit keer door Engelstalige man! Leuk! We hadden vooraf even een gezellig gesprekje in het Engels, altijd leuk! Na een praatje en wat te drinken zijn we begonnen aan de kamer. Deze kamer ging goed! Weer veel gelachen en alle puzzels opgelost. Na 54 minuten kwamen de kamer uit! En wat waren we blij! Haha. Daarna nog wat gepraat met de Engelstalige man en met voldoening teruggekeerd naar huis.

Het is zeker de moeite waard om dit een keer te proberen! Aardige mensen en goed ontvangst. Daarnaast zijn de twee kamers echt top! Veel succes! 😉


Review van Marjan:

Was heel leuk om te doen. Twee totaal verschillende kamers met eigen thema en eigen raadsels en puzzels. Een aanrader!

Escape010

Het minimale aantal deelnemers per spel is 2 personen. Het maximale aantal spelers per spel is 6 en je kunt deelnemen vanaf 13 jaar. De tarieven kun je hier vinden.

Op de website kun je gemakkelijk boeken via een kalender voor beide kamers. Escape010 heeft twee kamers, namelijk Timescape en Dreamscape. Betalen doe je vooraf via overschrijving, maar je kunt er ook ter plaatse contact betalen of pinnen.

Gouvernestraat 89
3014 PL  Rotterdam
info@escape010.nl
06-18800992 / 06 – 24995684

Escape010 is zeer zeker een aanrader voor een uurtje fun met vrienden of collega’s! Wij hebben er onwijs veel plezier gehad! Zie ook hun Facebookpagina voor foto’s, meer reviews en nieuws.

Lijkt jou dit leuk om te doen?

Volg mij op Bloglovin, InstagramTwitter en Youtube
Liefs,
Stephanie

5 gedachtes over “Mijn ervaring met Escape010: Escape Room Rotterdam

  1. Ik had hier nog nooit van gehoord maar het klinkt echt super leuk. Mijn vriend zal dit denk ik ook heel leuk vinden, dus hopelijk gaan wij er ook een keer naar toe 🙂

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.