Sporten #3 – Willeke Zorg & zwemtraining

Sporten #3 - Willeke Zorg & zwemtraining

Het is alweer twee maanden geleden dat ik een update online zette over het sporten. Ik heb me in mei aangemeld bij Curves, maar helaas merkte ik na een paar maanden dat het toch niet echt iets is voor mij. Toen deed ik samen met twee vriendinnen een 30 days abb&squat challenge, maar hield dat ook niet lang vol (ongeveer tot dag elf van de dertig). Er is inmiddels wel wat verandert aan mijn wekelijkse sportschema en deze wil ik nu met jullie delen.

Ik merk dat ik echt bezig ben met zoeken wat bij mij past qua sporten. Het is voor mij heel belangrijk dat de manier van sporten bij mij past, anders is mijn motivatie en zin na een tijdje ver te zoeken, wat dus ook gebeurd is. Daarom een nieuwe update!

Recreatief sportief zwemmen

Sinds september volg ik een zwemtraining op de dinsdagavond. Het heet ‘recreatief sportief zwemmen’ en is o.a. bedoeld voor oud-zwemmers. Ik heb vroeger veel gezwommen en aan wedstrijdzwemmen gedaan, trainde destijds wel drie tot vier keer per week en ik zwom wedstrijden.

Tijdens de trainingen zwemmen we tegen de 2 km aan, maar volgens mij zitten we gemiddeld rond de 1500-1700 meter per training (het is een 25-meter bad). Afgelopen dinsdag moesten we bijvoorbeeld 200 meter wisselslag zwemmen en de vijftig meter vlinderslag ging me redelijk goed af! Ik ben het dus nog niet verleerd.

Zwemmen is en blijft mijn passie heb ik gemerkt en ik voel me zo enorm op mijn plek in het water.  Zodra ik het water induik voel ik me helemaal actief worden en ben ik niet meer te stoppen. Wat een heerlijke sport is het toch! Ben erg blij dat ik me heb aangemeld bij de sportclub 🙂 en dit ga ik nog zeker lang volhouden. Het liefst ga ik elke dag, ha ha. Ik ben ook wel van plan om te kijken of ik misschien zelf nog een ochtend of avond kan gaan zwemmen, maar daar moet ik nog even over nadenken of dat in mijn planning past.

Willeke Zorg Workout Club

Onlangs kreeg ik een e-mailtje of ik de work-outs van de Willeke Zorg Workout Club eens wilde proberen? Ik had zeker interesse gezien Curves toch niets voor mij blijkt te zijn (helaas loopt mijn abbo nog wel een lange tijd door..) en ik te weinig motivatie had om echt thuis te gaan sporten d.imagesm.v. Youtube video’s o.i.d.

Daarom heb ik besloten mij aan te melden voor zo’n drie maanden om te kijken hoe de work-outs mij bevallen! Vorige week heb ik twee work-outs gedaan, één op light en één op medium niveau. De light-versie paste het beste met mij wat betreft mijn huidige conditie. Ik wil iedere week minstens twee work-outs van twaalf minuten uitvoeren en het liefst drie of vier, maar dat ligt aan mijn planning die week.

Tot nu toe ben ik nog een beetje sceptisch wat betreft het verwachten van zichtbare resultaten. Ik heb altijd een beetje het idee dat mijn bouw nu eenmaal zo is en mijn lichaam niet zo snel verandering laat zien. Maar hopelijk ga ik resultaat zien en ik hoop over drie maanden voor-en-na foto’s te kunnen laten zien! Ik hoop ook wat meer op mijn eten te gaan letten, maar dat vind ik nog het moeilijkst!

Sportdoelen

Mijn sportdoelen zijn op dit moment:
– Goede warming ups & cooling downs
– Een keer per week zwemtraining + eventueel een extra keer
– Drie keer per week lichte work-outs via Willeke Zorg
– Meer water drinken
– Gezonder en regelmatiger eten (bijv. ’s ochtends kwark, ’s middags brood, ’s avonds veel groenten)

Liefs,
Stephanie
(Volg mij op Twitter & Instagram)

Een gedachte over “Sporten #3 – Willeke Zorg & zwemtraining

Bedankt voor je reactie :)! Ik kom ook zeker een kijkje nemen op jouw blog.